هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

سینمای فرانسه و بهترین فیلم ان -هفت ویک16772

۱۴۰۰/۷/۱۲ سپیده ایمانپور

فیلم های فرانسه جادوی خاص خود را دارند و می توان آن را در کنار چند کشور دیگر جز بهترین صنایع سینما دانست. عناصر عاطفی، جنایی، رازآلود، درام و کمدی، سینمای فرانسه را یکی از متنوع ترین سینماهای تاریخ تبدیل می کند. هنوز بسیاری از فیلمسازان سراسر جهان از شاهکارها، بازیگران، اصالت و تنوع سینمای فرانسه الهام می گیرندفرانسوی‌ها از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در تاریخ و هنر و بسیاری از رشته‌های دیگر داشتند، از معماری بی‌نظیر برج ایفل و طراحی گوتیک نوتردام گرفته تا تاکستان‌های گران‌بهای بوردو و نقاشی‌های استادانه‌ی لوور، اما اگر چیزی وجود داشته باشد که آن‌ها از شروعش در آن تبحر و موفقیت کسب کردند، هنر نامحسوسی است که بر پرده‌ی نقره‌ای می‌درخشد. آن ها خالق اولین تصاویر متحرک هستند و جایگاه قابل احترامی در سینما دارند

معرفی فیلم ها

 

ظهر بنفش

فیلمی درباره خیانت و طمع با بازی آلن دلون در اولین نقش اصلی خود به عنوان تام ریپلی. این فیلم به کارگردانی رنه کلمنت یکی از بهترین آثار این لیست است و می توانست در جایگاه بالاتر هم باشد.

دختر زیبایی مثل من

به جز ژان لوک گدار، فرانسوا تروفو مشهورترین نام در تمام سینمای فرانسه است، بسیاری از فیلم‌های او مانند ژول و جیم (Jules et Jim) و چهارصد ضربه (The 400 Blows) برای همیشه شکل هنر را تغییر دادند. تروفو که غالبا به‌عنوان پدر موج نوی فرانسه تحسین می‌شود، در خط مقدم جنبش انقلابی قرار داشت و دستور زبان سینمایی آلفرد هیچکاک را در دست گرفت و درست بر اساس آن آثار درخور تحسین زیادی ساخت.

طرد شدگان

دست نیافتنی ها یا طردشدگان، فیلمی فرانسوی در ژانر کمدی درام به کارگردانی مشترک الیور ناکاشه و اریک تولدانو است. فرانسوا کلوزه و عمر سی از بازیگران اصلی این فیلم هستند. فیلم داستان زندگی فیلیپ پوتزو دی بورگو اشراف زاده ای است که از سال 1993 و بعد از سقوط با چتر، از گردن به پایین فلج شده است و به دنبال پرستار تازه ای می گردد.

اسکار

یک فیلم دست کم گرفته شده که در لیست برترین آثار سینما دیده نمی شود. یک اثر رئال جادویی از لوئی دوفونس که اصالت و خلاقیت آن در کنار کنار پیچیدگی های داستان آن را برای طرفداران معمولی آثار کمدی به یک اثر دشوار تبدیل کرده است.

زازی در مترو

این فیلم‌ها با «زازی در مترو» در این واقعیت که از قراردادهای سینمایی بیشتری پیروی می‌کنند، متفاوت است و آن‌ها را برای تماشاگران واقعی خوشایندتر می‌کند.

دو روز، یک شب

زن جوانی (ساندرا با بازی ماریون کوتیار) به خاطر افسردگی روحی با رأی همکارانش از کار اخراج می شود. اما او تلاش می کند با متقاعدکردن همکارانش به گذشتن از پاداش و امتیاز مالی ویژه شان به او کمک کنند که شغل اش را از دست ندهد. داستان فیلم در دو روز و یک شب یعنی از جمعه تا دوشنبه اتفاق می افتد.

مرد قدبلند بلوند با یک کفش

یکی از فیلم هایی که با قرارگیری در چنین لیستی می تواند بحث برانگیز باشد. یک اثر نادیده گرفته شده و فراموش شده توسط منتقدین که جایزه خرس نقره ای را هم به دست آورده است. این فیلم به شکل ساده اما زیبایی عناصر رازآلود، جنایی و کمدی را باهم ادغام می کند. یک اثر کمدی با پیچ و تاب های بسیار.

اشاره‎‌ی کوتاه

تهیه‌ی فهرستی از سینمای فرانسه و نبردن نام آنیس واردا عملا یک گناه بزرگ است، بنابراین چه بهتر از فیلم «اشاره‌ی کوتاه» به‌عنوان نمونه‌ای از یکی از دستاوردهای قدرنادیده‌ی او نام ببریم. این داستان ازدواج شگفت‌انگیز که سیاه و سفید ساخته شده از نظر کیفیت هیچ کمبودی ندارد، تصاویر پانوراما از اجراهای دل‌انگیز معرف این فیلم زیباست. این فیلم که در یک شهر بندری در ساحل جنوب فرانسه به نام سیت ساخته شده است، دیدگاه واردا بین دو سبک متمایز، یکی ویژگی‌های فرهنگی زندگی از دیدگاه مستند، و دیگری روایت ساده‌تری را بیان می‌کند.

روزهای طلایی من

پاول در حالی که به سال های نوجوانی خود می اندیشد، در حال آماده شدن برای ترک تاجیکستان است. فکرکردن به دوران کودکی اش، جنون مادرش، مهمانی اش، سفرش به اتحاد جماهیر شوروی و دوستی که به او خیانت کر دو در نهایت به عشق زندگی اش.

مزد ترس

یکی از معدود درام های آنری-ژرژ کلوزو در سال ۱۹۵۳ که رئال ترین و درام ترین اثر اوست. در این فیلم شخصیت های اصلی معدودی وجود دارد که مهم ترین آنها ماریو و جو هستند. آنها نقش دو راننده کامیون بیکار را ایفا می کنند که برای زنده ماندن هرکاری می کنند.

مردی که می‌خوابد

برنارد کیسان، کارگردان گمنام، با اقتباس از منبع بسیار عمیق داستان ژرژ پرک، بی‌حسی پرطنین جهان را در اولین اثر فراموش نشدنی خود در سال ۱۹۷۴ نشان می‌دهد. هیجانات سوریالیستی و برخورد قریب‌الوقوع برای ایجاد چیزی که تنها می‌توان آن‌ها را فتالیسم بی‌رحمانه‌ی تهاجمی توصیف کرد که هر نوع هنری تا به حال دیده است.

پادشاه من

زنی به نام تونی پس از حادثه جدی که در پیست اسکی برایش رخ می دهد، به یک مرکز توانبخشی می رود. او که تحت تاثیر مسکن ها قرار گرفته است، به یاد رابطه پر سر و صدایش با مردی بنام جورجیو می افتد. این که چرا آنها عاشق یکدیگر بودند و ..

دسته سیسیلی‌ها

یکی از پرستاره ترین فیلم های این لیست با حضور سه ستاره سینمای فرانسه. ژان گابین نقش پدرخوانده مافیا، ویتوریو مانالز را ایفا می کند، لینو ونتورا نقش کمیسر پلیس، لی جف را و آلن دلون نقش راجر سارتت، کارمند خانواده مانالز، یک مافیای تازه کار که اعضای خانواده او را دوست ندارند.

ژان دو فلورت

یکی دیگر از اقتباس‌های فرانسوی، ژان دو فلورت به کارگردانی کلود بری، فیلمی است که در زمان اکران بسیار مورد توجه قرار گرفت، اما در طول این سال‌ها به طرز عجیبی از نظرها پنهان مانده است. این فیلم در تپه‌های نوردی پرووانس اتفاق می‌افتد و داستان‌های پیر ایو مونتان و برادرزاده‌اش اوگولین دانیل اوتویل علیه کشاورزی به نام سزار را روایت می‌کند، که چشم‌ طمع بر چشمه‌ی آب مطلوب زمین همسایه‌ی خود انداخته‌ است.

ضربان در دقیقه

در اوایل دهه 1990، بیماری ایدز جان بی شماری را گرفته است و اعضاء گروهی به نام "اکت آپ" در پاریس خواستار اقدام جدی دولت و شرکت های داروسازی برای مقابله با این بیماری می شوند. این فیلم در زمان خود سر و صدای زیادی به پا کرد.

 

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!