هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

خواص روغن نارگیل-هفت ویک35780

۱۴۰۰/۴/۲۲ سپیده ایمانپور

روغن نارگیل چیست؟

روغن نارگیل از جمله روغن هایی است که درجه اشباع بسیار بالایی دارند. این روغن به طور سنتی از نارگیل های نارس یا مغز نارگیل خشک شده (کوپرا: Copra) استخراج می شود. روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است.

اگر آن را گرم کرده باشید به شکل نرم و حتی ذوب شده در می آید. به زبان ساده، روغن نارگیل روغنی است که از مغز میوه ی نارگیل به دست می آید. این روغن بیشتر در آشپزی و مواد آرایشی بسیار مصرف می شود.

یکی از برجسته ترین دلایل محبوبیت روغن نارگیل ، فواید آن برای مو و پوست است . به هیمن دلیل است که این روغن را در بسیاری از خانه ها می بینید و همه ی اعضای خانواده آن‌ را برای سلامت موهایشان ترجیح می دهند.

روغن نارگیل در سراسر جهان، علاوه بر داشتن ارزش غذایی و فواید زیبایی ، به عنوان یک روغن ماساژ عالی و مرطوب کننده ی پوست نیز مطرح می باشد . در ادامه ی این متن، خواص روغن نارگیل برای سلامت و زیبایی پوست و مو را بیان کرده ایم.

خواص روغن نارگیل 

روغن نارگیل بهترین روغنی است که می‌توانید برای موهای خود استفاده کرده باشید . محافظت از مو در مقابل حرارت، ترمیم موهای شکننده و آسیب دیده، جلوگیری از ریزش و کمک به رشد مو از خواص این روغن است. روغن نارگیل (به دلیل داشتن ویژگی حفظ رطوبت) در موهای شما باقی می‌ماند و تبخیر نخواهند شد . به همین دلیل، استفاده از روغن نارگیل یکی از مؤثرترین روش های درمان مو است. سایر خواص این روغن فوق العاده عبارت است از:

مرطوب کنندهٔ طبیعی پوست:

روغن نارگیل انتخاب بسیار مناسبی برای مرطوب کردن و سلامت پوست است. این روغن سریعاً جذب پوست می‌شود و برخلاف باقی روغن‌ ها باعث نمی‌ شود پوست شما چرب دیده شود.قبل از خواب صورت خود را با اب بشویید و کمی آن را خشک کنید. کمی از روغن بردارید و با حرکات دایره‌ ای و ماساز روغن را بر روی صورت خود مالش دهید. بگذارید روغن 5 دقیقه روی صورت شما بماند سپس برای رطوب‌ دهی بیش تر، مقداری از روغن که روی صورت باقی‌ مانده را پاک کنید. اگر می‌خواهید به صورت روزانه از روغن نارگیل استفاده کنید، می‌توانید آن را با کرم ضدآفتاب مخلوط و به پوست خود بزنید و یا به موقع بیرون رفتن می نتوانید این کار را کنید زیرا روغن نارگیل می تواند از پوست شما بسیار محافظت کند .

از خاصیت مرطوب‌کنندگی روغن نارگیل نه تنها برای پوست صورت بلکه برای باقی قسمت‌ های بدن به خصوص دست‌ ها و گا ها می‌توان استفاده کرد. پوست دست اکثر افراد پس از ظرف شستن یا استفادهٔ صابون‌های مایع خشک می‌شود.

برای مرطوب کردن دست‌ هایتان می‌توانید به آن‌ها روغن نارگیل بمالید به نحوی که تمام سطح پوستتان را در بر گیرد سپس دستک ش دستت ان کرده  و بگذارید همین‌طور در دستتان باقی بماند تا پوست دست به خوبی نرم شود. همچنین بعد از حمام به‌جای استفاده از انواع کرم‌های شیمیایی می‌توانید مقداری از این روغن را روی پوست خود بمالید و ماساژ بدهید بجای لوسیون ها عمل می کند .

درمان ریزش مو 

بیشترین مشکل مو، که مردم از قدیم تا به امروز گرفتارش ان هستند و بوده اند  ریزش آن است. اما از همان زمان نیز، روغن نارگیل همیشه درمانی طبیعی و در دسترس برای ریزش مو بوده است. در هند باستان از این روغن برای آرایش مو و حفظ سلامت آن استفاده می کردند.

گاهی برای درمان ریزش مو روغن نارگیل را با گیاهان دیگر ترکیب می کنند. می توانید برگ های گیاه مریم گلی را در روغن نارگیل بجوشانید و مخلوط به دست آمده را برای بهبود وضع پوست سر خود استفاده کنید. همچنین، می توانید این روغن را با آب آهک یا انگور فرنگی (خارتوت) مخلوط کنید تا به بهترین نتیجه را از آن حاصل شود . 

اثر خنک کنندگی دارد.

اگر روغن نارگیل را به پوست سر خود بمالید، به طور شگفت انگیزی آن را خنک خواهد کرد . افرادی که از تعریق زیاد کف سر رنج می برند، می توانند از این روغن استفاده کنند. روغن نارگیل میزان سلامت پوست کف سر را افزایش می دهد. افزون بر این، موهای شما را به خوبی تغذیه می کند.

ذزمان شوره سر

شوره ی سر مشکلی رنج آور و گاه، موجب خجالت است. اینجا می باشد  که روغن نارگیل به عنوان یک چاره ی اساسی مطرح می شود.

درمان شوره شر یکی از خواص روغن نارگیل است. اسیدهای چرب مختلفی که در روغن نارگیل وجود دارند، ضد شوره ی سرند، در نتیجه، مصرف مرتب روغن نارگیل، شوره ی سر را از بین می برد. می توانید با مخلوط کردن روغن نارگیل با آب ولرم و روغن کرچک شوره ی سر را درمان کنید.

درمان شپش و مو خوره

وجود این حشره ی کوچک روی پوست سر ممکن می باشد موجب ناراحتی، خجالت و رنج زیاد شما باشد. بسیاری از داروهای بدون نسخه ای که ادعا می کنند در مقابل شپش از شما محافظت می کنند، به پوست سر و موی شما آسیب می زنند، اما وقتی روغن نارگیل را در دسترس داشته باشید و از آن استفاده کنید، دیگر مشکلی به وجود نخواهد آمد.

طرز استفاده روغن نارگیل برای مو و از بین بردن شپش سر: به سادگی می توانید موهای خیس خود را با روغن نارگیل بپوشانید و با یک شانه ی خوب شپش ها را از روی موهای خود بردارید و یا کلا با برس مو های تان را شانه بزنید .

حفظ رطوبت یکی از بهترین خواص روغن نارگیل برای سلامت موهای شما می باشد . این روغن یکی از بهترین نگهدارنده های رطوبت است و ظرفیت بالایی برای نگهداری رطوبت دارد. روغن نارگیل، در برابر شکسته شدن و تبخیر پایدار خواهد بود . بنابراین، رطوبت را در موهای شما نگه می دارد، موهایتان را نرم و مرطوب می کند.

ماسک روغن نارگیل: شما می توانید با روغن نارگیل (بهتر است از روغن نارگیل اصل استفاده کنید)، برای موهای خود ماسکی بسازید که رطوبت آن را حفظ و موهایتان را خوشبو می کند.

درمان بر امدگی کف سر 

جوش ها و دانه های پوست سر تحریک پذیرند. ممکن است این مشکل را در زمستان یا حتی تابستان (به دلیل تابش زیاد آفتاب) تجربه کنید. تمیز نگه داشتن پوست کف سر و مو برای پیشگیری از بروز جوش ها بسیار مؤثر است.

ماساژ مو با مخلوط روغن نارگیل و روغن زیتون از بروز جوش های پوستی و زیر پوستی جلو گیری و آن را درمان می کند. به هر حال در صورت طولانی شدن این عارضه، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

طبق تحقیقات انجام شده، روغن نارگیل ضد میکروب است و درمان کمکی خوبی برای جوش ها و دانه های پوست سر است.

از آسیب دیدن ساقه مو جلوگیری خواهد کرد 

روغن نارگیل نقش زیادی در حفظ پروتئین موهای آسیب دیده و سالم دارد. این روغن سرشار از اسیدلوریک است که به راحتی در ساقه ی مو نفوذ می کند. به همین دلیل، مو را از آسیب دیدن حفظ می کند.

البته آسیب دیدگی مو ممکن می باشد  به دلیل از دست دادن برخی پروتئین های طبیعی مو باشد. روغن نارگیل پروتئین های مو را به فراوانی در اختیار دارد و آنها را با فولیکول های مو به اشتراک می گذارد. بنابراین، مو را به خوبی تغذیه می کند.

می توانید روغن نارگیل را کمی گرم کرده و ان را با روغن های دیگر ترکیب کنیذد یا به تنهایی کافی و غذای کاملی است  و آن را از بالا به پایین روی کف سر و موهای خود بمالید. یک ساعت بعد بدون اینکه خیلی روغن را روی سرتان پخش کنید، آن را با شامپو بشویید. همچنین، می‌توانید از محصولات مراقبت از مو مانند ماسک مو که حاوی روغن نارگیل هستند، استفاده کنید.

پاک‌کنندهٔ آرایش و پوست صورت:

می‌توان از روغن نارگیل با داشتن خاصیت آنتی‌ باکتریایی و مرطوب‌ کنندگی به‌ جای پاک‌ کننده‌ های شیمایی آرایشی و پاک‌ کننده‌های پوست استفاده نمود

درمان تبخال:

اگر اطراف یا درون دهانتان تبخال زده‌اید، هر روز مقداری روغن نارگیل را با یک انگشت به صورت ضربه‌ای روی تبخال خود بزنید تا هم باعث کاهش زمان بهبود و هم کاهش درد در ان منطقه شود. در روغن نارگیل ، لوریک اسید موجود می باشد  که روی ویروس تبخال اثر دارد و از تولیدمثل آن جلوگیری می‌کند. این به این معناست که باعث سریعتر شدن درمان و کاهش احتمال باقی ماندن آثار و تغییر رنگ پوست می‌شود.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!