هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

زندگی شیرین تر باانجام این چند کار -هفت ویک20136

۱۴۰۰/۸/۲۹ سپیده ایمانپور

 

اجتماعی باشید و با دیگران تماس فیزیکی برقرار کنید

تماس فیزیکی با کسی که دوستش دارید به‌صورت خودکار استرس را از بین می‌برد. در آغوش گرفتن و گرفتن دست‌ افرادی که دوست‌شان دارید باعث درمان هر دوی‌ شما می‌شود

با چند فعالیت‌ صبح‌گاهی هرروزه، زندگی شما به سرعت تغییر می‌کند. ظاهرا فهرست بلندی است اما حقیقتا ساده است:

  • بیدار شوید
  • در وضعیت روحی درست قرار بگیرید
  • از جای‌تان تکان بخورید
  • صبحانه‌ی سالم بخورید

مثبت بیاندیشید

در اطراف همه موجودات انرژی مثبت وجود دارد که سبب جذب اشیا و افراد میشود. اشیا نمی توانند این انرژی مثبت را کنترل کنند اما انسان می تواند آنرا کنترل کند و با آن بر دیگران اثر گذارد.

یک لیست از علاقه مندی های خود تهیه کنید و هر کدام را که به انجام می رسانید تیک بزنید. برخی از این تیک ها شاید سال ها طول بکشد ولی ارزشش را دارد. یادتان باشد که نوشتن علاقه مندی ها، باعث تمرکز انرژی و انگیزه بیشتر برای تحقق آنها می شود.

دست‌کم ۷ ساعت خواب خوب داشته باشید

خواب، به اندازه‌ی خوردن و نوشیدن مهم است. با این وجود میلیون‌ها نفر در دنیا خواب کافی ندارند و در نتیجه دچار مشکلات آزاردهنده‌ای می‌شوند.

بخشنده باشید

راه‌هایی هرچند کوچک پیدا کنید تا به دیگران چیزی ببخشید. به جای اینکه حرف بزنید، گوش شنوایی داشته باشید، به‌ دوستی که نیازمند است کمک کنید یا در خیریه‌ی محل خود مشغول شوید و همچنین اشتباهات اطرافیانتن را سعی کنید سریع در دل خود ببخشید که بیش از حد درگیر ان نشوید

لذت بردن از طبیعت

تحقیقات نشان می‎ دهد که گذراندن وقت در بیرون از منزل و به خصوص در طبیعت باعث کاهش سطح استرس ، بهبود عملکرد حافظه ، تقویت حس جوانی و در نهایت افزایش سلامت انسان خواهد شد .

داشتن هدف

زندگی خیلی ها مانند رانندگی بی مقصد است. شما این طور نباشید. اهداف تان را مشخص کرده و آن ها را یادداشت کنید. این هدف بندی می تواند ماهانه،  5 ساله، 10 ساله و ... باشد. نقشه راه تان همیشه جلوی چشم تان باشد. نمی شود صبر کرد تا زندگی خودش برای ما مسیرمان را تعیین کند! باید دست به کار شد و هر چه در توان هست را در جهت عملی ساختن ایده ها و هدف ها به کار بست.

مراقبه و نیایش

پس از برخاستن از خواب، با مراقبه خود را در سمت و سویی مثبت‌گرایانه قرار دهید، یعنی در جهت آنچه مایلید گسترش دهید.

 شبکه‌ی دوستان‌تان را تقویت کنید

دوستی و رفاقت مانند یک رابطه‌ی عاشقانه به تقویت و مراقبت نیاز دارد. اگر رفاقت را نادیده بگیرید، دوست‌تان را از دست خواهید داد. سعی کنید که با دوستان‌تان به‌طور مرتب دیدار کنید.

انجام اعمال خیر و مهربان بودن با دیگران

یافتن راه های مناسب برای محبت کردن به دیگران ، حتی لبخند زدن به آن ها نه تنها باعث ایجاد حسی خوشایند در آن ها می ‎شود بلکه باعث تقویت روحیه و حس سرزندگی نیز خواهد شد

برای دیگران زندگی نکنید. مسیر زندگی خود را بنا بر انتظاراتی که دیگران از شما دارند، برنامه ریزی نکنید، فرقی ندارند که منظور از دیگران چه کسانی باشد. در یک پژوهش از سالمندانی که در پایان عمرشان قرار داشتند از حسرت هایشان پرسیدند و اکثرشان در این جمله متفق القول بودند: ای کاش برای دیگران زندگی نمی کردم.

فعالیت فیزیکی 

اگر می‌خواهید سالم، شاد و توانا باشید، خود را به ورزش کردن عادت دهید. افراد بسیاری برای ورزش کردن به باشگاه می‌روند. اما من اخیرا متوجه شدم انجام حرکات ورزشی در خانه و در آغاز روز، وضوح ذهنی و انگیزه را به زندگی پمپاژ می‌کند.

اخر هفته ها

پیک‌نیک‌های کوچک، برای تقویت ذهن و بدن شما اهمیت دارند. لازم نیست سفری گران‌قیمت داشته‌ باشید تا اثرگذار باشد، بلکه نکته‌ی مهم این است که کار جدید و تازه‌ای را انجام دهید:‌ با دوستان یا خانواده‌تان به پارک نزدیک خانه‌تان بروید و هوای تازه وارد ریه‌هایتان کنید و تعاملات اجتماعی داشته باشید.

تقویت حس قدرشناسی

توجه به نعمت ها و چیز های مثبت زندگی و قدردانی بخاطر آن ها ، راهی عالی برای تقویت روحیه و حس مثبت اندیشی تان خواهد بود . با شکرگزاری به خاطر موهبت های مختلفی که در زندگیتان وجود دارد ، قدردان بودن را تمرین کنید 

 یاد بگیرید که "مسؤولیت صد در صدی" زندگی تان را خودتان بپذیرید. اگر با کسی مشکل دارید، به فکر انداختن تقصیر بر گردن او نباشید. او صد در صد از جانب خودش مقصر است و شما صد در صد از جانب خودتان مسؤول هستید. این را تمرین کنید، آنگاه از غر زدن، فرافکنی و ایفای نقش قربانی رها می شوید و انرژی تان برای مدیریت خودتان متمرکز می شود

دوش آب سرد

غوطه‌ور بودن در آب سرد برای جسم و ذهن مفید است. انجام پیوسته‌ی این کار منجر به تقویت بلندمدت سیستم ایمنی، غدد لنفاوی، گردش خون و دستگاه گوارش می‌شود که نتیجه‌ی آن بهبود کیفیت زندگی است

لبخند زدن

 یک تمرین بسیار آسان می‌توانید مغزتان را گول بزنید تا حس شادی کند:‌ فقط لبخند بزنید. باور ندارید؟ خب امتحانش کنید!

نفس عمیق

کشیدن نفس عمیق نه تنها هوای مسموم موجود در بدن را دفع می‎ کند ، بلکه مغز را با هوای تازه تقویت کرده و ذهن را تغذیه می ‎کند 

جدی گرفتن این هفت قانون ضروریست

هفت قانون شاد بودن:
1. هرگز متنفر نباش
2. نگران نباش
3. ساده زندگی کن
4. کم توقع باش
5. فراوان ببخش
6. همیشه لبخند بزن
7. عاشق بمون

قدم زدن وورش کردن

دانشمندان معتقدند که یکی از بهترین راه های کاهش استرس ، قدم زدن است . پیاده روی باعث تحریک سلول های عصبی و ایجاد آرامش ذهنی در فرد خواهد شد همچنین عرق کردن نه تنها برای قلب بلکه برای ذهن نیز مفید است . تحقیقات نشان می ‎دهد که ورزش کردن باعث کاهش اضطراب و تقویت روحیه فرد خواهد شد  چیز هایی که نمی توانید تغییر دهید را رها کنید ( حتی فکرتان را هم مشغول شان نکنید؛ خب نمی شود دیگر!). انرژی و زمان خود را بر اصلاح و تغییر آن چه می توانید تغییر دهید متمرکز کنید، نه چیز هایی که کاری از دستتان بر نمی آ!ید! 

و در اخر از جمله های انگیزشی استفاده کنید

  • آنقدر شاد باش که دیگران هم با نگاه کردن به تو شاد شوند
  • با چیزی که داری خوشحال باش و برای چیزی که می خواهی هیجان زده!
  • فقط آدم های شاد می توانند عشق را درک کنند
  • ساده ترین راه جذب عشق این است که خوشحال ترین ورژن خودتان باشید، دوست نداشتن کسی که واقعا شاد است تقریبا غیر ممکن است
  • شادترین آدم های روی زمین آن هایی نیستند که پول زیادی دارند بلکه کسانی هستند که لبریز از عشق بوده و با آدم های شاد احاطه شده اند.
  • کمتر بترس، بیشتر امید داشته باش
    کمتر بخور، بیشتر بجو
    کمتر ناله کن، بیشتر نفس بکش
    کمتر حرف بزن، بیشتر سخن (خوب) بگو
    کمتر نفرت داشته باش، بیشتر عشق بورز
    و آن گاه
    همه چیزهای خوب مال تو خواهد بود
  • مهم ترین چیز این است که از زندگی خود لذت ببری، شاد باشی و این همه چیزی است که اهمیت دارد
  • شاد باش … این واقعا افراد منفی باف را عذاب می دهد!

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!