هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

کاپوت زنانه _هفت ویک

۱۴۰۱/۹/۳ سپیده ایمانپور

کاندوم زنانه که نام دیگر آن FC است، نوعی از کاندوم است که با هدف برقراری رابطه ایمن و جلوگیری از بارداری توسط زنان استفاده می شود. شکل ظاهری این نوع کاندوم ها به صورت لوله ای پلاستیکی دیده می شود که ابتدا و انتهای آن یک حلقه قرار دارد و حدود 17 سانتی متر است.

 

کاندوم زنانه از بهترین محصولات مراقبتی و محافظی حین آمیزش جنسی است. کاندوم زنانه، تفاوت زیادی با کاندوم مردانه دارد اما در دلیل استفاده و مزایا، مزیت‌ها، شباهت‌های زیادی را با مدل مردانه دارد. روش استفاده از این نوع کاندوم، کاملاً با مدل مردانه متفاوت است و باید دقیقاً بدانید که چطور و در کجا از آن استفاده کنید. می‌توانید با در نظر گرفتن مزیت‌ها و معایب این نوع کاندوم، برای خرید آن اقدام کنید.

دلایل ایکی از روش‌های جلوگیری از بارداری و ورود اسپرم به داخل رحم، استفاده از کاندوم زنانه است. کاندوم زنانه مانند کاندوم مردانه نرم و دراز است و به راحتی در داخل واژن فیت می‌شود. این نوع کاندوم بر خلاف کاندوم مردانه دو حلقه دارد؛ یکی در انتهای آن که به داخل واژن می‌رود و حلقه دیگر در ورودی واژن باقی می‌ماند و برای درآوردن آن استفاده می‌شود. ستفاده 

 

کاربرد کاندوم زنانه

این نوع کاندوم هم مانند کاندوم مردانه یک روش برای جلوگیری از ورود اسپرم به رحم زن است. این وسیله به طور کامل داخل مهبل را پوشش می‌دهد و علاوه بر جلوگیری از بارداری، از بیماری‌هایی مانند ایدز که از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شوند، نیز جلوگیری می‌نماید. جالب است بدانید که کاندوم های زنانه از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده است.

 

طرز استفاده از کاندوم

استفاده از این محصول شاید در ابتدا کمی سخت به نظر برسد. اما مطمئن باشید بعد از چندین بار استفاده، به سادگی می توانید آن را در واژن خود قرار دهید.برای استفاده از کاندوم زنانه باید در حالتی باشید که بتوانید آن را با فشار انگشت اشاره به داخل واژن هدایت کنید. به طور مثال می توانید روی کمر بخوابید سپس پاها را باز کنید و با فشار انگشت، کاندوم را وارد واژن کنید.

البته راه های دیگری وجود دارد. در حالت دیگری می توانید بایستید. سپس پای خود را روی لبه ی تخت، صندلی، توالت فرنگی یا هر بلندای دیگر قرار دهید و با کمی نیم خیز شدن کاندوم را به داخل واژن هل بدهید. توجه داشته باشید که در ابتدا ممکن است احساس ناراحتی داشته باشید اما پس از مدتی کاملا عادت می کنید. زنان می توانند تا 8 ساعت قبل از شروع رابطه جنسی، این کاندوم ها را درون واژن قرار دهند و آماده ی روابط زناشویی شوند .

کاندوم زنانه مانند کاندوم مردانه تنها یک بار قابلیت استفاده دارد و قابل شست و شو و استفاده مجدد نیست.

در حین رابطه جنسی بهتر است آلت مرد با دست به داخل کاندوم زنانه هدایت شود تا از لیز خوردن کاندوم و یا داخل رفتن حلقه خارجی آن جلوگیری شود. این کار همچنین باعث می‌شود تا آلت مردانه، خارج از کاندوم، داخل واژن نشود.

پس از عمل مقاربت و قبل از ایستادن کاندوم زنانه را از بدن خارج نمایید.

مهم ترین نکته استفاده از کاندوم زنانه چیست؟ اینکه هرگز از کاندوم زنانه و مردانه به صورت همزمان استفاده نکنید. در این صورت، نیروی اصطکاک بین این دو وسیله سبب پارگی کاندوم و حتی داخل رفتن حلقه خارجی کاندوم زنانه به داخل واژن میگردد.

در صورتی که در حین آمیزش حلقه خارجی کاندوم، داخل واژن شد، سریعاً عمل مقاربت را متوقف کرده و کاندوم را جایگزین نمایید. توجه کنید که این اتفاق تنها در صورتی رخ می‌دهد که حلقه خارجی در جای مناسب قرار نگرفته باشد یا به میزان کافی از روان‌کننده‌ ها استفاده نشده باشد.

هنگام استفاده و نصب این محصول از مواد روان‌کننده استفاده نمایید تا از این طریق بتوانید از ایجاد صدا در هنگام تماس آلت مردان با کاندوم زنانه در حین رابطه جنسی جلوگیری کنید.

 

 

طریقه خارج کردن

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که زنان با کاندوم دارند این است که نمی توانند بعد از سکس آن را از واژن خود خارج کنند.

 دقت داشته باشید برای اینکه بتوانید به سادگی محصول را از واژن خود خارج کنید باید حلقه ی ابتدایی را خارج از واژن قرار دهید. بعد از سکس، نباید از جایتان بلند شوید زیرا در این صورت مایع منی مرد بیرون میریزد

برای خارج کردن کاندوم زنانه از بدن قبل از بلند شدن، ابتدا حلقه خارجی کاندوم را گرفته و بچرخانید. سپس آن را با کمی فشار از بدن بیرون بکشید. توجه داشته باشید که با استفاده از این روش مایع مرد بیرون نمی‌ریزد.

پس از انجام مراحل فوق، کاندوم زنانه را داخل یک کیسه قرار دهید و در سطل زباله بیندازید.

توجه کنید که هرگز کاندوم زنانه را داخل توالت نیندازید.

 

 

مزایا 

یکی از مزیت‌های اصلی استفاده از کاندوم زنانه این است که درصد جلوگیری از بارداری آن از کاندوم‌های معمولی (مردانه) بیشتر است. در ادامه به شرح برخی از مزایای این پروتکشن می‌پردازیم:

تاثیر نسبتا بیشتری نسبت به کاندوم مردانه دارد

از ابتلا مرد و زن به بیماری‌های جنسی بیشتر جلوگیری می‌کند

استفاده از آن راحت‌تر است و حتی 8 ساعت قبل از رابطه می‌توانید آن را وارد واژن کنید

عوارض آن نسبت به کاندوم مردانه بسیار کمتر است

در دماهای گوناگون خراب نمی‌شود یا تغییر حالت نمی‌دهد

در تحریک کلیتوریس زنان می‌تواند موثرتر واقع شود

 

 

معایب

 

برخی از زوجین، بیشتر مردان، استفاده از آن حین رابطه را نمی‌پسندند، برای رفع این مشکل می‌توانید قبل از شروع رابطه آن را در داخل واژن جاگذاری کنید

اگرچه این اتفاق ناممکن است، اما احتمال پارگی کاندوم وجود دارد

قیمت این نوع کاندوم در مقایسه با نوع مردانه کمی گران‌تر است

در هر جایی مانند کاندوم مردانه پیدا نمی‌شود

اگر به صورت غیراستاندارد از آن استفاده شود ممکن است کارایی خود را از دست بدهد و منجر به بارداری‌های ناخواسته شود

 

 

کاندوم مردانه یا زنانه

مهم ترین نکته ای که وجود دارد این است که با هدف پیشگیری و درمان ایدز، بهتر است با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از کاندوم، خطرات متفاوت را از خود دور کنید. از این رو فرقی ندارد که از کدام یک استفاده می کنید. موردی که اهمیت دارد راحتی شما و شریک زندگیتان است.

معمولا برخی از مردان علاقه ای به استفاده از کاندوم ندارند اما با هدف جلوگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی بهتر است از کاندوم استفاده شود. در این صورت زنان می تواند از این کاندوم ها استفاده کنند. با توجه به معایب و مزایای هر یک از محصولات، خودتان هر کدام که دوست دارید را انتخاب و استفاده کنید.

نکات مهم

با این‌که این نوع از کاندوم جایگزینی برای نوع مردانه و رایج آن است، باید یک سری نکات را هنگام استفاده از آن رعایت کنید. توجه به آن‌ها کمک می‌کند تا رابطه‌ای مطمئن‌تر و لذت‌بخش‌تر داشته باشید. 

استفاده از روان کننده کمک می‌کند تا کاندوم را راحت‌تر در واژن یا مقعد قرار دهید.

استفاده همزمان کاندوم زنانه و مردانه در هر دو آن‌ها ایجاد پارگی می‌کند. برای همین حتما تنها از یک نوع استفاده کنید.

به دلیل نازک بودن این محصول، واژن گرمای خود را کاملا به آلت تناسلی مرد منتقل می‌کند.

ممکن است در هنگام استفاده از این کاندوم، سرو‌صدای ایجاد شده شما را کلافه کند. در این مواقع می‌توانید با استفاده از روان کننده از این اتفاق جلوگیری کنید.

این نوع از کاندوم نیز مانند نوع مردانه‌اش تنها یک بار مصرف است و پس از برقراری رابطه باید آن را به سطل زباله منتقل کنید.

اگر کاندوم‌های مردانه در شما ایجاد حساسیت می‌کنند، می‌توانید از این محصول استفاده کنید. جنس پلی اورتان آن برخلاف نوع مردانه حساسیت‌زا نیست.

تمامی کاندوم را به داخل واژن وارد نکنید تا برای خارج کردن آن مشکلی نداشته باشید.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!