هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

قرص کاندوم چیست ؟_هفت ویک

۱۴۰۱/۹/۳ سپیده ایمانپور

امروزه توجه به امور سلامت جنسی اهمیت زیادی پیدا کرده است. کارشناسان سلامتی بر این موضوع تاکید دارند که بالا بردن سواد جنسی به پیشگیری از بیماریهای آمیزشی کمک می‌کند و به برقراری روابطی لذت بخش در میان زوجین کمک می‌کند. کاندوم وسیله‌ای است که برای پیشگیری از بارداری و انتقال عفونتهای آمیزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد

کاندوم وسیله ای است که از آن برای جلوگیری از بارداری و انتقال برخی از بیماری ها و عفونت ها استفاده می شود. شاید شنیدن نام قرص کاندوم برای شما عجیب باشد ولی بسیاری از افراد از این نام استفاده می کنند! اما منظور از قرص کاندوم چیست؟ همانطور که کاندوم برای جلوگیری از بارداری استفاده می شود برخی از افراد با این تصور که قرص های اورژانسی نقش کاندوم را دارد به این نوع از قرص ها، قرص کاندوم می گویند. در تفاوت قرص اورژانسی و کاندوم می توان اینطور بیان کرد که کاندوم نقش پیشگیری از بارداری را دارد و در طول رابطه جنسی از آن استفاده می شود اما زمان استفاده از قرص اورژانسی بعد از رابطه جنسی است. قرص های اورژانسی توسط شرکت های متفاوتی در کشور ما به تولید می رسند و به منظور جلوگیری از بارداری در روابط جنسی محافظت نشده هستند. هیچ کدام از قرص های اورژانسی تا 100 درصد نمی توانند در پیشگیری از حاملگی موفق عمل کنند اما میزان موفقیت آن ها تا 80 درصد نیز هست و هر چقدر قرص اورژانسی با فاصله کمتری از رابطه جنسی مصرف شود دارای تاثیر بیشتری است.

 

قرص کاندوم چیست؟

شاید شنیدن کلمه قرص کاندوم برای شما تعجب آور باشد اما بسیاری از افراد از این کلمه در سایت های مثل نی نی سایت و دیجی کالا به دنبال جواب سوال خود میگردند.

میتوان دو فرضیه برای این مورد کرد، شاید بعضی افراد چون این محصول در بسته بندی آلومینیومی داخل جعبه کاغدی عرضه میشود فکر میکنند این محصول با نام قرص هم شناخته میشود.

باید گفت که استفاده از واژه ی قرص برای کاندوم صحیح نیست و همان اسم خالی کاندوم صحیح است.

   کاندوم چیست ؟

سلامت جنسی آن اهمیت زیادی در مسایل جنسی دارد کارشناس سلامتی بر این موضوع بسیار تاکید دارد که در مسائل جنسی سلامت را حفظ کنند و با پیشگیری از بیماری‌های آمیزشی و سلامت بودن خود کمک کنند و به برقراری روابط لذت بخش در میان صوت کمک کنند کانو وسیله‌ای است که برای پیشگیری از بارداری و انتقال عفونت با عطرت یا پندی دیگر استفاده می شود کاندوم پوشش کشسانی و منعطف می‌باشد که از تماس مستقیم آلت تناسلی مردانه با والدین جلوگیری خواهد کرد جنس عمدتاً کاندوم از لاو تکست است در این وسیله مراقبت جنسی از مواد روان‌کننده نیست و برای سهولت روابط جنسی استفاده می‌کنند این روان‌کننده بر پایه‌های آب می‌باشد زیرا روغن به جنس لایت باکس مناسب نیست و به آن آسیب خواهد رساند برخی از آنزیم‌ها حاوی مواد اسپرم کش هستند که احتمال بارداری را کمتر کنند کاندوم مردانه جنس کاندوم مردانه پوششی است که مردان به حالت نعوظ برای اهداف مختلف اجسام برای جلوگیری از باردار شریک جنسی خود بر روی آلت خود قرار می‌دهد که هشتاد و پنج سال نود و پنج درصد از بارداری جلوگیری خواهد کرد این وسیله باید دقیقه قبل از استفاده از بسته خارج شود تا آلودگی های محیط را به خود جذب نکند در انتهای این وسیله فضای خالی وجود دارد که به منظور تخلیه باید آن را فشار دهید هنگام استفاده از این وسیله باید آگاه باشید که ناخن‌تان با ان کشیده نشود و پاره نشود

 

فرضیه دوم: قرص کاندوم یا قرص اورژانسی

برخی افراد پس از رابطه جنسی و انزال، برای پیشگیری از بارداری ناخواسته به دنبال قرص های اورژانسی هستند و فکر میکنند این قرص ها با نام قرص کاندوم شناخته میشود.

متصدی داروخانه احتمالا نام قرص کاندوم را نمیشناسد و اگر نیاز به این محصول دارید از همان نام قرص اورژانسی در داروخانه استفاده نمایید.

در واقع به قرص هایی که قبل یا بلافاصله بعد از رابطه جنسی استفاده شده و از باروری جلوگیری می کنند، قرص اورژانسی گفته می شود که با توجه به نوعی که دارند، بدون نسخه یا با نسخه می توان از داروخانه ها تهیه کرد. یکی از دلایلی که از این نام برای این قرص های اورژانسی استفاده می شود، اشتراک این قرص ها با کاندوم در جلوگیری از بارداری است. البته تفاوت قرص کاندوم با کاندوم در این است که کاندوم در حین رابطه جنسی استفاده می شود و از بارداری پیشگیری می کند اما از قرص کاندوم بعد از رابطه جنسی استفاده می شود. اگر به هر دلیلی مانند پاره شدن کاندوم و … احتمال بارداری وجود داشته باشد، استفاده از این قرص های اورژانسی در مدت زمان محدود پس از رابطه جنسی می تواند از بارور شدن تخمک ها جلوگیری کرد. البته درصد تاثیرگذاری این قرص ها 100 درصد نیست و باید حتما بلافاصله بعد از رابطه جنسی بدون محافظت برای پیش گیری از بارداری استفاده شود.

"قرص های اورژانسی" یا به عبارتی "قرص کاندوم" باعث می شوند که به صورت موقت عملیات تخمک گذاری متوقف شود و یا اگر تخمک ها آزاد و بارور شده اند در رحم قرار نگیرند. قرص های اورژانسی بعد از مصرف ممکن است عوارضی مانند تهوع، درد های شکمی، خستگی و سردرد را به همرا داشته باشند اما بیشترین عارضه ای که مصرف قرص های اورژانسی دارد این است که تغییراتی را در عادت ماهانه خانم ها ایجاد می کند. به طور مثال با مصرف این قرص در فاصله زمانی هفت تا چهارده روز، دیواره رحم ریزش می کند و پریود اتفاق می افتد. اگر مصرف قرص اورژانسی بیشتر از چند بار و پشت سر هم باشد، نوسان و تغییرات بیشتر و شدیدتری در عادت ماهانه و نظم آن به وجود می آید.

 

قرص کاندوم چند نوع است؟

قرص کاندوم معمولا دو نوع کلی است. نوع اول قبل از رابطه جنسی و نوع دوم بعد از رابطه جنسی استفاده می شود.به قرص های نوع دوم، قرص های اورژانسی نیز گفته می شود. قرص های اورژانسی دارای ترکیبات پروژسترونی هستند. این قرص ها معمولا از دو قرص 0.75 میلی گرمی یا یک عدد قرص 1.5 میلی گرمی تشکیل شده اند که باید بلافاصله پس از رابطه جنسی استفاده شوند. اولین قرص بلافاصله پس از رابطه جنسی و قرص دوم 12 ساعت پس از قرص اول استفاده می شود. اچ دی، ال دی، تری فازیک و لوونوژسترول از انواع قرص های اورژانسی هستند که با مراجعه به داروخانه ها می توانید آن ها را تهیه کنید.

 

کاندوم یا قرص اورژانسی

برای پاسخ به این سوال که کاندوم بهتره یا قرص باید با مزایا و معایب هر کدام آشنا باشید. استفاده از قرص ضدبارداری آسان و بسیار راحت است، و اگر می‌خواهید یک نوع پیشگیری از بارداری را داشته باشید که در زندگی شما دخالت چندانی نداشته باشد، گزینه خوبی است.

اگر قرص خود را هر روز در ساعت معینی مصرف کنید، پس از حدود هفت روز از بارداری در امان خواهید بود. از این مرحله به بعد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مصرف قرص خود را در همان زمان روزانه ادامه دهید تا در امان بمانید. قرص‌های ضدبارداری شما با یک تقویم چرخه در داخل بسته‌بندی عرضه می‌شوند، که به شما این امکان را می‌دهد تا در چه روزی کدام قرص را مصرف کنید.

فراتر از فاکتور راحتی، قرص‌های ضد بارداری چندین مزیت دیگر نیز دارند. اگر قاعدگی‌های دردناک و ناراحت‌کننده دارید، ممکن است بعد از شروع مصرف قرص متوجه سبک‌تر شدن قاعدگی و کاهش ناراحتی‌تان شوید. قرص‌های ضدبارداری همچنین می‌توانند دوره قاعدگی شما را کوتاه کنند و اگر معمولاً دوره طولانی و نامناسبی را تجربه می‌کنید که بر زندگی روزمره شما تأثیر می‌گذارد، پس قرص گزینه خوبی است.

قرص‌های ضد بارداری ترکیبی نیز می‌توانند به درمان آکنه کمک کنند. در نهایت، قرص‌های ضد بارداری می‌تواند برخی از جنبه‌های سلامت عمومی شما را بهبود بخشد. قرص‌های ضد بارداری با کاهش خطر ابتلا به برخی از کیست‌ها، سرطان‌های تخمدان و آندومتر و برخی عفونت‌های واژن مرتبط هستند.

استفاده طولانی مدت از قرص‌های ضد بارداری همچنین می‌تواند استحکام استخوان شما را بهبود بخشد و به طور بالقوه خطر ابتلا به پوکی استخوان را در آینده کاهش دهد.

 

زمان مصرف قرص اورژانسی

در مصرف ف قرص های اورژانسی زمان مسئله بسیار مهم و تعیین کننده ای است؛ به این صورت که هرچه زمان مصرف این قرص با رابطه جنسی فاصله بیشتری داشته باشد، اثرگذاری این قرص ها کمتر می شود. بهترین زمان استفاده از قرص بلافاصله پس از رابطه جنسی است. تاثیر قرص ها حداکثر تا 72 ساعت پس از رابطه جنسی است مصرف قرص لوونورژسترول در 24 ساعت اول پس از رابطه جنسی، احتمال بارداری را تا 95 کاهش می دهد. استفاده از این قرص بین 24 تا 72 ساعت پس از رابطه جنسی نیز احتمال حاملگی را تا 88 درصد کاهش می دهد.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!