هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

رکورداران اسکار_هفت ویک59547

۱۴۰۰/۶/۲۰ سپیده ایمانپور

رکورد بیشترین تعداد نامزد شدن برای جایزه در یک دوره:«همه چیز درباره ایو»، «لالا لند» و «تایتانیک» هر کدام در یک دوره از اسکار 14 بار نامزد اسکار شده اند ولی کدام یک از ان ها توانسته اند بلاخره جایزه ی اسکار را دریافت کنند؟ برای  رسیدن به پاسخ این سوال با ما همراه باشید. 

در ابتدا توضیحی راجب به اسکار سال میش بدهیم که اسکار سال گذشته به کام آسیایی‌ها به کار خود پایان داد و فیلم «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» از کره جنوبی در اتفاقی تاریخی توانست علاوه بر کسب جایزه بهترین فیلم بین‌المللی، جوایز شاخه‌های بهترین فیلم، کارگردانی و فیملنامه اصلی را هم به خود اختصاص دهد تا رکوردی جدید برای یک فیلم آسیایی ثبت کند، ضمن این‌که «اَنگل» که با بودجه ۱۵ میلیون دلاری ساخته شده بود در نهایت به فروشی بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار در گیشه جهانی دست یافت. و همچنین به دلیل تحریم های ترامپ ایران در این مراسم حضور نداشت.

خب می پردازیم به دریافت کنندگان اسکار: 

رکورد کوتاه ترین سخنرانی پس از دریافت جایزه: پتی دوک سال 1963 هنگام دریافت جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای بازی در فیلم «معجزه گر» به گفتن «سپاسگزارم» بسنده کرد

همچنین تنها ایرانی دریافت کننده اسکار: 

فرهادی تنها ایرانی برنده جایزه اسکار است و علاوه بر آن با دو بار راه یافتن به جمع نامزدهای نهایی نیز در سینمای ایران رکورددار است.

برترین و بیشترین دریافت کنندگان اسکار

سه فیلم «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» (۲۰۰۳)، «تایتانیک» (۱۹۹۷) و «بن هور» (۱۹۵۹) با کسب ۱۱ جایزه اسکار رکورددار کسب بیشترین جایزه توسط یک فیلم هستند.

رکورد بیشترین تعداد نامزد شدن برای جایزه بدون دریافت حتی یک اسکار:فیلم های «نقطه عطف» در سال 1977 و «رنگ بنفش» در سال 1985 هر کدام برای دریافت 11 جایزه نامزد شدند، اما در نهایت مراسم را دست خالی ترک کردند.

کمپانی والت دبزنی: 

والت دیزنی» با کسب ۲۲ جایزه اسکار رکورددار تمام ادوار برگزاری جوایز اسکار است. او همچنین با کسب چهار جایزه در سال (۱۹۵۴) از این حیث نیز بی‌ رقیب می باشد و به گونه ای تک و خاص . این چهره اسطوره‌ای سینمای جهان با ۵۹ بار نامزدی اسکار رکورددار تمام دوره‌های برگزاری این جوایز است. در میان هنرمندان در قید حیات نیز «جان ویلیامز» آهنگساز برجسته آمریکایی ۵۲ بار نامزد کسب جایزه اسکار شده است

 

رکورد بیشترین اسکار بازیگر مرد:

تا به حال هیچ بازیگر مردی بیش از سه بار برنده جایزه اسکار نشده است. تنها دنیل دی لوییس برای بازی در فیلم های «پای چپ من»، «خون به پا خواهد شد» و «لینکلن»، جک نیکلسون برای بازی در فیلم های «دیوانه از قفس پرید»، «شرایط مهرورزی» و «بهتر از این نمیشه» و والتر برنان برای بازی در فیلم های «بیا و بگیرش»، «کنتاکی» و «غربی» سه بار اسکار بازیگری گرفتند

رکورددار کسب اسکار در میان زنان هم تعلق می.گیرد به : 

«ادیث هد» طراح لباس‌ هالیوودی در طول دوران فعالیت هنری خود توانست ۸ جایزه اسکار در عرصه طراحی لباس کسب کند. 

رکورد بیشترین اسکار کارگردانی:

جان فورد کارگردان اسطوره ای سینمای آمریکا چهار بار برنده اسکار بهترین کارگردانی شد.

 رکودرار بهترین بازیگر 

«کاترین هپبورن‌» موفق شده با کسب چهار جایزه، رکورددار کسب اسکار در شاخه نقش اصلی زن محسوب شود و بالاتر از «جک نیکلسون»، «دنیل دی لوئیس»، «مریل استریپ» و «والتر برنان» با سه جایزه قرار دارد. 

 

بهترین نویسندگی

«وودی آلن»، «بیلی وایلدر»، «فرانسیس فورد کاپولا»، «چارلز براکت» و «پدی چایکوفسکی»، چهره‌هایی هستند که سه جایزه اسکار فیلمنامه اصلی یا اقتباسی در کارنامه دارند. 

رکورد بیشترین تعداد نامزد شدن یک بازیگر پیش از نخستین اسکار:آل پاچینو و جرالدین پیج هر یک پیش از اینکه نخستین اسکارشان را بگیرند، هشت بار نامزد این جایزه شدند.

فیلمبرداری

 

«جوزف روتبرگ» و «لئون شاهروی» هر کدام با چهار جایزه رکورددار اسکار تصویرداری شناخته می‌شوند.

 

تدوین

«تلما شونمیکر» تدوینگر محبوب «مارتین اسکورسیزی» و «مایکل کان» که تقریبا تمامی فیلم‌های «اسپیلبرگ» را تدوین کرده هر یک با کسب سه جایزه اسکار در شاخه تدوین رکورددار هستند. 

رکورد جوانترین برنده جایزه اسکار:سال 1973 تیتوم اونیل برای بازی در فیلم «ماه کاغذی» اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل را هنگامی که تنها 10 سال داشت، از آن خود کرد.

 

رکوردداران اسکار

رکورد پیرترین برنده جایزه اسکار:کریستوفر پلامر سال 2011 و در 82 سالگی برای بازی در فیلم «تازه کارها» اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را دریافت کرد.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!