هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

راه های عاشقانه زیستن - هفت ویک43399

۱۴۰۰/۱۰/۱۶ سپیده ایمانپور

 

اول عشق به سراغ  آنها می آید، سپس حاصل این عشق ازدواج می شود، بعد از آن تمام زندگی را با خوبی و خوشی سپری می کنند. پایان تمام داستان ها همین است، آیا اینطور نیست؟ نه کاملا... واقعیت این است که زوجین بعد از اینکه فکر می کنند جام مقدس ازدواج را به دست آورده اند، کمی به آرامش می رسند، اما ممکن است وقتی که افسانه آنها تمام می شود، خود را مات و مبهوت بیابند.  

زوج های موفقی که سال ها در کنار هم زندگی خوبی را سپری می کنند، معمولا رمز و رازهایی دارند که زن و شوهرهای جوان تر از آن ها بی خبرند. نشریه معتبر «Success» به سراغ زن و شوهرهایی رفته که ادعا کرده اند بعد از سال ها زندگی مشترک، هنوز احساس عشق و خوشبختی در آن ها فروکش نکرده است.  در ادامه نکات و روش های این گونه زندگی ها را برای شما خواهیم گفت

 

ما انسان ها نیازهای متفاوتی داریم که نشاندهنده تفاوت در شدت نیازهای انسان هاست، بنابراین نمی توان هیچ انسانی را به خاطر داشتن شدت نیازش یا میل کمتر به نیازی، سرزنش کرد؛ همانطور که نمی توان کسی را به خاطر ترجیح غذایی بر غذای دیگر سرزنش کرد.اما چگونه می توان عشق و علاقه را پایدار کرد و فقط یه نفر را انتخاب کرد ؟

 

ابتدا خود را بشناسید و شدت نیازهای مختلف را در خود تعیین کنید.

 

قدم دوم شناخت نیازهای دوست، همسر و نامزدتان می باشد.

 

نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که هر چقدر شما و همسر آینده تان در شدت نیازهای بقا، دوست داشتن و تفریح به هم شبیه باشید، شانس موفقیت شما در ازدواج بیشتر است و هر چقدر در نیاز به آزادی و قدرت متفاوت باشید کمتر با مشکلات روبرو می شوید.اما بهترین تناسب نیازها برای ازدواج، نیاز بالا به دوست داشتن و نیاز متوسط برای بقا و نیاز کم به قدرت و آزادی و نیاز بالا برای شادمانی می باشد. بنابراین اگر هنوز دست به انتخاب نزده اید، در قدم سوم پس از شناخت یکدیگر، کسی انتخاب کنید که از لحاظ شدت نیازهایش با شما متناسب باشد.

 

از سازش با همسرتان نترسید. همیشه سعی کنید نظرات هر دو نفرتان را در ترازو بگذارید و آن طرفی را که سنگین تر است، انتخاب کنید و این را نشانه ضعف خودتان ندانید.

 

 

تربیت خود

ازدواج یعنی بخشیدن، اما نگذارید اشتباهات بیش از حد شود.  باومن می گوید: " برای داشتن  یک ازدواج موفق، باید خودتان خوب باشید، یاد بگیرید که چگونه کارهای خود را الویت بندی کنید، در مورد فعالیت هایی که باعث سلامتی اتان می شود، حد و مرز قائل شوید مانند استراحت کردن، ریلکسیشن، تناسب اندام و سپری کردن وقت با دوستان." به عبارت دیگر، به یاد داشته باشید که جدول زمان بندی به من می گوید که من خودخواه نیستم، این یک ضرورت است. این کار ارتباط بین شما را مستحکم می کند، چون شما نسخه کاملی از خودتان خواهید بود تا تبدیل به "ما" شوید. 

 

 هر وقت اتفاق بدی برایتان افتاد، به یاد بیاورید که با گذشت زمان فقط خاطره ای از این روزها باقی خواهد ماند و تلاش تان را برای مدیریت روابط تان بیشتر کنید.

 

وقتی باید از همسر خود چیزی بپرسید که می تواند باعث سوء تفاهم بین شما شود، از قانون سه جمله ای استفاده کنید. باومن می گوید:" هنر اظهار تاسف کردن بدون پرخاشگری در خلاصه بودن آن و استفاده از تن صدای گرم و زبان بدن است. وقتی درخواست خود را با این سه جمله یا کمتر می گویید، احتمال اینکه طرف مقایل به حرف شما گوش کند، بیشتر است. در این حالت، احتمال اینکه توجه همسرتان را به خود جلب کنید بیشتر است. درخواست خود را با لبخند بگویئد. صمیمی باشید. ممکن است وقتی می خواهید درخواست خود را به همسرتان بگوئید دست او را محکم بگیرید و بگویید:" عزیزم، خونه خیلی بهم ریختست و منم خیلی خستم. میشه تو تمیز کردن خونه به من کمک کنی؟ میتونم ازت کمک بخوام؟"

 

  هر روز همسرتان را در آغوش بگیرید. نزدیکی و صمیمیت فیزیکی در رابطه شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

 

رابطه جنسی را هرگز و هرگز فراموش نکنید

بله، ما منظورمان رابطه جنسی است. صمیمیت، بخش مهمی از یک رابطه است و یکی از اولین زمینه ها برای به وجود آمدن مشکلات در رابطه، از بین رفتن صمیمت است. اما روابط جنسی  نیز می توانند یکی از سریع ترین روش ها برای ارتباط دوباره و صمیمیت بین دو فرد باشد. دکتر جوئل دی. بلاک نویسنده کتاب "ابتدا رابطه جنسی می آید: 15 روش برای حفظ رابطه اتان... بدون ترک اتاق " می گوید: " یکی از شکل های صمیمت زوجین – لبخند در اتاق، یک بوسه یا تماس با یکدیگر- رابطه جنسی است که قدرتمندترین تجربه فیزیکی مثبت محسوب می شود که اکثرا از آن لذت می بریم. این امر به شرطی حقیقت دارد که رابطه جنسی منجر به ارضای عاطفی، رابطه بهتر، احساس امنیت و قوت قلب شود."

 

برای خودتان هم وقت بگذارید و کارهایی را که دوست دارید، انجام دهید. اگر شما برای رشد و پیشرفت خودتان وقت نگذارید، شریک زندگی خوبی نخواهید بود و بالطبع رابطه ایده آلی نخواهید داشت.

 

 

تقدیر از همسر خود را بنویسید

این کار آنطور ها هم که فکر می کنید وحشتناک به نظر نمی رسد. تقدیر کردن را تمرین کنید. باومن پیشنهاد می کند که روی چیزهایی تمرکز کنید که همسر شما کار درستی را انجام می دهد ( چون اینها چیزهایی هستند که دوست دارید از همسر خود تقدیر کنید). باومن می گوید:" به روزهایی فکر کنید که تازه با این مرد آشنا شده بودید. چه موقع به او لبخند زدید؟ چه موقع اشک شوق ریختید؟ چه موقع شما را سورپرایز کرد؟ اینها به شما کمک می کند تا بتوانید از همسر خود تقدیر کنید." 

 

خودتان را خوب تر نشان دهید. شاید گاهی این ماجرا برایتان سخت باشد اما یادتان باشد که همسرتان تنها فردی است که شما انتخابش کرده اید تا تمام عمرتان را با او سپری کنید  و خوشبرای اتفاقات خوب جشن بگیرید و قدر آن ها را بدانید. هرچقدر این جشن ساده تر باشد، لذت بخش تر هم خواهد بود. خودتان را درگیر تجملات نکنید.بخت شوید.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!