هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

چطوری بهترین عطر انتخاب کنم ؟-هفت ویک69231

۱۴۰۱/۵/۱۸ سپیده ایمانپور

 

عطر دارای رایحه مطبوعی است که بینی هر فردی را می نوازد و در او حس خوشایندی و خوبی ایجاد می کند . عطر از اسانس های روغنی ،ترکیبات معطر، ثابت کننده و نگهدارنده و الکل ساخته شده است . روغن ها و اسانس های موجود در عطر از طریق تـقـطـیر گـل هـا، گیاهان و سبزیجات و علفها بدست می آید.

برخی افراد عطر مورد علاقه شان را با توجه به سن،جنسیت،فصل  نوع پوست ، سردی گرمی تلخی و....انتخاب می کنند و افراد کمی در دنیا وجود دارند اطلاعات اندکی در رابطه با جنس ،بو و حتی رنگ عطر دارند . در بین این افراد کسانی نیز هستند که تفاوت بین ادکلن و عطر را نمی دانند و هر دو را به عنوان عطر می شناسند. برخی مرد ها نیز عطر را مختص خانم ها دانسته و به سراغ خرید عطر نمی روند و اصولا همیشه بوی بد عرق می دهند .

امروزه افراد انتظار دارند کیفیت جنسی که می خرند باب میلشان بوده باشد  و هزینه ای که صرف آن کرده اند نهایت استفاده از آن را ببرند اما این روزها آنقدر برند های تقلبی شبیه اصل شده که دیگر کمتر کسی قادر به تشخیص اصل از تقلبی است تا جایی که حتی واردکنندگان ادکلن هم نمی توانند ادکلن های اصل را از تقلبی تشخیص دهند و با خرید این عطر تقلبی به هیچکدام از انتظار هایشان پاسخ داده نمی شود

طبقه بندی اولیه عطر

بوها از ترکیب چند بوی اصلی تشکیل می شوند . چهار بوی اصلی که در همه عطرها کاربرد دارند  و محبوب زیادی دارند بوی چوب (ادویه ها را هم شامل می شود)، گل (میوه و برگ را هم دربر می گیرد)، خنک و خاورمیانه ای هستند که دارای طیف وسیعی هستند .

عطرها با ترکیبی از این چهار سرشاخه اصلی به وجود می آیند اما در هر یک از عطرها یکی از آنها برتری دارد و هر کدام از این چهار طیف اصلی برای یک فصل مناسب بوده اند مثلا عطر خنک برای تابستان، گلی برای بهار، خاورمیانه ای زمستان و چوب برای پاییز مناسب است .

ترتیب عطرها از نظر ماندگاری و پخش بو

عطرها از نظر پخش بو به ترتیب ادکلن، ادوتویلت، ادوپرفیوم و پرفیوم  و از نظر ماندگاری و غلظت به ترتیب عصاره پرفیوم، ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادکلن می باشند .

اگر عطر تقلبی ماندگاری کمتری نسبت به عطر اصلی داشت باید بدانید سازندگان عطرها برای تشخیص ندادن عطر تقلبی از واقعی درصد الکل آن را کمتر می کنند تا به همین دلیل  مصرف کننده به اشتباه افتد.

نکاتی مهم برای خرید عطر خوب

عطر با حس افراد به صورت مستقیم ارتباط داشته اند  و سبب می شود افراد از روی بوی شما قضاوتتان کنند زیرا بوی عطرسبب به دست آوردن شناخت و قضاوت خواهد شد بنابراین باید عطر مورد نظرتان را صحیح انتخاب کنید.

برای انتخاب درست، علاوه بر سلیقه مشاوره نیزمهم است اما متاسفانه بسیاری از مشاوره ها به دلیل اینکه افراد می خواهند عطر موردنظر خود را بفروشند به درستی انجام نمی گیرد و اصولا عطری باقیمت بالا را قالب شما می کند از این جهت بهتر است برای خرید عطر به سراغ خرید اینترنتی و مشاور های فروشگاه اینترنتی بروید مثلا می توان به یکی از فروشگاه های اینترنتی که دارای مشاور های انلاین هستند به هفت ویک اشاره کرد  .

در هنگام خرید داشتن اطلاعات اولیه به راحتی انتخاب عطر و سردرگم نشدن به شما کمک زیادی خواهد کرد. بسیاری از افراد سعی می کنند همواره از یک عطر استفاده کنندد  زیرا معتقدند که هر کس باید بوی خودش را بدهد و با بوی این عطر مردم باید او را بشناسند.

زمان خرید عطر دقت کنید که این دیگران نیستند که باید از بوی عطرتان لذت ببرند بلکه ابتدا خودتان باید ازعطری که استفاده می کنید، لذت ببرید چون ان بو حداقل 8 ساعت با شما همراه است و بیش تر از دیگران شما این بو را حس خواهید کرد . برای لذت بردن خودتان از عطر انتخابی عطر را به گردن نزنید زیرا فاصله گردن تا بینی کم بوده  و دیگر نمی توانید بو را حس کنید و باید دائما عطر خود را تجدید نمایید. بد نیست که هر چند وقت یک بار برای تنوع عطرتان را عوض کنید و عطر دیگری را جای گزین کنید تا از بوی عطر مخصوصتان خسته نشوید .

برخی اوقات با اینکه عطری را گران می خرید اما باز هم بوی ماندگاری ندارند  . در خرید عطر باید این نکته را رعایت کنید که در فصل گرم نباید عطر گرم خریده و استفاده کنید  زیرا استفاده از این عطر حس خوبی به شما و دیگران القا نمی کند بنابراین سبب می شود که تصور کنید بوی عطرباقی نمانده یا عطرتان را دوست نداشته باشید.

عطر را به صورت دورانی روی دست خود نزنید زیرا با این کار بویی که برای ماندگاری است بالا می آورید و برای همین ماندگاری از بین می رود پس بوهایی که از عطر منتشر می شود باید به ترتیبی که از قبل  تعیین شده منتشر شود و به هر نثطه یک بار بزنید و برای بار دوم به منطقه کناری ان بزنید .

برای خرید عطر همزمان 10 مدل عطر را نبویید و برای این کار عجله نداشته باشید و وقت بگذارید زیرا در صورت عجله متوجه نخواهید شد چه عطری را باید بخرید. عطری که انتخاب می کنید ارزان نیست که به راحتی آن را کنار بگذارید برای همین باید آنچه را که می خرید دوست داشته باشید و به درستی از آن استفاده کنید یا اگر می خواهید حتما 3 4 عطر را بو کنید بین ان ها قهوه بو کنید و 2 دقیقه صبر کنید سپس عطر بعدی را ببویید .

نور خورشید و گرما سبب تغییر و از بین بردن رایحه عطرمی شود . نگهداری عطر در یخچال سبب ماندگاری بیشترعطر شما سبب خواهد شد

تفاوت عطر اصلی و تقلبی

از مرکز معتبر خرید کنید:
تنها راهی که می توان عطر تقلبی و اصل را از هم تشخیص داد با توجه به شباهت های برندهای اصلی و تقلبی، از طریق بارکد و چک کردن شماره منبع آن در سایت رسمی اش است  و تفاوت بین شیشه های عطر ها که فقط با دقت زیاد قابل مشاهده است . بهترین پیشنهاد در زمینه خرید عطر اصل این است که از جاهای مورد اعتماد عطر بخرید  .

 
Card image cap

 

به قیمت ها توجه کنید:

عطر اصل به این دلیل که کالای لوکس است و ارز دولتی ندارد حتی اگر به شکل قانونی وارد کشور شود قیمت بالایی دارا می باشد  زیرا باید 70 درصد گمرک پرداخت کند و 30 درصد هم سود فروشنده است؛ پس قاعدتا عطر اصل از نوع تقلبی آن گران قیمت تر  است

انتخاب و خرید عطر

عطرهای تلخ، شیرین و گرم

در ساخت عطرهای تلخ معمولا از اسانس‌هایی مانند ریشه درختان و ادویه‌های تند شرقی استفاده خواهد شد. عطرهای شیرین و گرم هم عطرهایی هستند که از بو و طعم شکلات و میوه‌های تابستانی دارا می باشند

از عطرهایی مانند بولگاری، اسکادا و ایریا که رایحه سنگینی دارند، ترجیحا در مکان های  رسمی استفاده کنید. همیشه بهتر است که در مکان‌های رسمی از رایحه‌های تلخ، گرم، شیرین و تند استفاده کنید تا نمیان جدیت شما باشد

عطرهای سرد و ترش

عطر سرد به عطری گفته می شود د که حس خنکی و تازگی را به شما القا ‌کند. استشمام این عطرها معمولا باعث می‌شود که طعمِ میوه‌هایی مانند خیار و هندوانه را به خاطر بیاوریم

 و همچنین عطر ترش به عطری گفته می شود که طعم مرکبات را به خاطر بیاورد. عطرهای ترش نیز القا کننده حس طراوت و شادمانی می باشند .

از عطرهایی مانند مادام روشاز، گپ، هوگو و آزارو ترجیحا در مکان و مهمانی  دوستانه و صمیمی استفاده کنید. همیشه بهتر است که در مکان دوستانه و صمیمی، از عطرهای سرد و ترش استفاده شود تا گویای حس خوب شما از ان محیط صمیمی باشد .

عطرهای سرد و ترش باعث آرامش روحی و رفع خستگی نیز می‌شوند. برای مثال، در باشگاه‌های ورزشی، هوای داخل باشگاه را معمولا با رایحه‌های سرد و ترش پر  می‌کنند. عطرهایی با طعم گل‌های وحشی می‌توانند حس صمیمیت بیشتری به محیط القا کنند

عطرهای مناسب هوای گرم

عطرهایی که بهتر است در روزهای گرم و آفتابی استفاده ‌شوند، با عطرهایی که مناسب روزهای سرد زمستان‌اند، متفات هستند در روزهای گرم تابستان برای ماندگاری بوی عطر باید به دفعات بیشتری از آن استفاده کنید. با این حساب، بهتر است که در فصل گرم از عطری استفاده کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشد.

در فصل گرم، استفاده از رایحه‌های خنک و ترش، تلخ و ‌‌‌سرد، جنگلی و‌ وحشی بسیار خوشایند و دلچسب  است. استفاده از رایحه های خنک و ترش در فصل تابستان، سرمای خوشایندی را به شما و اطرافیانتان منتقل می‌کند و درنتیجه از حس گرمای محیط می‌کاهد تا به یک حس متعادل دمایی برسید

عطرهای مناسب هوای سرد

ماندگاری عطرها در هوای سرد بیشتر می باشند . یعنی در پاییز و زمستان با توجه به دمای پایین هوا، الکل موجود در عطر دیرتر تبخیر شده و سبب افزایش ماندگاری عطر می شوند . در فصل های سرد سال، بهتر است از رایحه‌های سنگین مانند عطرهای شیرین، تند و تلخ استفاده کنید تا حس گرما را به شما هدیه بدهد .

انتخاب عطر براساس نوع پوست

اگر پوست شما از نوع  چرب است، خوشحال باشید چون دوام و ماندگاری عطرها بر روی پوست‌ های چرب و تیره بیشتر خواهد بود . اما عطر برای پوست‌های روشن و خشک، در حکم یک مرطوب کننده است و دوام زیادی روی این پوست ها ندارد اگر پوست تان روشن و خشک است و می‌خواهید ماندگاری عطرتان بیشتر شود، بهتر است قبل  از استفاده از عطر، از لوسیون‌های مرطوب کننده بدون بو و یا از وازلین  استفاده کنید این کار سبب می شود بوی عطر در دام بیوفتد و ماندگاری اش بیشتر شود

قیمت مشخصات و خرید عطر اصل

شما می توانید برای خرید عطر با کیفیت و اصل با رایحه های دلخواه و دلچسب + مشاوره رایگان حین خرید با توجه به شخصیت و سن و رنگ پوست محل زندگی تان و انتخاب عطر دلخواه را از سایت هفت ویک خرید کنید .

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!