هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

بهترین روش های رفع بوی قاعدگی -هفت ویک

۱۴۰۱/۵/۹ سپیده ایمانپور

قبل از اینکه به دتبال روشی برای از بین بردن بوی بد پریود باشین اول دلایل ان را را بدانید تا سریع تر بتوانید این بو را از بین ببرید 

 

عدم تعویض نوار بهداشتی 

گاها یکی از دلایل ساده که منجر به ایجاد بوی بد خون قاعدگی می شود ، عدم تعویض به موقع نوار بهداشتی است. در صورتی که نوار بهداشتی خود را به موقع تعویض نکنید بوی تند و شدیدی را از ناحیه واژن خود احساس خواهید کرد.

علاوه بر این در صورتی که از تامپون استفاده می کنید ، لازم است ان را سریع تر تعویض کنید. برای خارج کردن تامپون می توانید از دسته ان استفاده کنید اما اگر احساس می کنید کمی سخت شده است ، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا تامپون را از واژن شما خارج کند.

 

بیماری های عفونی و قارچی 

اگر بوی بد را به طوری شدید احساس می کنید که ازار دهند باشد می توان به قطع گفت شما دچار بیماری های عفونی ، قارچی و باکتریایی ناحیه واژن شده اید. برای درمان و مطمئن شدن از این احتمال به پزشک مراجعه کنید.

 

بیماری های منتقل شونده

برخی از بیماری هایی که از طریق تماس جنسی منتقل می شوند نیز در ایجاد بوی بد خون قاعدگی نقش به سزایی دارند. علاوه بر این در روابط جنسی ، ورود مایع منی به داخل واژن به دلیل اینکه باعث تغییر ph واژن می شود ، بوی بدی به هنگام قاعدگی ایجاد می کند.

 

سرطان ناحیه تناسلی 

سرطان ناحیه تناسلی نیز می تواند منجر به ایجاد بوی بد در دوران قاعدگی شود. با این وجود به قطع نمی توان با هر بوی بدی اظهار نظر کرد و حتما باید پزشک تشخیص دهد.

 

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم ، خانم هایی که انتی بیوتیک مصرف می کنند یا دچار دیابت (قند خون) می باشند ، بوی بد خون قاعدگی را احساس خواهند کرد. همچنین عدم رعایت بهداشت فردی نیز می تواند به بوی بد خون پریودی منجر شود.

 

رفع بوی بد 

 

بهداشت
رعایت بهداشت می تواند بوی بد واژن را کاهش دهد که در ادامه به ارائه راه حل هایی می پردازیم:

• در هنگام شستن ناحیه واژن از جلو به عقب شست و شو دهید. این کار مانع وارد شدن آلودگی های مقعد به درون واژن می شود.
• بلافاصله پس از رابطه جنسی ادرار کنید.
• از یک صابون ملایم و بدون عطر تنها در ناحیه بیرونی واژن استفاده کنید. وارد کردن صابون به داخل واژن می تواند موجب تغییر pH واژن شود و موجب عفونت و بوی بد واژن شود.
• لباس زیر خود را هر روز عوض کنید و در مواقعی که عرق کرده اید یا از ترشحات لباس زیرتان مرطوب شده، حتما آن را عوض کنید.
• لباس زیر خود را با مواد شوینده غیر معطر بشورید.

نوار بهداشتی و تامپون
برخی زنان در زمان قاعدگی بوی بیشتری از ناحیه واژن خود حس می کنند که این بو می تواند فلز مانند یا شبیه آمونیاک باشد.

• می توانید از محصولاتی که وارد واژن می شوند مانند تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده کنید. رطوبت نوارهای بهداشتی می توانند موجب افزایش بو شود. خیس شدن زیاد نوار بهداشتی و عدم تعویض آن می تواند موجب عفونت شود.
• نوار بهداشتی یا تامپون خود را زود به زود عوض کنید.

رژیم غذایی
غذاهای پر از قند و شیرین می توانند موجب رشد قارچ ها شوند که ممکن است موجب تولید بد واژن شود. برخی از غذاهای به شدت بودار می توانند موجب تغییر بوی واژن شوند. پیاز، قهوه و دیگر غذاهای با بوی قوی می توانند موجب تغییر بوی عرق و ترشحات بدن شوند.

 

 

 

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!