هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

دارچین برای پوست و مو -هفت ویک78430

۱۴۰۱/۶/۲ سپیده ایمانپور

 

دارچین نوعی ادویه‌‌ی مقوی است  و یکی از ادویه های محبوب در جهان است و به دلیل طعم دلپذیر و بوی گرمی که دارد قرن هاست در پخت و پز استفاده می شود  که به‌خاطر تأثیراتش در سلامت بدن از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی داشته است. امروزه نیز با کشف خواص درمانی گسترده‌ی آن در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. بر اساس تحقیقات بین ۲۶ دارویی که منشأ گیاهی دارند، دارچین بالاترین رتبه را در جلوگیری از اکسید شدن سلول‌های بدن داراست. بو، مزه و رنگ بی‌نظیر دارچین، به‌خاطر بخش روغنی درختی‌ است که دارچین از آن گرفته می‌شود.

نام علمی دارچین “cinnamomum zeylanicum ” است و سرشار از اسانس كه بر اثر حرارت اسانس و رایحه آن كاهش پیدا می‌كند. این اسانس در صورت تازه بودن به رنگ زرد روشن است ولی به مرور زمان و به علت اكسیده شدن به رنگ‌های زرد طلایی و سپس قهوه‌ای مایل به قرمز درمی‌آید.

خواص دارویی دارچین حاصل از پوست درخت دارچین است. پوست درخت دارچین حاوی موادی است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها مؤثرند.

 

  • گیاه دارچین

 

دارچین را از پوست داخلی درختی به همین نام می‌گیرند. تاریخچه‌ی استفاده از دارچین به دوران مصر باستان برمی‌گردد. این ادویه در آن زمان ماده‌ای بسیار ارزشمند و نایاب بوده است که آن را به پادشاهان هدیه می‌داده‌اند. اما امروز دارچین گیاه ارزان‌قیمتی است که در هر جایی پیدا و در بسیاری از غذاها، شیرینی‌ها و داروها استفاده می‌شود.

  • انواع دارچین 

دارچین انواع مختلفی دارد که تمام آن‌ها را می‌توان به دو دسته‌ی اصلی تقسیم کرد :

  • دارچین سیلان یا دارچین هندی که به نام دارچین اصل (واقعی) هم از آن یاد می‌شود. این نوع دارچین از پوست داخلی درخت «سیناموم وروم» (Cinnamomum verum) به دست می‌آید که بومی سریلانکا و جنوب هند است. دارچین سیلان رنگ قهوه‌ای مایل به زرد و بافت نرم و نازکی دارد که شبیه کاغذ است.
  • دارچین کاسیا یا چینی که نوع رایج‌تر دارچین است. این نوع دارچین از پوست داخلی درخت «سیناموم کاسیا» (Cinnamomum cassia) به دست می‌آید که بومی جنوب چین است. دارچین کاسیا رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز تیره دارد و بافت آن ضخیم‌تر و زبرتر است.

 

  •  درخچه دارچین

درختچه دارچین درختی است کوچک و به ارتفاع ۵ تا ۷ متر که از تمام قسمت‌های آن بویی مطبوع استشمام می‌ شود. گل های این ادویه در فاصله ماه‌ های بهمن تا اوایل فروردین ظاهر می‌ شوند. برگ این درخت سبز سیر و دارای گل هایی به رنگ سفید است. دارچین بومی سری‌لانکا و جنوب هند است و پوست درختچه آن به عنوان ادویه بکار می‌رود. در قرون وسطی از این ماده غذایی برای درمان سرفه، ورم مفاصل و گلودرد استفاده می‌ شد پ. تحقیقات جدید نیز بر خواص و فواید پزشکی دارچین تأکید دارند.

Card image cap

 دارچین  و سلامت پوست

دارچین ادویه ای غنی از آنتی اکسیدان است که به خوبی با رادیکال های آزاد ایجاد شده در پوست مبارزه می کند. در نتیجه می تواند در جوان سازی پوست بسیار موثر باشد. برای بهره بردن از خواص دارچین برای پوست می توانید از آن هم به‌ صورت موضعی و هم به صورت خوراکی استفاده کنید.

  • اکنه و دارچین

شما می توانید 3 قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق دارچین ترکیب نمایید و سپس آن را روی صورتتان اعمال نمایید. این ماده غذایی، باکتری های تحریک کننده آکنه را متوقف می کند و عسل نیز باعث سفید شدن و طراوت پوست می شود. 10 دقیقه بعد از اعمال این ترکیب، صورتتان را با آب گرم بشویید و بعد به آرامی خشک نمایید.

خاصیت ضد قارچی، آنتی‌اکسیدانی و ضد باکتری دارچین آن را در برابر آکنه و لکه‌های پوستی مفید می‌کند. دارچین همچنین با خشک‌کردن پوست و حمایت از جریان خون می‌تواند به از بین بردن آکنه کمک کند

طرز تهیه

عسل را با پودر دارچین به نسبت 3 به 1 مخلوط کنید و خمیر را روی پوست خود بمالید و یک ساعت بگذارید. همچنین می‌توانید یک لایه نازک از خمیر را به‌عنوان ماسک صورت  به‌صورت خود بمالید و به مدت 20 دقیقه روی آن بگذارید، سپس آن را بشویید.  ماسک دارچین بسته به نوع پوست ممکن است باعث تحریک پوست شود، بنابراین نباید بیش از یک بار در هفته استفاده شود.

 

  • اسکراب پوست های خشک 

هیچ کس دوست ندارد که پوستی خشک و سرخ داشته باشد، بنابراین می توانید با حذف سلول های مرده پوستتان نرمی و درخشش را به آن بازگردانید که برای این کار می توانید دارچین، بادام، روغن زیتون عسل و نمک دریا را با هم مخلوط کنید و روی صورت تان اعمال نمایید.

 

  • اگزما 

از دارچین برای تهیه ماسک‌های طبیعی عالی برای درمان اگزما به شکل بسیار موثری می‌توان استفاده کرد. از آنجا که دارچین خاصیت ضد عفونی کننده دارد، باکتری‌ها و میکروب‌های موجود در پوست را از بین می‌برد.

یک قاشق چای‌خوری دارچین را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کرده و روی مناطق آسیب‌دیده بمالید. نتایج می‌توانند طی یک هفته قابل مشاهده باشند. توجه : قبل از استفاده از آن، مقداری از این مواد را قسمتی از پوست خود امتحان کنید و در صورت قرمز شدن پوست، فوراً بشویید و از این محلول استفاده نکنید زیرا پوست شما به این محلول حساس هست.

  • رطوبت رسانی

دارچین جریان خون به سطح پوست را بهبود می‌بخشد و درنتیجه پوست مرطوب می‌شود. برای این کار از مخلوطی از 3 قطره روغن ضروری دارچین و چند قاشق غذاخوری ژله روغن یا روغن زیتون استفاده کنید. برای جلوگیری از احساس سوزش، این مخلوط را از چشم دور نگه دارید. این مخلوط می‌تواند جایگزینی عالی برای براق شدن لب شما باشد. همچنین می‌توانید هرگونه براقیت منظم لب را بر روی لب خود بمالید و به‌آرامی نوعی دارچین را در بالای آن قرار دهید.

چین و چروک و دارچین

خورشید باعث تولید گلیکاسیون می شود که باعث چروک شدن می شود، عصاره دارچین تولید این ماده را کاهش می دهد. بنابراین سرعت روند پیری را کم می کند.

 

کمک به تحریک و افزایش رشد مو
با مصرف منظم دارچین، می توانید از ریزش مو جلوگیری کنید. اگر پوست سر شما حساس نیست، می توانید دو قاشق غذا خوری عسل و نیم فنجان روغن زیتون گرم را با دارچین ترکیب نمایید و روی سرتان اعمال کنید. برای غلیظ تر شدن این ترکیب، می توانید تخم مرغ را نیز به آن اضافه کنید و سپس موهایتان را با رطوبتی که دارد شانه کنید و بعد از 15 دقیقه، با شامپو و آب ولرم بشویید.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!