هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

تفاوت عطر سرد و گرم -هفت ویک5186

۱۴۰۱/۴/۳۰ سپیده ایمانپور

طبیعت به خودی خود و بدون دخالت انسان، معمولا رایحه خوشی دارد و اگر بوی نامطبوعی در آن جریان دارد،‌ علت آن وجود دخالت‌های نادرست انسان است. جالب است بدانید، که تولید اکثر عطر و ادکلن‌های شناخته شده یا معمولی در دنیا، از همین طبیعت گرفته شده است. طبیعتی که هر قسمتش یک احساسی را به ما القا می‌کند. همان حسی که ما از بودن در طبیعت می‌گیریم، معمولا در عطرهای مختلف نیز وجود دارد.

 

طبع عطر

 

برای انتخاب و استفاده درست عطرها، باید به طبع و مزاج خود توجه کنید؛ چون با استشمام رایحه هر عطر، در بدن حالتی به‌وجود می‌اید که باعث بروز گرمی، سردی، انرژی یا بی‌حسی می‌شود. درواقع عطرها هم به‌نوعی غذای مغز محسوب می‌شوند و ما باید با آگاهی اولیه و طبق قواعد خاصی از آن‌ها استفاده کنیم تا برای‌مان هیچ‌گونه عوارضی نداشته باشند.

 

یک فرد گرم‌مزاج، با استشمام بوی عطر گرم؛ دچار سردرد می‌شود. ولی همین بوی گرم باعث آرامش فرد سرد مزاج می‌گردد. برعکس این حالت؛ وقتی‌که فرد سردمزاج، بوی ترشی و یا هر بوی سرد دیگری استشمام کند، شاهد بروز سردرد، سستی مغز و بی‌حوصلگی در او خواهیم بود.

 

از همین جهت لازم است طبع و مزاج عطرها را بشناسیم؛ مثلا رایحه گل محمدی، گل مریم، گل یاس، گرم و لطیف هستند ولی رایحه ادویه‌ای یا مشک خیلی زیاد گرم است. از طرفی رایحه خیلی از میوه‌ها، مرکبات، سرکه، آب‌لیمو و سایر ترشی‌ها سرد هستند و به‌مراتب اثرات سردی بخشی روی مغز می‌گذارند.

 

در نظر گرفتن تمام این مشکلات احتمالی با وجود نکات گفته شده؛ باعث شده تا خیلی از افراد به عطرهای معتدل با رایحه میانه‌رو روی آورند. در فرمولاسیون عطرهای معتدل، به‌نحوی از ترکیب عناصر اولیه سرد و گرم و در تعادل با یکدیگر استفاده می‌شود تا درنهایت رایحه‌ای ملایم‌تر را استشمام کنیم.

بهار

بهار فصل تازگی، طراوت و شکوفایی است. این زمانی است که درجه حرارت بالا می رود و درجه خلق و خوی خوب شما نیز با آنها بالا می رود. این احساس را با رایحه مناسب تقویت کنید! نت های عطر که بهار بهتر می شوند ، ترد ، سبک و تازه هستند. در این فصل‌ از رایحه‌های تازه‌تر و سبک‌تر استفاده کنید مانند: نعنا، ریحان، شکوفه نارنجی و …

 

تابستان

تابستان فصل میوه های رسیده ، تعطیلات و هوای گرم است. این زمانی است که همه ما در مورد دریا فکر می کنیم و شب های طولانی تابستان گرم. عطرهای تازه و خنک تری را انتخاب کنید تا با آب و هوای گرم بهترین تضاد را داشته باشید. عطرهای تابستانی نیز باید به آرامی مورد استفاده قرار بگیرند زیرا عطر آنها به دلیل دمای زیاد بسیار قوی تر است. نت های مشهور تابستانی عبارت است از ترنج ، گل رز ، گل یاس ، میموزا ، شکوفه های نارنجی و غیره.

پاییز

با پاییز دمای هوا سردتر می شویم و سرانجام مدتی استراحت می کنیم از همه شلوغی تابستان. این آرامش را با خود به ارمغان می آورد و ما باید برای هوای سردتر و تعطیلات عالی که پیش روی ما است آماده کنیم.

درست مثل پاییز ، فصلی که بهترین راه برای پیاده روی بی تکلف در پارک است که می توانید از برگ های در حال سقوط لذت ببرید ، یادداشت های چوبی است که بهترین همراهان عطر را هم در آقایان و هم برای خانم ها در این فصل رقم می زنند.

نت هایی که با روحیه پاییز ما به بهترین شکل پیش می روند ، گرم و مشکی هستند ، مانند پتچولی، وتیور ، چوب صندل ، کهربا ، بلوط و غیره استفاده کنیم .

 

زمستان

زمستان فصل سرما است و بهترین گزینه استفاده از عطرهای گرم است.

پیدا کردن یک عطر زمستانی شبیه به انتخاب عطر بقیه سال است. باید چیزی را که دوست دارید پیدا کنید که ساعت ها از دیدن آن لذت می برید. با این حال ، خوب است که در زمستان کمی به رایحه سنگین بروید و رایحه های تند ، رایحه های چوبی و گوارشی ها همه گزینه های خوبی برای زمستان هستند.

در این فصل می‌توانید از رایحه‌های عجیب و غریب شرقی که هم قوی و هم گرم هستند استفاده کنید. بهترین نت‌های عطرهای زمستانی وانیل، دارچین، کهربا و ادویه جات است.

 

عطر گرم چیست

ابتدا به سراغ عطرهای گرم می‌رویم و در پاسخ به این سوال که عطر گرم چیست؟ باید بگوییم که عطر گرم به عطرهایی گفته می‌شود که در آن‌ها رایحه‌هایی مانند چوب صندل، ادویه‌های شرقی یا شکلات به کار رفته است. بهتر است از عطرهای گرم در فصل‌های سرد پاییز و زمستان استفاده شود تا خودشان را در سردی هوا به خوبی نشان دهند و علاوه بر آن احساس گرمای خوشایندی به شما ببخشند. در ادامه چند نکته مهم درباره عطرهای گرم به شما خواهیم گفت:

  • عطرهای گرم معمولا دارای ماندگاری بیشتری نسبت به عطرهای سرد هستند.
  • استفاده از عطر گرم برای افراد گرم مزاج مناسب نیست چون با استشمام بوی عطر گرم، فرد گرم مزاج دچار درد شدید در ناحیه سر خواهد شد.
  • استفاده از عطر گرم برای افراد گرم مزاج و مبتلا به میگرن توصیه نمی‌شود چون میگرن با بوییدن یک رایحه گرم، عود می‌کند.
  • عطرهایی که رایحه نت‌های قالبی مانند چوب یا مشک دارند، عطرهای بسیار گرم می‌باشند.
  • عطرهایی که در فرمولاسیون آن‌ها نت‌های گلی مثل گل یاس، گل مریم یا گل محمدی بکار رفته، عطرهای گرم و لطیف به حساب می‌آیند.

عطر سرد و خنک چیست

حالا که با عطر گرم آشنا شدید به سراغ عطرهای سرد می‌رویم. در پاسخ به سوال این که عطر سرد و خنک چیست؟ باید بگوییم که عطر و ادکلن سرد به عطرهایی گفته می‌شود، که حس خنکی و تازگی را به شما منتقل می‌کند. در عطرهای سرد از رایحه‌هایی همچون هندوانه، خیار و سایر میوه‌های سرد استفاده می‌شود. بهتر است از عطر و ادکلن سرد در فصول گرم تابستان و بهار استفاده شود تا در گرمای هوا احساس خنکی و تازگی کنید. در ادامه نکاتی جالب در مورد عطرهای سرد را برای شما توضیح خواهیم داد:

  • در فصل‌های گرم، استفاده از رایحه‌های خنک، ترش، تلخ، سرد و جنگلی یا وحشی، گزینه مناسبی است چون حال آدم را در هوای گرم، خوب می‌کند.
  • رایحه‌های ترش و خنک عطر در تابستان، سرمای دلپذیری به خودمان و اطرافیان‌مان منتقل می‌کند.
  • عطر در هوای سرد ماندگاری بیشتری دارد چون دمای هوا پایین است و الکل عطر دیرتر تبخیر می‌شود پس عطر سرد نسبت به عطر گرم ماندگاری کمتری دارد.
  • عطر سرد زودتر از عطر گرم‌ تمام می‌شود چون عطر سرد معمولا ماندگاری کمتری داشته و در گرما باید چند بار در روز آن را روی پوست اسپری کنید.
  • بوی ترشی‌ها، سرکه، آب لیمو و رایحه‌های اسیدی در ترکیبات یک عطر، باعث سرد شدن آن عطر می‌شود.

 

 

Card image cap

چه فصلی

 

فصل سرد سال بهترین زمان برای استفاده از عطر است؛ در این فصل عطر‌ها ماندگاری بیشتری روی پوست دارند و نسبت به فصل گرم، دیر‌تر تبخیر می‌شوند. در فصل‌های سرد سال مشام ما میل به بو‌های گرم دارد. با احساس کردن بوی گرم در روز‌های سرد، هم خودتان هم اطرافیانتان احساس لذت بیشتری خواهید داشت. از عطر‌هایی که پایه‌های گرم دارند مثل نعنا، ادویه، چوب‌ها، هل، وانیل و دارچین، برای فصل‌های سرد پاییز و زمستان استفاده کنید.

 در نظر داشته باشید که در فصل گرما، مشام شما بو‌های خنک را می‌جوید و از خنکی این بو‌ها، مغز هم خنک می‌شود و به تبع آن حس لذت می‌آفریند. برای خرید عطر مناسب در فصل تابستان و بیشتر روز‌های بهار، باید عطر‌های با پایه نارنج، لیمو، پرتقال، هندوانه و رایحه‌های دریایی را تهیه کنید.

 

 

مزاج صفراوی:

  • افراد دارای مزاج صفراوی بسیار پر انرژی، پرتحرک و باهوش هستند.
  • این افراد زود عصبانی شده و درعین حال به‌سرعت آرام می‌شوند.
  • عطرهای سرد، خنک و معتدل بهترین انتخاب عطر بر اساس مزاج افراد صفراوی است.

مزاج دموی:

  • افراد دارای مزاج دموی، آرام، صمیمی و مهربان هستند.
  • این افراد میل به رهبری دارند.
  • در عین آرامش در هنگام عصبانیت رفتارهای عجیب و مخاطره‌آمیز از آن‌ها سر می‌زند.
  • معمولا همه‌ رایحه‌ها می‌توانند برای افراد دموی مناسب باشند.

مزاج سودایی:

  • افراد دارای مزاج سودایی؛ نظم و ترتیب و دور اندیشی از خصوصیات آن‌هاست.
  • همه چیز از نظر سودایی مزاج‌ها باید تحلیل و ارزیابی شود.
  • این افراد بسیار آرام و درون‌گرا هستند.
  • افراد دارای مزاج سوداوی، باید عطر با طبع گرم و شیرین را انتخاب کنند.

مزاج بلغمی:

  • بلغمی مزاج ها کم انرژی، کند، صبور و آرام هستند.
  • این افراد دانا، با فهم و شعور بوده و کم عصبانی می‌شوند.
  • در انتخاب عطر بر اساس طبع افراد بلغمی رایحه های با طبع گرم و معتدل توصیه می‌شود.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!