هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

10گوشی برتر از لحاظ دوربین و کیفیت _هفت ویک29737

۱۴۰۰/۱/۱۹ سپیده ایمانپور
Card image cap

در این  مقاله  به لیست بهترین گوشی های 2020 از نظر دوربین و راهنمای خرید گوشی با دوربین های عالی  و همچنین معرفی راه های خرید گوشی با دوربین باکیفیت  داشتن یک دوربین قوی و همه کاره مسلماً از مهم‌ترین مؤلفه‌ های انتخاب و خرید یک گوشی هوشمندمی باشد  .  فرقی ندارد شما گوشی میان رده بخرید یا بالا رده ، در هر صورت می‌توانید با کمی گشت و گذار بهترین گوشی‌ های 2020 از نظر دوربین و مناسب برای عکاسی حال حاضر بازار جهانی و ایران را پیدا کرده و تهیه کنید . برای داشتن یک گوشی با دوربین خوب همیشه هم لازم نیست به گوشی‌های بالا رده پناه ببرید، بسیاری اوقات گوشی های میان رده هم دوربین‌های بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند یعنی می توانید با هینه ی کمتر گوشی موبایل بهتری نصیبتان شود .

لیست بهترین گوشی های 2020 از نظر دوربین از نظر دی او ایکس مارک (DOXMARK) در ادامه در زیر رتبه بندی بهترین گوشی‌های 2020 را از نظر دوربین و عکاسی را نشان  خواهیم داو . امتیازهای این رتبه بندی برگرفته از سایت معتبر دی او ایکس مارک (DOXMARK) می باشد پس بهترین اناخاب ها می تواند باشد.

رتبه اول 

هواوی پی 40 پرو 128 103

هواوی هانر 30 پرو پلاس 125 –

اوپو فایند ایکس 2 پرو 124 72

شیائومی ردمی ‌10 پرو 124 83

هواوی میت 30 پرو 5G 123 84

هواوی هانر وی 30 پرو 122 76

سامسونگ گلکسی اس 20 الترا 122 100

هواوی میت 30 پرو 121 93

شیائومی ردمی سی سی 9 پرو پرمیوم (می نوت 10) 121 77

شیائومی ردمی کا 30 پرو زوم ادیشن 120 –

وان پلاس 8 پرو 119 67

سامسونگ گلکسی اس 20 پلاس 118 66

اپل آیفون 11 پرو مکس 117 92

سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس 5G 117 99

سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس 117 –

هواوی پی 30 پرو 116 89

اوپو رنو 10 ایکس زوم 116 –

سامسونگ گلکسی اس 10 5G 116 97

وان پلاس 7 پرو 114 86

وان پلاس 7 تی پرو 114 –

هواوی هانر 20 پرو 113 85

موتورولا اج پلاس 113 –

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس 113 96

گوگل پیکسل 4 112 92

هواوی میت 20 پرو 112 75

شیائومی ردمی‌9 110 –

اپل آیفون 11 109 91

هواوی پی 20 پرو 109 72

اپل آیفون ایکس اس مکس 106 82

اپل ایفون 12 pro 

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 105 83

ایسوس زن فون 6 104 98

اچ تی سی یو 12 پلاس 103 –

سامسونگ گلکسی نوت 9 103 92

شیائومی می میکس 3 103 84

گوگل پیکسل 3 102 92

شیائومی ردمی کا 20 پرو (ردمی 9 تی پرو) 102 –

اپل آیفون اس ای (2020) 101 84

بر خلاف بسیاری که بر این باور  هستن  گوشی که یکی از دو برند سامسونگ و اپل دارای بهترین گوشی ‌ها از نظر دوربین می باند ، گوشی‌های بالا رده هواوی، اوپو و شیائومی صدر این رتبه بندی را به خود اختصاص داده ‌اند. همان طور که دید.  این رتبه بندی بر اساس در نظر گرفتن تمامی مؤلفه‌های مهم برای یک دوربین مانند رنگ، شفافیت، عکاسی در روز ، عکاسی در شب، زوم، نویز و بافت ارائه شده است. 

در دسته بهترین دوربین‌های میان رده هم می‌توان انتخاب‌های زیادی از اپل و سامسونگ تا هواوی و شیائومی دا  داشته باشیو . در هر صورت از میان گوشی‌های میان رده موجود در بازار ایران مدل های شیائومی ردمی  نوت 10، همچنین ردمی ‌9 اس ای، ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت 9 پرو جزء بهترین‌ گوشی های 2020 از لحاظ دوربین می باشند.

بهترین گوشی های هواوی از لحاظ دوربین در سال 2020

بر اساس این رتبه بندی، گوشی‌های هواوی پی 40 پرو، هواوی هانر 30 پرو پلاس، هواوی میت 30 پرو 5G، هواوی هانر وی 30 پرو و هواوی میت 30 پرو به ترتیب بهترین گوشی‌های هواوی از نظر دوربین برای عکاسی در بازار هستند. هواوی میت 30 پرو در بازار ایران در زمان اکنون حدودا قییمتی حول و حوش 19 میلیون تومان دارد.

بهترین گوشی های مدل شیائومی 

مدل‌های شیائومی می‌10 پرو، شیائومی می سی سی 9 پرو پرمیوم، شیائومی ردمی کا 30 پرو زوم ادیشن، شیائومی می‌9، شیائومی می میکس 3 و شیائومی ردمی کا 20 پرو، بهترین گوشی‌های برند شیائومی برای عکاسی در سال های اخیر مخصوصا در سال 2020 هستند. شیائومی می سی سی 9 پرو پرمیوم یا همان می نوت 10 در حال حاضر در بازار ایران قیمتی حول و حوش و به تقریب 14  میلیون تومان دارد.

گوشی‌های شیائومی می‌9، شیائومی می میکس 3 و شیائومی ردمی کا 20 پرو (می 9 تی پرو) از قیمت‌های کمتری برخوردار هستند ودر عین حال بهترین کیفیت و بازده را دارند . گوشی شیائومی می نوت 9 تی در حال حاضر قیمتی نزدیک به 6 و نیم میلیون تومان دارد. ارزان ترین از بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین در سال 2020 گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو و با قیمت تقریبی نزدیک به 6 و نیم میلیون تومان است که در رتبه بندی هم امتیازی حول و هوش 85 را کسب کرده است.

در میان مدل‌های بالا رده هم می توان به گوشی هایی مثل  گوشی های سامسونگ، سامسونگ گلکسی اس 20 الترا، سامسونگ گلکسی اس 20 پلاس، سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس 5G، سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس، سامسونگ گلکسی اس 10 5G، سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس، سامسونگ گلکسی زد فلیپ و سامسونگ گلکسی نوت 9 از جمله بهترین گوشی های سامسونگ برای عکاسی می باشند. 

گوشی های سامسونگ همیشه جزء باکیفیت ترین های در  بازار بوده اند. 

اگر بخواهیم قیمت را یک فاکتور مهم در نظر بگیریم و با قیمتی کم صاحب گوشی با کیفیت بالا باشیم ، گوشی های سامسونگ گلکسی A51، گلکسی A70s، گلکسی M31 را می‌توان بهترین گوشی های میان رده سامسونگ برای عکاسی در نظر گرفت که قیمت ارزان‌تر و بهتری ‌تری هم دارند.

برای عکاسی روزمره و حتی حرفه‌ای، اسمارت فون‌ها گزینه ایده آلی هستند و دیگر نیازی به صرف هزینه برای دوربین  عکاسی های حرفه‌ای نداریم. به علاوه گوشی‌های هوشمند ابزارهای همیشه همراه ما هستند و طبیعی است اگر بخواهید سرمایه‌ای که قرار است برای خرید دوربین عکاسی صرف کنید به خرید گوشی اختصاص دهید. پس نگران قیمت گوشی موبایل برای عکاسی ها  نباشید. در ادامه به شما گزینه‌هایی را معرفی خواهیم کرد. پس راهنمای امروز را از دست ندهید!

نکاتی که قبل از خرید گوشی برای عکاسی باید بدانید:

خرید بهترین گوشی برای عکاسی همیشه فرایندی  زمان بر و مشکل بوده است. خوشبختانه اکثر گوشی‌های میان رده بازار امکانات معمول ثبت عکس و دوربین باکیفیت را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. اما وقتی صحبت از عکاسی می‌شود فاکتورهای تخصصی‌تری مطرح می‌شود که از چشم تولیدکنندگان نیز دور نمانده‌ اند و سعی در ارائه گوشی با کیفیت حتی برتر از دوربین های عکسی هم دارند.

اولین گام برای ارزیابی نمونه‌های متعدد بازار جهت عکاسی تهیه لیستی از محصولات با توجه به بودجه در دست شما است. بودجه شما نامحدود نیست و از طرفی همه محصولات موجود در بازار ارزش وقت گذاشتن و بررسی را هم ندارند.

در وهله دوم ممکن است برند خاصی مدنظر شما باشد که همزمان دوربین مناسبی داشته باشد. بنابراین با تهیه چک لیست طیف گسترده انتخاب‌ها را محدودتر کرده‌ اید و انتخابتان را راحت‌تر و اسوده تر کرده اید !

دوربین‌های یک گوشی هوشمند را بشناسید!

تمام جزئیاتی که روی دوربین انواع گوشی ‌های هوشمند پیاده می ‌شوند با الهام از دوربین‌های حرفه‌ای و حتی فراتر طراحی نیز  می‌شوند. اگر به گوشی خود نگاه کنید ممکن است از نظر سخت افزاری فقط چند عدد لنز مشاهده بکنید که در کنار هم سوار شده‌اند. اما از دید تخصصی دوربین‌های گوشی هوشمند اسامی مختلف و کاربردهای متنوعی دارند:

دوربین اصلی گوشی

دوربین اصلی گوشی لنز اصلی آن در ثبت تصاویر است. البته تعیین دوربین اصلی در گوشی‌های امروزی که با تلفیق چند لنز ساخته می‌شوند کار اسانی س نیست. چرا که این حجم از تصاویر باکیفیت حاصل کار مشترک چند لنز هستند. اما در گذشته که اکثر گوشی‌ها یک لنز ثابت داشتند تعیین دوربین اصلی و دوربین سلفی اسان تر  بود. لنز اصلی معمولا از نوع عریض است.

وقتی که به مشخصات دوربین یک گوشی هوشمند نگاه می‌کنید، در صورتی که چند لنز دارد باید مجموعه قابلیت ‌های آن‌ها را به عنوان دوربین اصلی می توانید  در نظر بگیرید.

دوربین عریض و فوق عریض

لنز عریض یا واید مهم ‌ترین لنز است و بنابراین در خرید بهترین گوشی برای عکاسی باید بدان بیش‌تر دقت کنید. لنز عریض همان لنز مرکزی می باشد  که به ثبت تصاویر غیر انسانی به ما کمک می‌کند. موبایل ‌ها اگر یک لنز داشته باشند آن لنز واید یا عریض است تا بتواند از اش

لنزهای فوق عریض مهم ‌ترین پیشرفت در طراحی دوربین گوشی‌های هوشمند به شمار خواهند رفت . با وجود لنزهای فوق عریض نیاز به استفاده از لنزهای جداگانه یا قابلیت پاناروما کم‌ تر شد. بنابراین با یک لنز فوق عریض می‌تواند تصویری را ثبت کنید که زاویه دید چشم انسان قادر به ردیابی آن نیست.

اکنون اکثر گوشی ‌های میان رده دوربین فوق عریض دارند و تصاویر عریض‌تر و کامل‌ تری از محیط ثبت می‌کنند.

دوربین‌های پریسکوپی یا تله فوتو

این نوع دوربین همان قابلیت همیشگی زوم کردن روی سوژه‌ها را با کیفیت خیلی بهتر به ما عرضه می‌کنند. البته قابلیت زوم کردن روی اشیا و افراد صرفا قابلیت سخت افزاری نیست و نرم افزارهای به کار برده شده در گوشی قادر به ثبت آن هستند. اما دوربین ‌های پریسکوپی قادر می باشند که  تصاویر دور را با کیفیت‌ بیش ‌تری ثبت کنند.

دوربین‌های مدت پرواز (ToF)

دوربین‌های مدت پرواز (ToF) از یک لیزر کوچک برای روشن کردن نور مادون قرمز استفاده می‌کنند. نور ایجاد شده از اشعه مادون قرمز اطلاعات هرچیزی که در برابر سنسور دوربین قرار دارد را دوباره به دوربین بازمی‌گرداند. در این فناوری جدید، سنسور دوربین یک نور یکنواخت را برای روشن کردن محیط اطراف خود استفاده کرده و از همه پیکسل‌های تصویر برای عکس‌گرفتن یا تشخیص چهره یک کاربر استفاده می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد سوژه مورد نظر در پرتره برجسته‌تر و محیط اطراف عمیق‌تر شده‌اند.

 

اکنون انواعی از بهترین گوشی برای عکاسی به این تکنولوژی مجهز شده‌اند. بنابراین وقتی که در یک چارچوب قرار می‌گیرید دوربین قادر است محیط اطراف را کمی مات کند تا تمرکز روی شما باشد.

 

قبل از خرید گوشی را به دست بگیرید!

برای خرید بهترین گوشی برای عکاسی چک کردن امکانات دوربین آن کافی نمی باشد . بهترین راهنما شما در خرید حضوری به دست گرفتن گوشی و ارزیابی آن برای عکاسی می باشد . اگر قرار است تصاویر زیادی با گوشی ثبت کنید حتما به خوش دست بودن آن و همچنین ، سبکی و نحوه مدیریت ثبت عکس ( بدون دست یا با دست) دقت کنید.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!