هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

نرم شدن موها در خانه و به کمک مواد طبیعی

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ زهرا یزدانی

نرم شدن موها در خانه و به کمک مواد طبیعی

برای بهبود ظاهر پوست و مو و همچنین پیشگیری از مشکلات مختلف مانند خشکی، همیشه نیاز نیست که هزینه زیادی صرف کنید. بلکه گاهی تغییر در تغذیه خودتان و موهایتان می تواند در حل مشکلات به شما کمک کند. به عنوان مثال استفاده از تکنیک های زیر می تواند موهای نرم و درخشانی را برای شما به ارمغان بیاورد.
به جای استفاده از اتو مو با حرارت شدید برای صاف کردن مو به آن استراحتی بدهید و برخی از جایگزین های طبیعی را برای صاف کردن آن بدون تضعیف مو انتخاب کنید.
راههای زیادی برای نرم کردن مو، ابریشمی و سالم بدون قرار دادن آن در دماهای بالا وجود دارد. از آنجا که همه ما می خواهیم موهای شگفت انگیز و سالم داشته باشیم چند نکته را در این مقاله هفت و یک به اشتراک می گذاریم تا موهای خود را به طور طبیعی صاف کنید بدون این که از اتو مو استفاده کنید.
موهای خشک و شکننده یکی از مشکلاتی است که هر خانم و یا حتی آقایی با آن درگیر است. روش های ساده ای برای لطیف کردن موهای تان وجود دارد. با این روش ها از موهای خشک خلاصی یافته و از داشتن موهایی لطیف و نرم و صاف لذت ببرید.
اگر از موهای خشک و آسیب دیده خسته شده اید، می توانید با درمان های خانگی این مشکل را برطرف کنید. خشکی مو می تواند علت های مختلف داشته باشد مانند آلودگی هوا، استفاده نادرست از شامپوهای حاوی مواد شیمیایی، استفاده نکردن از روغن طبیعی و … .
با استفاده از برخی انواع ماسک موی خانگی و طبیعی علاوه بر رفع کدری موی، مشکلات دیگر مو مانند شوره، ریزش و موخوره نیز از بین می رود و همچنین ریشه موها تقویت می شود و ریزش مو کمتر می شود. از ماسک ها هفته ای یک بار استفاده شود .
درمان با روغن زیتون گرم
روغن های طبیعی همیشه به عنوان یکی از روش های محبوب برای نرم شدن موها و حل سایر مشکلات مربوط به پوست و مو معرفی شده اند. این روغن ها علاوه بر این که می توانند شکنندگی و تردی موها را از بین برند بلکه قادرند که با تقویت آن ها از ایجاد آسیب بیشتر نیز پیشگیری کنند.
برای موهای خشک، روغن هایی مانند:
روغن زیتون
روغن نارگیل
روغن کرچک
روغن بادام
بسیار توصیه می شود. می توانید از روغن ها به صورت جداگانه و یا به صورت ترکیبی برای نرم شدن موها استفاده کنید. برای افزایش اثر این روغن ها، چند قطره اسانس لیمو، اسطوخودوس، رزماری، بابونه، مریم گلی، هویج و یا اسانس بومادران نیز گاهی اوقات به مخلوط اضافه کنید.

Card image cap

استفاده از این روش بسیار ساده است:
برای موهایی که تا سر شانه هستند، چهار قاشق غذاخوری روغن را روی شعله کم و در یک قاشق سوپ خوری حرارت دهید تا ولرم شود.
روغن گرم شده را روی موها از ریشه تا ساقه ماساژ دهید.
سپس برای بستن منافذ و جذب بیشتر خواص، حوله ای گرم را دور موها بپیچید.
حداقل 20 دقیقه و حداکثر یک شب کامل اجازه دهید موها در همین حالت بماند.
صبح روز بعد موها را با شامپو ملایم شستشو دهید.

با محلول های خانگی از داشتن موهایی لطیف و زیبا لذت ببرید :
ماءالشعیر طبی
این یکی از بهترین مواد طبیعی برای رفع هر نوع مشکل مو است. هفته ای یک بار موها را با ماءالشعیر طبی بشویید.
طرز تهیه ماالشعیر طبی : ۵ گرم جوی پوست کنده سالم (نه پرک و نه نیم کوب) را با چهار لیوان آب (حدود یک لیتر)، با حرارت ملایم، آهسته بجوشانید، تا وقتی که جوها به حالت شکفته و کاملاً پخته برسند.
این زمان به طور متوسط 40 تا 50 دقیقه طول میکشد. پس از آن تا این ترکیب سرد نشده آن را صاف کنید و در جای خنک قرار دهید تا سرد شود. از این چهار لیوان بیش از سه لیوان آبجو به دست می آید که حداکثر دو روز در یخچال قابل نگهداری است.
ماءالشعیر طبی نباید غلیظ و ژله ای شود و گرنه تأثیر ان معکوس خواهد شد. اگر جو کاملا مرغوب و مناسب باشد، رنگ ماءالشعیر به سرخ ملایم و کمرنگ مایل میشود
تخم مرغ و روغن زیتون
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و پوست سر و موها را با آن ماساژ دهید. پس از مدتی بشویید.

Card image cap

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!