هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

بهترین شوینده ها برای پوست چرب -هفت ویک

۱۴۰۱/۱۲/۱۲ سپیده ایمانپور

شستن صورت چه در طول روز و چه بعد از یک روز کاری لذت‌بخش بوده و طراوت و پاکیزگی را به پوست بازمی­‌گرداند. با وجود این‌همه آلودگی‌های محیطی، گرد غبار و آرایش‌­های صورت، آیا تنها آب برای پاک کردن صورت کافی است؟ مطمئنا آب نمی­‌تواند روغن و چربی را در خود حل کند. استفاده از شوینده­‌های صورت علاوه بر پاکیزگی، محافظی برای پوست‌تان است.

 

پوست چرب و مستعد اکنه

سبوم موجود در پوست تاثیر زیادی در سلامت و شادابی صورت دارد. حتی بهترین شوینده های پوست چرب هم نباید آن را به طور کامل برطرف کنند. سبوم یک ماده روغنی و مومی شکل است که علاوه بر آبرسانی از پوست محافظت می کند. اما گاهی اوقات غدد چربی سبوم بیشتری تولید می کنند و این ماده باعث بسته شدن منافذ پوست و بروز آکنه می شود. در کنار سبوم سلول های پوست هم در حال رشد هستند و لایه بیرونی آن ها در حال ریختن می باشند. اگر این سلول های مرده از روی پوست از بین نروند سبوم که حالت چسبنده دارد آن ها را کنار هم نگه می دارد و منافذ پوست بسته می شود. گاهی اوقات این مسدود شدن پوست موجب برآمدگی، عفونت، التهاب و جوش می شود.شوینده های صورت اکثرا حاوی ماده ای به نام سور فکتانت هستند که ترکیبات اضافی و آلودگی ها را از قسمت بیرونی پوست پاک می کنند. میزان و اثر بخشی این ماده در محصولات مراقبت از پوست متفاوت است که با جذب روغن، مواد زائد، کثیفی و لوازم آرایش شستشو صورت را راحت تر می کنند. شوینده های صورت معمولی بیشتر برای رفع چربی، باکتری و مواد زائد موثر هستند اما تعدادی از پاک کننده های پوست به طور تخصصی به رفع مشکلات پوستی نظیر آکنه می پردازند. بهترین شوینده های صورت مناسب پوست چرب اغلب فاقد هر گونه مواد و روغن های تحریک کننده می باشند. تعدادی از این محصولات به دلیل داشتن بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیلیک ظاهر پوست را نیز بهبود می دهند. در این میان یکسری پاک کننده های صورت لایه بردار نیز موجود هستند که می توانند سلول های مرده را از سطح پوست پاکسازی کنند. این لایه بردار ها 1 تا 2 بار در هفته برای استفاده مناسب می باشند و اگر بیشتر مصرف شوند عوارضی نظیر خشکی و حساسیت را برای پوست به همراه دارند.

 

ترکیبات شوینده مورد نظر برای پوست چرب

روتین مراقبتی از پوست چرب و جوشدار باید حاوی ترکیبات خاصی باشد تا علاوه بر پاکسازی بتواند چربی و سبوم پوست را کنترل کنند. در این قسمت به معرفی برخی از این ترکیبات ضروری در شوینده های صورت پوست چرب و جوش دار می پردازیم.

اسید سالیسیلیک: این ماده با نفوذ به لایه های زیرین پوست منافذ را به طور عمیق پاک کرده و از مسدود شدن آن ها جلوگیری می کند.

بنزوئیل پراکسید: این ماده با از بین بردن باکتری های تولید کننده آکنه موجب کاهش جوش های سر سیاه و سر سفید می شود.

اسید گلیکولیک: اسید گلیکولیک بهترین ماده برای لایه برداری و کاهش التهاب در برابر نور خورشید می باشد.

روغن درخت چای: این روغن با خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی موجب کاهش آکنه و جوش روی صورت می شود.

گوگرد: گوگرد علاوه بر کاهش آکنه با از بین بردن سلول های مرده از انسداد منافذ و بروز جوش جلوگیری می کند.

اسید لاکتیک: این ماده با رفع سول های مرده از سطح پوست منافذ پوست را باز کرده و آن را لایه برداری می کند. اسید لاکتیک تاثیر زیادی در درمان آکنه دارد.

رتینول: رتینول از ویتامین A مشتق شده که در کاهش اندازه و تعداد جوش ها بسیار موثر می باشد.

 

 

انواع شوینده مناسب پوست چرب

ژل شستشوی الارو

این ژل شوینده ساخت برند معتبر الارو در کشور فرانسه است و در حجم 150 میلی لیتر تولید می گردد. ژل شست و شو پوست الارو، در لیست بهترین شوینده پوست چرب طرفداران بسیاری دارد؛ زیرا علاوه بر پاکسازی عمیق و اصولی پوست، میزان ترشح چربی پوست را نیز کنترل می کند.موجود در این محصول منافذ باز پوست شما را رفته رفته کوچک تر می کند و با تنظیم میزان ترشح چربی، از بروز جوش و آکنه جلوگیری می کند.
اسید اولینویک و اسید سالیسیلیک موجود در این محصول با از بین بردن سلول های مرده، شادابی، تمیزی و لطافت را به چهره شما بر می گرداند و به دلیل داشتن ترکیبات مرطوب کننده از خشک شدن آن جلوگیری می کند. همچنین ژل شستشوی آکنه واش الارو، خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریالی دارد و بدون داشتن الکل و سایر پاک کننده های مضر، می تواند به راحتی آلودگی ها و باکتری های مضر موجود در پوست صورت را بین ببرد. این کار احتمال بروز التهاب و آکنه را به شدت کاهش می دهد.

 

لافارر

شوینده پوست چرب لافارر دارای دانه‌های ریز (اسکراب) لایه‌بردار است. این شوینده سلول‌های مرده را پاکسازی و پوست را لایه‌برداری می­‌کند. این محصول دارای عصاره‌­ی آنانتیا‌کلرانتا و عصاره­‌ی پوست درخت بید است. عصاره‌­ی پوست درخت بید منبع اسید سالسیلیک بوده و به‌ عنوان ضد جوش و لایه‌بردار در این محصول به‌ کار رفته است. عصاره­‌ی آنانتیاکلرانتا نیز ترشح چربی را کنترل کرده و براقیت پوست را کم می‌کند.

دیگر ترکیبات موجود در این محصول سدیم لورت سولفات، تری اتانول آمین لوریل اتر سولفات، کوکامید پروپیل بتائین و کوکامید دی ای اِی است. از ترکیبات آبرسان و مرطوب‌ کننده موجود در این شوینده می‌­توان به زینک PCA، آلوئه‌ورا، اولئانولیک اسید و بوتیلن گلایکول، آلانتوئین اشاره کرد. شوینده پوست چرب لافارر با رطوبت رسانی به پوست و همچنین حفظ و افزایش باکتری­‌های مفید، پوست را نرم و لطیف می­‌کند. این محصول عطری بوده و نگهدارنده آن ایزوتیازولینون است.

 

سیوید 

شوینده صورت سیوید برند بادی شاپ به صورت عمقی پوست را پاکسازی کرده و حاوی جلبک دریایی است که از خشکی پوست جلوگیری می کند. این محصول بهترین شوینده برای پوست چرب و جوش دار می باشد که با کنترل چربی پوست باعث کاهش جوش و لک روی صورت می شود

 

صابون تی سی

صابون تی سی سی کاپوس ساخت آلمان است و معمولا هر قالب آن 100 گرم وزن دارد. اگر برای از بین بردن چربی اضافی موجود در صورت خود به دنبال بهترین شوینده پوست چرب از خانواده صابون ها هستید، به شما پیشنهاد می کنیم حتما صابون تی سی سی کاپوس را امتحان کنید. این محصول خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کنندگی دارد و استفاده از آن، موجب از بین رفتن باکتری های مولد جوش و التهاب می شود. از این صابن در نسخه های درمان جوش قوی بسیار استفاده می شود.

صابون های ضد باکتری اغلب حاوی تریکلوزان هستند که علاوه بر از بین بردن باکتری های مضر از رشد مجدد آن ها بر روی پوست نیز جلوگیری می کنند.
صابون تی سی سی کاپوس علاوه بر مواد و ترکیبات شوینده، حاوی گلیسیرین است و می تواند رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین کند. وجود تنها 1% کلوکربان در فرمول این محصول نه تنها پوست را خشک نمی کند، بلکه به راحتی آلودگی های موجود در آن را از بین می برد. این محصول برای پوست های جوش و آکنه دار بسیار مفید است و استفاده از آن موجب تنظیم چربی و رطوبت پوست می شود.

لایسل

این شوینده پوست را عمیق پاکسازی می‌­کند و جوش‌­های زیرپوستی و سرسیاه را از بین می­‌برد. ترکیبات موجود در این محصول باعث آبرسانی و روشن­‌تر شدن پوست می­‌شود. شوینده پوست چرب لایسل فاقد پارابن است و میزان ترشح چربی پوست را تنظیم می­‌کند. خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدآلودگی این شوینده، پوست را نسبت به رادیکال­‌های آزاد و آسیب­ هوای آلوده مقاوم می­‌کند.

این شوینده حاوی عامل فعال کراتولیتیک است که به پاکسازی هرچه بهتر سلول‌های مرده کمک می‌­کند. استفاده از این شوینده سیستم ایمنی پوست را بالا برده و از ازدیاد باکتری­‌ها و در نتیجه ایجاد آکنه جلوگیری می­‌کند.

 

 

 

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!