هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

انواع سرم صورت _هفت ویک

۱۴۰۱/۱۱/۹ سپیده ایمانپور

سرم صورت یک محصول آرایشی است که معمولا به صورت ژل یا مایع بوده و وظیفه ‌تأمین مواد مغذی لازم برای پوست را بر عهده دارد. این سرم ها انواع مختلفی دارند که هر کدام بسته به ترکیبات موجود در خود دارای فوایدی هستند. فواید سرم صورت متنوع است؛ از آب‌ رسانی گرفته تا روشن کردن پوست.

سرم صورت چیست

اگر اهل مراقبت از پوست خود باشید، یکی از محصولاتی که احتمالا به شما توصیه شده که در روتین مراقبت پوست خود بگنجانید، سرم صورت است. سرم صورت محصولی است که آن را بعد از استفاده از شوینده‌های صورت و بعد از تمیز کردن پوست از انواع آلودگی‌ها استفاده می‌کنند. بعد از آن هم معمولا از مرطوب‌کننده‌ها استفاده می‌شود. اما سرم صورت چیست و چرا اهمیت دارد؟

سرم صورت یک محصول آرایشی است که وظیفه‌ی تأمین مواد مغذی لازم پوست را بر عهده دارد. بسته به نوع محصولی که می‌خرید این مواد مغذی می‌تواند متفاوت باشد. سرم‌ها در واقع محصولات بهداشتی مخصوص پوست هستند که مقدار قابل توجهی از یک ماده‌ی مغذی خاص را برای پوست تأمین می‌کنند. وظایفی که سرم‌ها بر عهده دارند متنوع است؛ از آب‌رسانی گرفته تا روشن کردن پوست.

در بیشتر شرایط، سرم‌ها شفاف، به شکل ژل یا مایع هستند و غلظت آن‌ها از مرطوب‌کننده‌ها کمتر است. از سرم‌ها قبل از مرطوب‌کننده استفاده می‌شود تا رطوبت به خوبی در پوست حفظ شود. معمولا سرم‌ها در آب‌رسانی به پوست از قوی‌ترین کرم‌ها هم تأثیرگذارتر هستند. مولکول‌های سازنده‌ی آن به شکل عمیق در پوست نفوذ می‌کنند و رطوبت عمقی پوست را تأمین می‌کنند در حالی که در کرم‌ها، معمولا لایه‌های بالایی پوست مرطوب می‌شود. البته سرم‌های آب‌رسان نمی‌توانند جایگزین مرطوب‌کننده شوند. هر دو محصول اثرات آب‌رسانی ویژه‌ای برای پوست دارند و بهترین نتیجه را زمانی می‌توانید بگیرید که از هر دو استفاده کنید.

سرم‌ها محصولاتی رقیق هستند که به شکل موضعی استفاده می‌شوند و غلظت ترکیبات فعال در آن‌ها بالاست. سرم‌ها یا کاملاً مایع و یا کمی غلیظ‌تر از مایع هستند. سرم صورت به واسطه داشتن مقدار زیادی مولکول‌های فعال به خوبی به سطح پوست نفوذ می‌کند و تأثیر مطلوبی روی آن دارد. سرم‌ها دارای غلظت بالایی از ترکیبات فعال هستند و به همین دلیل در مدت زمان کوتاهی نتیجه مصرف آن‌ها روی پوست قابل مشاهده است.

 

Card image cap

مزیت استفاده از سرم

هدف اولیه سرم صورت بازگرداندن تعادل به رطوبت پوست است. فراتر از این، سرم صورت را می‌توان برای رفع مشکلات پوستی متمایز مانند رنگ ناهموار پوست، اختلال در سد اپیدرمی، تولید بیش‌ازحد سبوم، خشکی پوست، پیری، قرمزی، التهاب و حساسیت فرموله کرد. به‌همین‌دلیل موقع خرید این محصول باید بهترین مارک سرم صورت متناسب با نیاز پوستی خود را پیدا کنید. اگر می‌خواهید بدانید مزیت استفاده از سرم صورت چیست در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

 

درمان آکنه و جوش های پوستی

 

اگر بخواهیم بگوییم، بهترین کاربرد سرم صورت چیست ، بی شک اولین چیزی که به ذهنمان می رسد، کمک به درمان آکنه است؛ چرا که آکنه یکی از رایج ترین مشکلات پوستی است. مواد تشکیل دهنده موجود در سرم ها مانند بنزوئیل پروکساید و سالیسیلیک اسید به آن ها این قدرت را می دهند که آکنه های پوستی را از بین ببرند.

 

روشن شدن پوست‌ های خسته و کدر

 

یکی دیگر از مهم ترین کاربردهای سرم های پوستی، روشن کردن پوست است. همه ما روزانه در معرض اشعه ‌های فرابنفش UV قرار می گیریم، این مسئله در کنار افزایش سن می ‌تواند موجب به وجود آمدن لکه های تیره روی پوست شود و آن را خسته و کدر کند. سرم های مخصوصی که برای روشن کردن پوست وجود دارند با کمک اسید گلیکولیک موجود در خود، لکه های تیره را از بین می برند و پوست را شفاف و درخشان می سازند.

 

پر شدن و کاهش چین و چروک های پوست

 

دیگر کاربردی که سرم های صورت برای پوست دارند، کمک به کاهش چین و چروک های سطح پوست است. افزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن و…. از جمله مهم ترین دلایل چروک شدن پوست هستند. سرمی که می تواند باعث کاهش چین و چروک های صورت شود با نام سرم های ضد پیری یا ضد چروک شناخته می شود و حاوی آبرسان قوی اسید هیالورونیک است.

 

از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های ناشی از آن‌ها محافظت می‌کند. سرم‌ها با داشتن ترکیباتی مانند ویتامین C، ویتامین E، فرولیک اسید، چای سبز، رزوراترول و آستاگزانتین (Astaxanthin) از آسیب‌های ناشی از پرتو فرابنفش و آلودگی‌ها که می‌توانند منجر به پیری زودرس و چروک پوست شوند، جلوگیری می‌کنند.

 

درمان شل شدگی و افتادگی پوست

 

یکی از مشکلاتی که وجهه نازیبایی به صورت می دهد، شل شدن و افتادگی پوست است. پوست معمولا در اثر افزایش سن، از دست دادن وزن به میزان قابل توجه و همچنین ابتلا به برخی از بیماری‌ها، ممکن است، شل و افتاده شود. یکی دیگر از کاربردهای سرم های پوستی کمک به درمان افتادگی پوست است.

 

 لایه ‌برداری پوست

 

یکی دیگر از کاربردهای سرم های صورت کمک به لایه برداری پوست صورت است. سرم هایی می توانند، پوست را لایه برداری کنند و پوستی نرم و لطیف را برای شما به ارمغان آورند که حاوی AHAها و BHAها، مانند اسید لاکتیک و اسید مالیک باشند.

 

 

 

انواع سرم 

 

سرم صورت: فواید و تأثیرات انواع سرم‌های صورت و نحوه استفاده از آن‌ها

 

سرم صورت: فواید و تأثیرات انواع سرم‌های صورت و نحوه استفاده از آن‌ها

 

امروزه با وجود محصولات متنوع و گوناگون مراقبت از پوست، سؤالی که ممکن است برای اکثر افراد پیش آید این است که در برنامه روتین مراقبت از پوست کدام نوع از محصولات بیشترین و بهترین تأثیرگذاری و ارزش هزینه کردن را دارند. یکی از محصولاتی که در پاسخ به این سؤال می‌توان از آن نام برد، سرم صورت است. انواع سرم صورت، مانند سرم ویتامین سی، محصولاتی پرفایده برای ارتقای سلامت پوست و زیبایی چهره هستند.

 

برای آشنایی با فواید و کاربردهای پرشمار انواع سرم‌های صورت، از سرم آبرسان تا سرم ترمیم‌کننده و نحوه استفاده از آن‌ها با ما همراه باشید.

 

سرم صورت چیست؟

 

سرم‌ها محصولاتی رقیق هستند که به شکل موضعی استفاده می‌شوند و غلظت ترکیبات فعال در آن‌ها بالاست. سرم‌ها یا کاملاً مایع و یا کمی غلیظ‌تر از مایع هستند. سرم صورت به واسطه داشتن مقدار زیادی مولکول‌های فعال به خوبی به سطح پوست نفوذ می‌کند و تأثیر مطلوبی روی آن دارد. سرم‌ها دارای غلظت بالایی از ترکیبات فعال هستند و به همین دلیل در مدت زمان کوتاهی نتیجه مصرف آن‌ها روی پوست قابل مشاهده است.

 

برای بسیاری از افراد این سؤال مطرح است که چرا نمی‌توان به جای سرم فقط از یک مرطوب کننده و یا کرم صورت استفاده کرد؟ در پاسخ این سؤال می‌توان گفت که قانون سفت و سختی در این خصوص وجود ندارد، با‌این‌حال در یک مطالعه در سال 2011 استفاده از هر دو محصول باهم پیشنهاد شد. سرم سبک‌تر است و ترکیبات فعال را سریع به پوست می‌رساند؛ بنابراین بهتر است بعد از تمیز کردن و پاکسازی پوست صورت از آن استفاده کنید. برای بهره‌مندی بیشتر از فواید سرم نیز باید روی آن از یک لایه مرطوب‌کننده و یا کرم استفاده کنید. پس در روتین مراقبت از پوست، سرم صورت بعد از تمیز کردن پوست و قبل از مصرف مرطوب کننده استفاده می‌شود.

 

سرم‌های پوستی علاوه بر فوایدی که برای زیبایی دارند، در فرایندهای درمانی پوست هم تأثیرگذار هستند. سرم‌های درمانی پوست، محصولاتی مناسب برای درمان مشکلاتی از قبیل کدری پوست، تغییر رنگ پوست، خطوط ریز و یا آکنه هستند. سرم‌های مرطوب‌کننده‌ نیز محصولاتی هستند که در آب‌رسانی پوست نقش موثری دارند.

 

فواید سرم صورت چیست؟

 

سرم صورت از محصولاتی است که اگر آن را به درستی و متناسب با نیاز یا مشکل پوست‌تان انتخاب کنید فواید بسیاری برای شما دارد. در اینجا به چند مورد از فواید اصلی سرم‌ها اشاره می‌کنیم. با استفاده صحیح از سرم صورت می‌توانید از این فواید بهره‌مند شوید.

 

فواید سرم صورت

 

به سرعت جذب پوست می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده سرم‌ها سبک‌تر از مرطوب‌کننده‌ها هستند. سرم‌ها رقیق هستند و این خاصیت سبب شده است تا خیلی آسان‌تر جذب پوست شوند و به همین دلیل به عنوان اولین محصول پس از پاک سازی روی پوست استفاده می‌شوند. البته برای آماده‌سازی پوست برای جذب بهتر سرم و سایر محصولات پوستی، استفاده از تونر قبل از سرم توصیه می‌شود.

 

پوست حساس را تسکین می‌بخشد و به دلیل داشتن ترکیبات سبک‌، برای افرادی که پوست‌ آن‌ها مستعد آکنه و یا چرب است مناسب‌ است.

 

خطوط ریز و چروک‌های پوستی را بهبود می‌بخشد. برخی از سرم‌های پوستی حاوی ترکیباتی مانند رتینول هستند که به کاهش خطوط ریز و چروک‌های ظریف پوست کمک می‌کنند.

 

از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های ناشی از آن‌ها محافظت می‌کند. سرم‌ها با داشتن ترکیباتی مانند ویتامین C، ویتامین E، فرولیک اسید، چای سبز، رزوراترول و آستاگزانتین (Astaxanthin) از آسیب‌های ناشی از پرتو فرابنفش و آلودگی‌ها که می‌توانند منجر به پیری زودرس و چروک پوست شوند، جلوگیری می‌کنند.

 

نتایج استفاده از سرم پوست بسیار مشهود‌ است. غلظت بالای ترکیبات فعال موجود در سرم باعث می‌شود نتایج استفاده از آن در مقایسه با دیگر محصولات پوستی مشهودتر باشد.

 

از آنجا که سرم بافتی سبک دارد و به سرعت جذب پوست می‌شود، بعد از استفاده باعث احساس سنگینی و یا چرب شدن پوست نمی‌شود.

 

انواع سرم صورت و ترکیبات آن‌ها

 

وقتی بحث انتخاب سرم پوست به میان می‌آید، باید به این موضوع توجه داشت که این محصول انواع مختلفی دارد و بسته به نیاز افراد دارای ترکیبات مشخصی است. به طور کلی، سرم‌های پوست به صورت زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

 

سرم ضدپیری

 

سرم روشن کننده پوست

 

سرم آبرسان

 

سرم محافظت‌کننده از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد

 

سرم مخصوص پوست‌های حساس و مستعد آکنه

 

سرم ترمیم کننده پوست

 

سرم‌های ضدپیری

 

ترکیبات ضدپیری موجود در این سرم‌ها باعث تقویت فرایند بازسازی و ترمیم پوست و همچنین کلاژن‌سازی می‌شوند. این نوع سرم‌ها‌ اغلب حاوی بکوچیول (Bakuchiol) یا رتینول و یا هر دوی این مواد هستند. بکوچیول یک عصاره گیاهی است که براساس نظر دانشمندان یک جایگزین طبیعی و با عوارض جانبی کمتر برای رتینول است.

 

سرم‌های روشن‌کننده پوست

 

سرم صورت روشن‌کننده پوست سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و موادی است که مانع از افزایش رنگدانه‌ها در پوست می‌شود و به همین علت باعث بهتر شدن رنگ پوست می‌شوند. ترکیبات اصلی این محصولات شامل موادی از قبیل ویتامین C، گلیکولیک اسید، کوجیک اسید، فرولیک اسید، عصاره قارچ، ریشه شیرین بیان یا لاکتیک اسید است.

 

سرم سفت کننده پوست صورت

 

یکی دیگر از انواع سرم های صورت که به شدت مورد توجه خانم ها قرار گرفته اند، سرم های سفت کننده پوست صورت هستند. اگر برای اولین بار است که چنین نامی به گوشتان خورده و نمی دانید، سرم سفت کننده پوست صورت چیست ، در این بخش با ما همراه باشید. سرم های سفت کننده پوست با فرمولاسیونی خاص، سرعت جذب فوق العاده و قدرت اثر زیاد، فرآیندهای درون سلولی را تحت تاثیر خود قرار می دهند و به طرز شگفت آوری باعث حفظ و افزایش استحکام پوست می شوند و از افتادگی پوست به طور مؤثر و طی مدت زمان کوتاه جلوگیری می نمایند.

 

سرم پوست ضد آکنه

 

اگر می خواهید از شر جوش و آکنه های پوستی خلاص شوید، سرم های ضد آکنه برایتان بهترین انتخاب است. این نوع سرم ها عمدتا از موادی نظید سالیسیلیک اسید، آلفا هیدروکسی اسید (AHA) و بتا هیدروکسی اسید (BHA)، اسید گلیکولیک، اسید سیتریک، روی و عصاره‌ های گیاهی مانند درخت چای، آویشن، خیار و چای سبز تشکیل شده اند و به کمک همین مواد هم می تواند سلول های مرده سطح پوست را از بین ببرند، منافذ پوست را کوچک کنند، چربی اضافی را جذب نمایند و هرگونه جوش، آکنه، قرمزی یا تحریک را به حداقل ‌برسانند

 

سرم‌های آب‌رسان

 

سرم‌های آبرسان حاوی هیالورونیک اسید هستند. مولکول‌های هیالورونیک اسید با مولکول‌های آب درون پوست پیوند می‌خورند و باعث شادابی و جوانی پوست می‌شوند.

 

هیالورونیک اسید به شکل طبیعی در پوست وجود دارد. این اسید به کلاژن پوست متصل است و در پوست کودکان بیشتر تولید می‌شود. با بالا رفتن سن، پوست کلاژن کم‌تری تولید می‌کند و در نتیجه میزان هیالورونیک اسید هم کاهش پیدا کرده و منجبر به پیری پوست می‌شود.

 

سرم‌های موضعی حاوی هیالورونیک اسید به صورت موقت به مولکول‌های آب موجود در لایه‌های سطحی پوست متصل شده و سبب می‌شوند تا پوست ظاهر شاداب‌تری داشته باشد. این نوع سرم همچنین می‌تواند خطوط و چروک‌های ریز پوست را به شکل موقت کاهش دهد.

 

سرم‌های آبرسان اغلب ویتامین B5 دارند. این ویتامین در آب‌رسانی به پوست مؤثر است و باعث نرم‌تر شدن پوست می‌شود.

 

سرم‌های آنتی‌اکسیدان

 

هدف اصلی این سرم‌ها این است که از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد حفاظت کنند. پوست بدن روزانه در برابر این آسیب‌ها قرار دارد و باید با یک محصول محافظ، از آن حفاظت کنید. علاوه بر این، سرم‌های آنتی‌اکسیدان پوست می‌توانند سرعت ایجاد چین و چروک و نشانه‌های پیری پوست را کاهش دهند. این سرم‌ها برای درمان و ترمیم آسیب‌های پوست هم خواص فراوانی دارند. رادیکال‌های آزاد در واقع مولکول‌های ناپایداری هستند که می‌توانند به سلول‌های بدن آسیب بزنند و مشکلاتی مثل پیری زودرس ایجاد کنند.

 

سرم روشن کننده پوست صورت

 

در میان انواع سرم صورت، سرم روشن کننده پوست یکی از پرکاربردترین آن هاست. این سرم ها این توانایی را دارند تا با کم رنگ کردن لکه ‌های ناشی از آفتاب یا افزایش سن، باعث روشن شدن طبیعی و درخشان شدن پوست شما‌ شوند. اما سوال اینجاست که ترکیبات سرم روشن کننده پوست صورت چیست که تا این حد به روشن شدن پوست کمک می کند؟

 

این سرم ها حاوی عصاره ‌هایی مانند چای سبز ، ریشه شیرین بیان و گریپ فروت یا آنتی اکسیدان ‌هایی مانند ویتامین E و ویتامین C هستند. سایر ترکیبات روشن کننده این محصولات شامل اسید کوجیک، اسید فرولیک، پپتیدها و بازتابنده های نور یا پخش کننده ‌های نوری است که بلافاصله درخشش بی ‌عیب و نقصی به چهره شما می‌ بخشند.

 

سرم لایه بردار صورت

 

سرم لایه بردار یکی دیگر از انواع سرم پوست است و از آن می توان به عنوان یکی از ضروری ترین سرم ها برای گنجاندن در روتین روزانه پوست نام برد. این سرم ها با لایه برداری پوست، نرمی و لطافت را به پوست شما هدیه می کنند. آن‌ها همچنین برای از بین بردن منافذ پوست و جلوگیری از آکنه هم موثرند. مواد اصلی در سرم ‌های لایه بردار صورت شامل اسیدهای هیدروکسی آلفا مانند اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک، رتینول، آنزیم‌ های عصاره‌ های گیاهی یا میوه‌ ای و اسید سیتریک هستند.

 

سرم دور چشم

 

سرم دور چشم برای استفاده بر روی پوست نازک‌ و ظریف دور چشم ساخته ‌شده است. این محصول به کاهش چین‌وچروک و خطوط ریز دور چشم کمک می‌کند و همچنین موجب کاهش تیرگی دور چشم می‌شود. همان‌طور که می‌دانید یکی از عوامل این تیرگی کم‌آبی پوست صورت است. سرم مخصوص دور چشم نسبت به سرمی که برای صورت و گردن استفاده می‌شود سبک‌تر و ملایم‌تر است.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!