هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

همه چیز در باره پوست معمولی

۱۳۹۸/۹/۱۰ زهرا یزدانی

پوست معمولی 

انواع پوست در یک تقسیم بندی کلی به چهار نوع پوست نرمال، خشک، چرب و مختلط تقسیم می‌شوند. این تقسیم‌بندی براساس میزان فعالیت غدد سبوم و میزان ترشح چربی صورت می‌گیرد. متخصصین پوست براساس ویژگی‌ها و در نظر گرفتن شرایط پوست می‌توانند به بهبود کیفیت آن کمک کنند.همانطور که می‌دانید زیبایی چهره و صورت بیش از هفتاد درصد به سلامتی، شفافیت و لطافت پوست بستگی دارد. پوست بدن و صورت در افراد مختلف به دلیل عوامل وراثت و عوامل محیطی ویژگی‌های متفاوت و متنوعی دارد.

در یک تقسیم‌بندی کلی، چهار نوع پوست در افراد دیده می‌شود: معمولی، خشک، چرب و مختلط.

مشخصات پوست معمولی (نرمال)واژه پوست نرمال یا معمولی در اصطلاح به پوستی گفته می‌شود که از نظر چربی و خشکی در موازانه خوبی قرار گرفته است. چربی و رطوبت آن متعادل است و می‌توان از آن به عنوان یک پوست سالم یاد کرد. در علم پزشکی به چنین پوستی اصطلاحاً پوست «یودرمیک» گفته می‌شود.

پوست نرمال معمولاً با ویژگی‌های ظاهری زیر تشخیص داده می‌شود:

• منافذ کوچک و متناسب هستند.

• جریان خون در پوست صورت متناسب است.

• بافت پوست مخملی، نرم و صاف است.

• رنگ قرمز تازه و شفاف روی گونه‌ها و کلیت پوست دیده می‌شود.

• خطوط مورب و پرده مانند روی پوست مشاهده نمی‌شود.

 مراقبت از انواع پوست برخلاف نوع پوستتان که انتخاب شما نبوده است، تعیین شرایط و سبک زندگی و روش‌های مراقبت از پوستتان کاملاً به انتخاب شما بستگی دارد. بسیاری از عوامل داخلی و خارجی مانند داروها، استرس و فشار، شرایط آب و هوایی، آلودگی‌ها می‌توانند بر میزان ترشح چربی، میزان تعرق و میزان رطوبت پوست شما تأثیرگذار باشند. همچنین نوع محصولاتی که برای مراقبت یا زیبایی پوستتان از آن‌ها استفاده می‌کنید هم از جمله تصمیماتی است که شما برای تعیین کیفیت پوست خود می‌گیرید. محصولات پوستی باید براساس نوع پوست شما و شرایط آن انتخاب شوند .

 

Card image cap

پوست  نرمال یا معمولی :

این نوع پوست نه چرب است و نه خشک. پوست معمولی به ندرت چرب می‌شود و اگر این اتفاق بیافتد به راحتی می‌توان این چربی را از بین برد. در مورد اندازه منافذ پوست معمولی باید گفت که این نوع پوست منافذ کوچکی دارد که به راحتی دیده نمی‌شوند و به ندرت باز و برجسته خواهند شد البته ممکن است در بعضی قسمت ها منافذ باز تر دیده شود. پوست معمولی معمولا به ندرت براق می‌شود و همچنین کمتر مات یا پوست پوست می‌شود. افراد با پوست معمولی اغلب خطوط چین و چروک صورت‌شان کم است و رنگ پوست نواحی مختلف صورت‌شان یکسان و بدون لک و جوش است.اگر نوع پوست شما معمولی است اما گاهی جوش صورت یا دانه‌های زیر پوستی دارید نگران نشوید! نوع پوست شما تغییر نکرده است. با استفاده از محصولات پوست مناسب و عادت‌های صحیح مراقبت از پوست، ظاهر پوست شما پس از مدتی دوباره به حالت عادی برمی‌گردد و در آینده حتی درخشان‌تر و سالم‌تر از قبل خواهد شد. داشتن پوست معمولی به معنی داشتن پوست بی‌نقص نیست! حتی پوست نرمال هم بعضی اوقات جوش می‌زند، دچار خشکی می‌شود یا مشکلات پوستی دیگری پیدا می‌کند. پوست در طول زمان نیز دچار تغییر می‌شود و ممکن است از حالت نرمال به حالت چرب و جوشدار یا حتی پوست خشک تغییر نماید که این بسته به عوامل محیطی مثل آب و هوا می باشد.

روش های پایه مراقبت از انواع  پوست :

این روشها برای حفظ سلامت پوست شما بدون توجه به نوع آن مفید هستند.  از ضد افتاب با فاکتور حفاظتی بالا استفاده کنید که هر دو نوع UVA ,UVB  را بلوک کند. از مواجهه مستقیم با آفتاب خودداری نموده و از کلاه های لبه دار استفاده کنید. سیگار نکشید . روزانه صورت خود را بشوئید و هرگز با آرایش به رختخواب نروید. پوست خود را مرطوب نگاه دارید.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!