هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

معرفی انواع نوار بهداشتی -هفت ویک

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ سپیده ایمانپور

تا قبل از دهه 1970 میلادی خبری از انواع نوار بهداشتی به شکلی که امروزه تولید و عرضه می‌شود وجود نداشت   و زنان جوامع مختلف از مواد گوناگون برایجلو گیری  از نشت خون قاعدگی به لباس ‌شان استفاده می‌کردند. برای نمونه یونانی‌ها با تکه چوب‌های باریکی برای خودشان تامپون می‌ساختند به شکلی که  این چوب‌ ها را به صورت استوان ه‌ای برش می دادند  و دور آن‌ها را با پنبه می‌پ وشاند ند  یا مثال دیگر می توان به رمی ها اشاره مرد که رومی‌ ها با پشم گوسفند چیزی شبیه به پد یا نوار بهداشتی درست می‌کردند که بوی بدی داشت و به محض خونریزی سنگین می‌ ش ند و یا به چینی ها که ، چینی‌ ها هم با پارچه نوار بهداشتی می‌ساختند و درون آن را با شن یا گیاهان خشک شده پر می‌کردند  همچنین گفته می شود که احتمالا مصری‌ ها با پاپیروس پد های بهداشتی درست می‌کرده‌ و از ان استفاده می کرد ند

و یا به زنان امریکا یی که در ان  دوران زنان قبایل آمریکایی هنگام عادت ماهیانه‌ شان موقتا به مکانی به اسم Moon Lodge می‌ رفتند و روی حصیرهای گیاهی می ‌نشستند و مشغول کار هایی مانند خیاطی و پشم ریسی می‌شد ند تا دوران قاعدگی‌ شان خاتمه بیابد  مذهبی ‌ترهای آن زمان هم تقریبا به همین شیوه عمل می ‌کردند و زنان در دوران قاعدگی به مکان دیگری دور از خانه ‌شان منتقل می شده و تقریبا کوچ می کردند و روی کاه می ‌نشستند. تا اینکه در اواخر سال  1800 میلادی ، کمربندهای بهداشتی یا Hoosier ساخته شدند که مانند پوشک بچه بود و به ظاهری مثل پوشک بچه را دارا بود  و تا سال تقریبا  1970 که انواع نوار بهداشتی تولید شد، مورد استفاده قرار می‌گرفت از آن سال به بعد ، به طوری  تنوع محصولات و انواع نوار بهداشتی زیاد شده است که دخترانی که به بلوغ می ‌رسند و وارد دوران پریودشان می‌شوند، گاهی در انتخاب نوع مناسب  نوار بهداشتی خودشان سردرگم شده اند  از این رو در این مقاله به معرفی انواع نوار بهداشتی و آموزش نحوه استفاده از هر کدام از نوار بهداشتی ها پرداخته و ان ها را به شما معرفی می کنیم  همچنین نکات مهمی را در مورد استفاده از این محصولات بهداشتی یاد آوری  و توضیح خواهیم داد  که رعایت آن‌ ها دارای اهمیت بسیاری در مسائل بهداشتی و جلوگیری از بروز انواع بیماری‌ ها و عفونت‌ ها در این دوران حساس دارد.

انواع نوار بهداشتی و طرز استفاده از هر کدام

همان طور که گفتیم، محصولات بهداشتی مخصوص دوران قاعدگی خانم‌ ها، بسیار متنوع است و صرفا به پدهای یک بار مصرف محدود نشده اند  استفاده از هر کدام از انواع نوار بهداشتی دارای مزایا و معایب خاص خودش را دارد که در این بخش به  طور خلاصه برای شما  توضیح می ‌دهیم. بنابراین اگر به تازگی وارد دوران پریود شده ‌اید و اطلاعات چندانی از انواع نوار بهداشتی ندارید، این مقاله بسیار برای‌ت ان کاربردی و مفید  خواهد بود  علاوه بر این اگر سالیان سال تنها از پد های یک بار مصرف  و یا یک نوع نوار بهداشتی برای دوران پریود خود استفاده می ‌کردید، در ادامه  این مطلب با ما همراه باشید تا متوجه شوید در تمام این سال‌ها از چه گزینه‌ های بهتری برای دوران قاعدگی خود محروم مانده بودید.

انواع نوار بهداشتی :

1 . پد یک بار مصرف

اگر از بخش مقدمه به یاد داشته باشید، اشاره کردیم اولین نوار بهداشتی‌هایی که در سال تقریبا  1970 ساخته شده است  کمربندهای بهداشتی بودند. در واقع در این نواربهداشتی  برای اینکه سرجای  دقیق خود قرار گیرندو جا گیرد  کمربندی تعبیه شده بود. پس از آن به لطف انواع نوار بهداشتی و پد های متنوع، استفاده از این کمربندها منسوخ گشت  انواع پد ها ساده ترین نوع نوار بهداشتی و البته رایج ‌ترین محصولاتیمی باشند  که در دوران قاعدگی خانم‌ ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت  . این پدها ضخامت‌ و اندازه‌های متنوعی را دارا می باشند  و می ‌توانند نازک و متوسط برای روز های پایانی و اخر پریود و خونریزی‌ های سبک، و همچنین ضخیم و سوپر برای روزهای اول و خونریزی‌های سنگین‌ تر خواهد بود از کاربرد این پد ها می توان به :

هرکدام از این پد ها کاربرد های متفاوتی  دارند و تحت عنوان پد کوچک و بزرگ ، و یا مخصوص شب و مخصوص روز و یا حتی پد های پس از زایمان به فروش خواهد رسید  برای نمونه  پد های یک بار مصرف مخصوص شب ویژگی هایی مانند پهن ‌تر و بلن دتر هستند تا نشتی ندهند( چون در طول شب و به موقع خواب به دلیل تکان های زیادی که می خورند امکان جا به جایی پد و در نتیجه افتضاحی مثل کثیف شدن تشک و ملافه و مکان خواب شما شود که باید با دردسر هایی زیادی رو به رو شوید تا پاک شود ) ؛ و یا نوار بهداشتی‌های سوپر جذب بسیار بالاییخواهد داشت  و برای استفاده در دو تا سه روز اول قاعدگی مناسب می باشد  و برعکس آن ، پده ای روزانه از همه انواع نوار بهداشتی نازک ‌تر و کم جذب‌ ترن خواهند بود ( در طول روز هر فردی به اندازه کافی حواسش به خود است و کمتر امکان ریزش قاعدگی به بیرون نوار را دارد )  و برای اواخر قاعدگی یا ترشحات معمول  روزانه گزینه مناسبی محسوب خواهد شد

علاوه بر ضخامت، پدها در معطر بودن یا نبودن هم بدارای تفاوت هایی باهم هستند  همچنین بعضی از این پدها بال دار و برخی دیگر بدون بال می باشند  بال در پد بهداشتی به معنای وجود بخش‌های کوچکی است که چسب دارد و به کناره‌های لباس زیرتان مخواهد چسبید  تا مانع از نشت خون به بدن‌ یا لباس‌ تان شود. در واقع بال ها به شما کمک مخواهد کرد  که نوار بهداشتی روی لباس ‌تان جابجا نشود از  ویژگی دیگری که باید در خرید پدها در نظر داشته باشید، قدرت جذب ان ها می باشد .  سطح جذب مطلوب برای یک نوار بهداشتی باید به اندازه‌ای باشد که خون بر اثر نشستن، به سطح پد برگشت نکند و یا کمتر برگردد  در این مورد نوار بهداشتی‌  های مشبک، نسبت به پنبه ‌ای، دارای جذب بسیار بالاتری دارند؛ اما ممکن است برای شخص شما موجب حساسیت شود به یااد داشته باشید بدن هر فرد با فرد دیگر دارای تفاوت هایی است

طرز استفاده از این پد ها بسیار اسان می باشد به طوری که پد را به نحوی روی  لباس زیرتان قرار دهید که نوار چسبنده پشت آن به لباس‌ تان بچسبد و پد را سر جای خود  ثابت نگه دارد. در روزهای اول هر ساعت یک بار  و در روزهای پایانی هر چند ساعت یک بار بهترین تایم ان هر 4 ساعت یه بار مناسب است نوار بهداشتی‌ تان را تعویض کنید. به هر حال باید توجه داشته باشید قبل از آنکه پد پر شود، باید آن را عوض کرد.

 و برای برداشتن ان به این شکل عمل کنید پدهای یک بار مصرف استفاده شده را در کاغذ یا دستمال توالت بپیچانید و در سطل زباله بیاندازید. علاوه بر استفاده آسان، این پد ها برای همه مناسب نیخواهد بود  و در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت و واکنش‌ های آلرژیک می ‌شوند. به خصوص اگر مجبورید که حداقل 7 روز پشت سر هم از نوار بهداشتی استفاده کنید، ترجیحا محصولات دیگر بهداشتی را تهیه کنید و از ان استفاده کنید . با این وجود اگر باز هم با استفاده از پد های یکبار مصرف راحت ‌تر هستید، حتی الامکان از مصرف پدهای معطر خودداری کنید چون که  که تمام این عطرها بالقوه حساسیت‌زا هستند و ممکن است به شما اسیب بزند

Card image cap

 2 . پد قابل شستشو

هر خانم از ابتدای بلوغ تا دوران یائسگی خود، به طور میانگین بیشتر از 12 هزار عدد نوار بهداشتی مصرف خواهد کرد . بنابراین واضح است که پد های یک بار مصرف چه حجم زیادی از پلاستیک و زباله را وارد محیط زیست می‌کنند. از طرف دیگر برخی از این پدهای یک بار مصرف مشبک یا پنبه‌ ای، برای بعضی خانم‌ها حساسیت ‌زا بوده و یا خوششان نمی اید  بنابراین اگر دوستدار محیط زیست هستید و یا به نوارهای بهداشتی یک بار مصرف حساسیت دارید و در عین حال با استفاده از پد راحت می باشید ، پدهای قابل شستشو بهترین گزینه برای فرد شما خواهد بود  .

این پد های قابل شستشو را می‌توانید با پارچه‌ های تمیز خودتان درست کنید و یا انواع پد های پارچه‌ای تولیدی کارخانه‌ های نوار بهداشتی را تهیه کنید . پدهای پارچه ‌ای قابل شستشوی کارخانه‌ ای تنها برای یک دوره قاعدگی کاربرد ندارند و در واقع آن‌ها را تا 5 سال می‌توانید  مورد استفاده قرار بد هید .  از این رو استفاده از این نوع پد ها مزایای بسیاری  را دارای خواهد بود مثل برای حفظ محیط زیست دارد. با استفاده از این پد ها زباله کمتری وارد محیط زیست می شود و همچنین باعث ذخیره انرژی و هزینه ‌ای می‌شود که برای تولید و بسته بندی انواع نوار بهداشتی یک بار مصرف به هدر می‌رود. علاوه بر این، جنس پدهای قابل شستشو نخی است و حساسیت کمتری ایجاد می‌کند. همچنین با تهیه این پدها می‌توانید بسیار در هزینه‌های خود صرفه جویی بکنید.

طرز استفاده از این  پدهای قابل شستشو :

نحوه استفاده از پده ای نخی و قابل شستشو هم مانند پد های یک بار مصرف می باشد . بهتر است دو یا سه پد قابل شستشو تهیه کنید و حداقل روزی 3 بار آن را تعویض کنید. پد را بعد از تعویض فورا با آب سرد و صابون به خوبی بشویید تا جایی که هیچ لکه ‌ای روی آن مشاهده نشود. سپس ترجیحا آن را در آفتاب خشک کنید و حتما قبل از استفاده اتو بکشید که کاملا ضدعفونی کنید . از این رو یکی از معایب استفاده از این پد ها، این است که زحمت بیشتری دارند. شما می‌توانید این پدها را خودتان درست کنید.  پارچه ایی تمیز بردارید ان را برش داده و سپس دور تا دور ان را بدوزید و از ان استفاده کنید به یاد داشته باشید باید گارچه برش داده شده دولایه باشد

نوار بهداشتی تینکس

استفاده مرتب از انواع نوار بهداشتی، هرچقدر هم که مانند پد های قابل شستشو ارگانیک و فاقد مواد شیمیایی بوده باشند ، به هیچ عنوان توصیه نمی ‌شود؛ چرا که این پد ها، محیط مناسبی برای رشد میکروب‌ها فراهم می‌کنند و به مرور زمان و با استفاده زیاد از آن‌ها، سبب بروز بیماری‌های قارچی و عفونی دستگاه تناسلی می‌شوند. محصولات بهداشتی متنوع دیگری در بازار وجود دارند که شما می‌توانید جایگزین پد یا نوار بهداشتی از آن استفاده بکنید  یکی از این محصولات ، نوار بهداشتی تینکس است. تینکس در واقع درست مانند لباس زیر شماست و فقط داخل آن یک پد مخصوص و بسیار نازک جاسازی شده است که مانع نشت خون به لباس شما شود.

پد به کار رفته در تینکس قدرت جذب بسیار  بالایی دارد ؛ تا حدی که سازندگان آن ادعا می‌کنند جذب تینکس به اندازه دو عدد تامپون می باشد  همچنین این لباس زیر مخصوص، کاملا ضد میکروب بوده و از بروز عفونت‌های این ناحیه جلوگیری می‌کند. استفاده از نوار بهداشتی تینکس بسیار راحت تر است. فقط کافی است این لباس زیر جادویی را به همراه داشته باشید و به محض شروع قاعدگی، آن را با لباس زیر خود تعویض کنید. با این حال اگر خونریزی شما سنگین است، می‌توانید به همراه آن از یک تامپون یا فنجان قاعدگی هم استفاده کنید. اما تامپون و یا فنجان قاعدگی چیست؟

برای دانستن اطلاعات بیشتر به مقاله دوم معرفی بهترین نوار بهداشتی قاعدگی مراجعه کنید

قیمت مشخصات نوار بهداشتی

شما می توانید برای خرید انواع نوار بهداشتی با کیفیت و ارگانیک به سایت هفت ویک مراجعه کنید

 

 

 

 

Card image cap

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!