هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

همه چیز درباره ژل شستشوی صورت

۱۳۹۸/۹/۹ زهرا یزدانی

ژل شستشو

دنیای ما پر از آلودگی و عوامل مضر و خطرناک برای پوست شده است. از صبح که روزمان را شروع می‌کنیم، صورتمان از ذراتی مثل خاک، باکتری، سلول‌های مرده پوست و چربی تولید شده توسط پوست پوشیده می‌شود. بنابر این پاکسازی و شست‌وشوی مناسب صورت یکی از مهمترین مراحل مراقبت و سلامت پوست است.
قرن هاست که از صابون برای شستشو صورت استفاده می شود. در ترکیبات صابون از نمک ها و اسیدهای چرب استفاده شده که باعث پاک شدن چربی و آلودگی ها از روی پوست می شود.اما امروزه به این نتیجه رسیده ایم که تولید چربی برای پوست، کاملا طبیعی و ضروری است و همیشه مقدار کمی از آن باید به صورت یک لایه بسیار نازک روی منافظ پوست باقی بماند تا باعث حفظ رطوبت در پوست شود.
خواب شب یک فرصت فوق‌العاده برای ریکاوری و استراحت پوست است. معمولا پوست خودش را در شب ترمیم میکند. چرا که جریان خون در شب به پوست شدید تر است. در شب پوست استراحت میکند و به دلیل گردش خون بهتر در آن زمان سلول های پوستی بازسازی می شوند.
در طول روز پوست صورت تان بیشتر در معرض نور بوده و چربی و سلول های مرده بیشتری تولید می کند، همچنین ریزگردها و آلودگی‌های بسیاری روی پوست شما می‌نشید.
اگر عادت به استفاده از لوازم آرایشی هم داشته باشید که دیگر .......این آلودگی‌ها منافذ پوست را بسته و در بازسازی پوست شما اختلال ایجاد می‌کند. همچنین آلودگی‌ها باعث افزایش تعداد رادیکال‌های آزاد است. رادیکال‌های آزاد آسیب‌های زیادی به بدن انسان می‌رسانند و می‌توانند سطح آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین‌ e و c را به شدت کاهش دهند. با کاهش سطح آنتی اکسیدان‌ها فرآیند پیری پوست آغاز می‌شود.
شستن صورت یکی از مهمترین مراحل سالم نگه داشتن پوست است. صحیح شستن صورت و با مواد سالم شستن از اهمیت بالایی برخوردار است.

Card image cap

 

ژل شستشوی صورت چیست؟
همانطور که از اسم این پاک کننده مشخص است برخلاف فوم که جنس کفی دارد، ژل صورت یک مایع شفاف و چسبناک است. ژل صورت فرمولاسیون ملایم‌تری نسبت به فوم صورت دارد و برای انواع پوست میتوان از آن استفاده کرد.
ژل صورت از فوم ملایم تر است و از شیر پاک کن قوی تر است.
ژل شستشوی صورت گامی ضروری برای پاک کردن صورت است. از زمان های قدیم، افراد به خصوص زنان به استفاده از محصولات و ماسک های خانگی اهمیت داده و از آن ها برای پاکسازی صورت استفاده میکردند.
اگر شما یک پاک کننده خیلی قوی برای صورت خود انتخاب کنید، می‌تواند پوست صورتتان را خشک، تحریک یا حساس کند. نکته اولی که باید رعایت کنید، انتخاب پاک کننده مناسب هر فصل است. ماه‌هایی از سال که آب و هوای معتدلی دارند و آلودگی هوا در آن زمان کمتر است، از پاک‌کننده‌های ملایم و سبک که ترکیبات ملایمی دارند استفاده کنید؛ در حالی که زمستان بهترین زمان برای استفاده از پاک کننده‌های با پایه روغنی هستند.
هنگام خرید ژل شست و شوی صورت شما باید نوع پوست خود را در نظر داشته باشید و پاک کننده مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنید. این نکته بسیار مهم است و نباید به آن بی‌توجه بود. تمام پاک کننده‌های صورت دارای اطلاعاتی روی بسته‌بندی هستند که مشخص می‌کند برای چه پوستی مناسب هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود که حتما برچسب روی محصولات را بخوانید.
نحوه‌ی استفاده از ژل شستشوی صورت

ابتدا صورت خود را با آب خیس و مرطوب کنید، سپس مقدار کمی از ژل شست و شو را کف دست ریخته، به پوست صورت بمالید و ماساژ دهید. پس از چند دقیقه شست و شو دهید.سعی کنید از محصولی استفاده کنید که مناسب پوست شما باشد تا آسیبی به پوست شما نرساند.بهتر است بعد از شست و شوی صورت با ژل شست و شو با استفاده از یک مرطوب کننده و یا آبرسان از خشک شدن پوست تان پیشگیری کنید.

Card image cap

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!