هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

راهنمای خرید و استفاده از ماسک مو

۱۳۹۸/۹/۱۰ زهرا یزدانی

ماسک مو

زن و زیبایی زن از موهای او آغاز می شود زیرا مو یکی از مهم ترین ویژگی های ظاهری پر اهمیت برای بانوان است . یکی از وجه تمایزات اساسی میان زن و مرد و آنچه که او را حیث زیبایی از مردان متفاوت می کند موههای اوست. بنابراین توجه و مراقبت از این رشته های زیبا و ظریف از قدیم برای همه بانوان مهم بوده است. این روزها توجه و رسیدگی به مو یکی از مهم ترین ارکان زیبایی و گاهی بسیار مهم تر از آرایش صورت محسوب می شود. حال سوال اینجاست که چطور و با چه روشهایی می توانیم از موهایمان مراقبت کنیم و از آسیب هایی که در اثر آرایش مو به موها گاها وارد می کنیم، جلوگیری کنیم؟ این روزها یکی از وسایل مراقبتی از مو ماسک موها هستند که با ترکیبات ویژه و خاص خود بخش قابل توجهی از سهم مراقبت از مو را به عهده دارند . اما در این بین دانستن نکات مهمی در مورد نحوه صحیح و اصولی استفاده از ماسک موها لازم است.

Card image cap

 اولین و مهم ترین قدمی که باید برای انتخاب ماسک مو بردارید این است که نوع موهای خود را بشناسید چرا که اگر نوع موی خود را نشناسید نه تنها ماسک مو بلکه هر محصول دیگری که بخواهید برای مو تهیه و استفاده کنید کاربردی و مناسب نخواهد بود .
لذا قبل از خرید به نوع ماسک مو دقت کنید. خانم های دارای موهای مرطوب از ماسک موهای پروتئین دار استفاده کنند. آنانی که موهای چرب دارند فقط در قسمت انتهایی موهای خشک و آسیب دیده خود از ماسک مو استفاده کنند و کسانی که موهای خیلی خشک دارند از ماسک موهایی با مواد مغذی بیشتر بهره بگیرند.
برای ترمیم موهای آسیب دیده و رفع خشکی و شکنندگی موها، راه های مختلفی مثل رژیم غذایی درست و اصولی، خودداری از رنگ و دکلره کردن های مکرر مو و تقویت و رسیدگی به موها وجود دارد که اگر همراه با هم انجام شود، آسیب دیدگی موها به خوبی برطرف خواهد شد و شما صاحب موهایی سالم، درخشان و لطیف خواهید بود.
ماسک مو، محصولی تقویتی و درمانی برای موهاست که روی سطح مو را میپوشاند. دسته ای از ماسک ها نیاز به آبکشی دارد و برخی از مدل ها به سرعت جذب مو میشوند و نیازی به شست و شو ندارند. ماسک مو انواع مدل ها و مارک های مختلف داره. مثلا ماسک موی مخصوص موهای صاف، فر، حجم دهنده یا مخصوص موهای رنگ شده
برای استفاده از یک ماسک موی مناسب ابتدا باید جنس و مشکلات موی خودتان را بشناسید و بعد ماسک و محصولات مراقبتی مناسب با مویتان را پیدا کنید. مثلاً اگر موی شما چرب است باید به دنبال ماسک مو برای موهای چرب باشید و اگر موهای شما آسیب دیده، باید یک ماسک مو برای موهای آسیب دیده انتخاب کنید و یا اگر موهای خود را رنگ کرده‌اید بهتر است از ماسک مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. به طور کلی هر شخص با توجه به نوع و جنس مو هایش باید ماسک مو و محصولاتی متناسب با آن انتخاب کند.
ترکیبات ماسک مو‌ها

ماسک موحاوی ویتامین E. برای تقویت ساقه مو

ماسک مو حاوی ویتامین A. برای شفافیت و جلوگیری از ریزش مو

ماسک مو حاوی ویتامین C. برای رفع خشکی مو مناسب است که ضروری‌ترین ویتامین‌ها برای رشد و حفظ سلامت موهاست.

بهترین مارک ماسک مو ماسکی است که علاوه بر دارا بودن ویتامین‌های ذکر شده، غنی شده با خواص گیاهی روغن نارگیل، بادام و آلوورا است در حالت دهندگی و شفافیت و سلامت ساقه و ریشه مو تاثیر بسزایی دارد.
میزان استفاده از ماسک مو در هفته

مصرف ماسک مو معمولا برای مو‌های نرمال یک بار درهفته پیشنهاد می‌شود. اما بسته به نوع مو و آسیب دیدگی آن دفعات استفاده از ماسک مو قابل تغییر است.

افرادی که دارای مو‌های خشک و یا آسیب دیده‌ای هستند ترجیحا بیش از یکبار در هفته استفاده از ماسک مو به آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!