هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

همه چیز درباره پوست چرب + راهنمای مراقبت از پوست چرب

۱۳۹۸/۹/۱۰ زهرا یزدانی

پوست چرب

 پوست به عنوان یک دستگاه پوششی بدن وظیفه مهم محافظت از سلامت بدن را برعهده دارد و سد دفاعی در برابر مواد مضر و میکروارگانیسم هاست، اما باید این موضوع را هم در نظر داشت که پوست با توجه به شیوه زندگی ما و در مکان های مختلف واکنش نشان می دهد، حتی گاهی به دلیل نوع آب و هوایی که در زندگی می کنیم، ممکن است دچار پیری زودرس پوست شویم.

انواع مختلف پوست کدامند؟چهار نوع پوست وجود دارد؛ پوست خشک، پوست چرب، پوست مختلط و پوست معمولی. پوست مختلط به این معناست که نقاطی از پوست چرب تر و نقاط دیگر خشک تر است. این افراد باید سعی کنند در نقاطی که پوست چرب تری دارند، از کرم های ضدچربی استفاده کنند و زیاد هم هنگام استحمام از آب گرم استفاده نکنند.
چه راهکارهای دیگری برای افرادی که پوست های چرب دارند، توصیه می کنید؟این گونه افراد باید سعی کنند هر شب و هر روز صبح صورتشان را با شیر پاک کن و تونر و یا ژل شستشوی صورت که مناسب پوستشان است تمیز کنند. تمیز کردن آرایش و آلودگی های محیطی از روی پوست علاوه بر این که به برطرف کردن چربی پوست کمک می کند باعث می شود پوست سالم و بانشاط باقی بماند. برای پاک کردن صورتشان از مواد آرایشی و بهداشتی ملایم استفاده کنند. موادی که حاوی مقدار کمی اسید سالسیلیک و اسید گلیکولیک هستند می توانند چربی های اضافی صورت را از بین ببرند. بهتر است حتما از محصولات بدون چربی استفاده کنند. حتی خانم هایی که از کرم پودر استفاده می کنند حتما دقت کنند کرم بدون چربی باشد زیرا کرم های چرب پوست صورت آنها را چرب تر می کند.پوست چرب دارای غدد چربی بسیار فعالی است و بیش از حد معمول چربی تولید می کند. پوست های چرب ظاهری براق دارند. منافذ اینگونه پوست ها در معرض انسداد می باشند و به راحتی در معرض آلودگی هستند و گرد و غبار بیشتری را به خود جذب می کنند که این امر منجر به ایجاد جوش و لک می گردد. پوست های چرب کمتر دچار چین و چروک می شوند.

چگونه می توان از پوست های چرب مراقبت کرد؟

1. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که همیشه از شوینده های ملایم و غیر چرب و حاوی الکل استفاده نمایید. لوازم آرایشی را مورد مصرف قرار دهید که چرب نباشند.

2. روزانه 2 بار صورت خود را با شوینده های ملایم بشویید.

3. این نکته را به خاطر بسپارید که پوست چرب نیز به مرطوب کننده نیاز دارد، بنابراین از مرطوب کننده های ملایم و کم چرب استفاده نمایید.

4. برای بستن منافذ بزرگ پوست، صورت خود را با آب سرد بشویید.

5. داشتن یک برنامه غذایی صحیح برای مراقبت از پوست های چرب بسیار مهم می باشد. مصرف غذاهای چرب، سرخ شده و انواع شیرینی جات باعث تحریک غدد چربی می گردد. تحریک شدن غدد چربی موجب تراوش چربی پوست می شود.

6. یکی از راه های پاکسازی منافذ پوست چرب، بخور گیاهی می باشد. بخور موجب می شود منافذ پوست عمیقا تمیز شوند. یکی از گیاهانی که برای بخور پوست مناسب است، گیاه بومادران می باشد که برای بستن منافذ بزرگ پوست بسیار مفید واقع می گردد.

7. از بهترین کرم های مخصوص پوست های چرب، کرم هایی هستند که حاوی گوگرد می باشند. اینگونه کرم ها برای سلامت پوست های چرب بسیار مفید هستند.کسانی که انواع پوست چرب دارند معمولا همیشه از پوست براق صورت، آکنه و جوش صورت شکایت می‌کنند.

علت پوست چرب چیست؟اگر شما هم جزو کسانی هستید که پوست چرب دارید، حتما از خود می‌پرسید چرا پوست چرب می‌شود و درمان پوست چرب چیست؟ علت پوست چرب می‌‌تواند هم عوامل ارثی و هم تغییرات هورمونی در سنین مختلف باشد. کسانی که به طور ارثی و ژنتیکی منافذ چربی پوست‌شان خیلی فعال باشد به صورت خودکار چربی طبیعی بیشتری تولید می‌کنند. افزایش میزان ترشح هورمون‌ها در بدن نشان دهنده تولید بیش از حد آندروژن است که هم در بدن خانم‌ها و هم در بدن آقایان وجود دارد.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!