هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

راه حل از بین بردن ترک های پوستی

۱۳۹۸/۹/۱۰ زهرا یزدانی

کرم ضد ترک و کشیدگی

کرم ضد ترک و کشیدگی اغلب مردم حتی نوجوانان هم با استرچ مارک‌ها (ترک پوستی ) درگیرند، این ترک‌ های سفید رنگ پوست در 70 درصد بانوان باردار دیده می‌شود، این رگه‌ های سفید گاه باعث به ایجاد افسردگی در زنان و مردان نیز منجر می‌شود.این ترک‌های پوستی به دلیل کشیدگی لایه‌های پوست ایجاد شده اند که با جدا شدن لایه‌ هایی از پوست به دلیل چاقی، لاغری و بارداری و غیره به وجود می‌آیند.گاه این ترک‌ ها به‌صورت قرمز رنگ، صورتی مایل به قرمز و قهوه‌ ای یا سفید ظاهر می‌شوند؛ در ادامه مواردی را بازگو می‌کنیم که سبب می‌شوند این لکه‌ ها بر روی پوست به وجود آیند.از دست دادن شدید وزن ، بارداری ، افزایش وزن ، رشد ناگهانی ، بلوغ و چاقی از مواردی هستند که باعثت به وجود آمدن این لکه‌ها بر پوست می‌شوند.افزایش وزن بیش‌ازحد باعث کشیدگی پوست می‌شوند و دلیل اصلی این مشکل می‌باشد؛ همچنین از دست دادن کلاژن‌ها، کمبود تغذیه، کودکانی که به‌سرعت چاق می‌شوند به این مشکل دچار خواهند شد.

این ترک‌ها معمولاً در مناطقی مانند: باسن، ران ، بازوها ،  سینه و شکم دیده می‌شوند. حتی برخی از ورزشکاران هم دارای این ترک‌ها هستند. توصیه‌هایی برای درمانچند نکته مهم همچون، ماساژ پوست که موجب گردش خون منظم می‌شود و یا مرطوب نگه‌داشتن پوست؛ همچنین خوراک و غذای سالم و دوری از رژیم‌های لاغری غیراصولی، استفاده از کرم‌های مخصوص شکم برای دوران بارداری، خوردن غذاهای شامل ویتامین D , C ، نگه‌داشتن وزن متعادل در کنار ورزش منظم و استفاده از کرم‌های ویتامین E بهترین راه درمان برای جلوگیری از به وجود آمدن این ترک‌ها هستند.گفتنی است راه‌های طبیعی و یا جراحی دیگری هستند که به رفع این مشکل کمک خواهند کرد؛ ماساژ مناطقی از پوست که ترک‌خورده کمک به کاهش این نشانه‌ها می‌کند. این روش بی‌خطر و کاملاً طبیعی ست و در بسیاری از افراد نتایج مثبت داده است.

دلیل اصلی ترک پوستی چیست؟

دلیل اصلی بروز این پارگی‌ها در پوست ازهم‌گسسته شدن و پاره شدن رشته‌های کلاژن است به این معنی که این رشته که در پوست بدن وجود داشته و خاصیت ارتجاعی پوست را رقم می‌زنند به دلیل افزایش/کاهش ناگهانی و شدید حجمی که شما رقم‌زده‌اید توان و طاقت ارتجاع خود را ازدست‌داده و از هم جدا می‌شوند و نتیجه نیز به‌صورت پارگی‌های گاهی شدید پوستی رخ می‌نماید.زمانی که زنان باردار شده و با افزایش محسوس و فوری حجم شکم روبرو می‌شوند نیز پارگی پوستی درنتیجه از هم گسستن رشته‌های کلاژن رخ می‌دهد.ژنتیک صدالبته در این میان به ژنتیک هم باید اشاره‌ای کرد به این معنی که برخی از افراد به دلیل دارا بودن ژنتیک برتر از چنین پارگی‌هایی در امان هستند و رشته‌های کلاژن و پوست آن‌ها مقاوم‌تر از حد معمول عمل می‌کند.

این ترک‌های پوستی معمولا در این نواحی بدن ایجاد می‌شوند:• سینه• باسن و اطراف آن• شکم• ران‌ها• بازوها

شما میتوانید با استفاده از کرم ضد ترک و کشیدگی آثار ایجاد شده بر روی شکم ، سینه ، پهلو ها ، بازوها و باسن و اطراف آن را از بین ببرید و این خطوط را خیلی کم رنگ تر و حتی نا معلوم کنید.

1. ماساژ دادن پوست بدن و ناحیه پاره شده پوست با کرم‌ها و روغن‌های گیاهی تا حدود زیادی به برطرف شدن این عوارض کمک خواهد کرد. برای مثال می‌توانید با استفاده ا کرم ضد ترک ترک‌های حاصل از بازشدگی پوست (براثر چاقی و لاغری و…) را کاهش دهید  و استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست افزایش یابد و درنتیجه نرم و صاف می‌شود.(هرروز صبح و شب بر روی پوست خود ماساژ دهید.)

2.در برخی موارد کیسه کشیدن به بدن در حین دوشی که روزانه می‌گیرید با زدودن لایه‌های مرده پوست به شادابی پوست و به بهتر شدن اوضاع پوست پاره شده کمک خواهد کرد.

3. ماساژ دادن پوست با روغن‌های ویتامین e نیز به بهبود وضعیت پارگی‌های پوستی کمک خواهد کرد همچنین از این کرم‌ها و روغن‌ها پس از دوش گرفتن می‌توانید استفاده کنید به این معنی که نواحی عارضه دیده را با این پمادها و کرم‌ها ماساژ دهید.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!