هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

پودر ماکا _هفت ویک52349

۱۴۰۰/۱/۱۵ سپیده ایمانپور
Card image cap

یکی از بهترین روش های برای چاق شدن سریع استفاده از مکمل های غذایی می باشد که یکی از این مکمل ها ماکا است خب حالا ماکا چیست؟ و چگونه باید مصرف شود؟ ایا عوارضی دارد؟ پاسخ این ها در ادامه داده پی شود پس با ما همراه باشید. 

گیاه جنسینگ پرویی یا اصطلاحاً ماکا (با نام علمی Lepidium meyenii) یک گیاه خوراکی می باشد و با خانواده کلم ها مرتبط است. از بارزترین ویژگی های آن تقویت قوای جنسی است. 

مهم ترین بخش خوراکی گیاه ماکا ا، ریشه آن (مقل جوانه گندم و....)  است که در خاک قرار می گیرد. رنگ های متفاوتی دارد از سیاه تا سفید. با اینکه رنگ زرد آن بیشتر در دسترس می باشد  اما به نظر می آید رنگ سیاه یا قرمز آن ترکیبات فعال بیشتری داشته باشد.

ریشه گیاه ماکا خشک می کننده و سپس به صورت پودر مصرف می شود اما در قالب کپسول و در فرم های مایع نیز ممکن است موجود باشد. بسیاری از افراد پودر ریشه ماکا را به اسموتی، خوراک جو و شیرینی های خود می افزایند.

مطالعات انجام شده بر روی این گیاه هنوز در مراحل اولیه می باسد . در خصوص مکانسیم دقیق عملکرد ماکا در بدن، هنوز اطلاعات کافی وجود ندارد و نیازمند مطالعات بیشتر می باشد به همین علت کاملا مشخص نیست که چه عوارضی می تواند روی اکثریت داشته باشد تا بحال و عوارضی نداشته ولی مصرف کنده ان باید در کنار مصرف این پودر از روغن های گیاهی و لوسیون ها برای مرطوب کردن بدن خود استفاده کنند تا در صورت چاقی دجار ترک پوستی نشوند. 

گیاه ماکا یک گیاه سرشار از مواد مغذی: 

ریشه ماکا حاوی مواد ریز مغذی بسیاری از جمله ویتامین C، B3، B6، B2، کلسیم، آهن، پتاسیم، مس، منگنز و هرچه که برای بدن نیاز و ضروری  ... است. هم چنین حاوی برخی ترکیبات گیاهی مانند گلوکوزینولات ها و پلی فنول ها می باشد. 

فواید مرتبط با گیاه ماکا:

افزایش میل جنسی در خانم ها و آقایان :  مطالعات انجام شده در این زمینه اثر ماکا بر سطح میل جنسی را تأیید کرده اند. مطالعات نشان داده است که مصرف ماکا برای حداقل 6 هفته توانسته است میل جنسی را افزایش دهد (به نظر می آید که در مطالعات بالینی سطوح سرمی تستوسترون تحت تأثیر ماکا قرار نمی گیرد). 

افزایش باروری در آقایان : برخی از مطالعات حاکی از این هستند که ریشه گیاه ماکا می تواند قدرت باروری آقایان را نیز افزایش دهد. یک مطالعه مروری نشان داد که ماکا می تواند کیفیت مایع سیمن را در مردان سالم و مردان نابارور افزایش دهد. در یک مطالعه تحقیقات نشان داد که ماکا باعث افزایش حجم، تعداد و حرکت اسپرم ها شده است و به همین علت قدرن باروری و نیاز جنسی افراد افزایش پیدا کرده است  . 

کاهش علائم یائسگی:افت هورمون استروژن در هنگام یائسگی، می تواند باعث بروز علائم ناخوشایندی مثل  گرگرفتگی، نوسانات خلق و خو، مشکلات خواب و تحریک پذیری شود. یک مطالعه مروری بر روی خانم های یائسه نشان داد که گیاه ماکا می تواند باعث بهبود علائم یائسگی از جمله گرگرفتگی و اختلالات خواب در ان ها  شود. همچنین مطالعات حیوانی حاکی از اثر محافظت کننده ماکا در برابر پوکی استخوان پس از یائسگی بوده است.

بهبود خلق و خو : در برخی از مطالعات نشان داده اند که گیاه ماکا می تواند اثرات ضد اضطراب و ضد افسردگی داشته باشد به خصوص در خانم های یائسه. احتمالاً این اثرات ماکا مربوط به فلاونوئید های موجود در این گیاه است.

بهبود عملکرد ورزشی و سطح انرژی : این گیاه در بین ورزشکاران و بدن سازان محبوب شده است . برخی از مطالعات حیوانی نشان داده اند که ماکا می تواند عملکرد را در ورزش های استقامتی افزایش دهد. شواهدی برای تأیید اثرات ماکا بر افزایش توده عضلانی و قدرت فرد وجود ندارد.

بهبود قدرت یادگیری و حافظه در افراد :در مطالعات حیوانی ماکا قدرت یادگیری و حافظه را بهبود بخشیده است. در این زمینه به نظر می آید ماکای سیاه بهتر از انواع دیگر بوده است.

کاهش اندازه پروستات : بزرگ شدن خوش خیم پروستات (BPH) در مردان با افزایش سن شایع است و گاها دیده می شود که مردان 50 سال به بالا به سرطان پروستات مبتلا می شوند . برخی مطالعات در حیوانات اثرات مثبت ماکا بر اندازه پروستات را تأیید کرده اند. به نظر می آید اثر ماکای قرمز بر سایز پروستات به علت ترکیبات گلوکوزینولاتی آن است که با کاهش خطر سرطان پروستات نیز مرتبط است.

تقویت سیستم ایمنی: به علت دارا بودن مواد ریز مغذی فراوان در پودر و یا محصولات دارای ماکا ، این گیاه می تواند در بهبود عملکرد سیستم ایمنی مؤثر واقع شود. 

ایمنی مصرف:

برای بیش تر افراد مصرف ماکا به صورت خوراکی در مقادیر متعادل، ایمن است. مصرف روزانه تا دوز 3 گرم برای 4 ماه ایمن بوده است و باعث تعادل در اندام شما می شود . مطالعات کافی برای ایمنی مصرف ماکا در بارداری و شیردهی وجود ندارد؛ بنابراین، مصرف آن در بارداری و شیردهی توصیه نمی شود.

به علت دارا بودن اثرات شبه استروژن، مصرف ماکا در شرایط و بیماری های حساس به هورمون مانند سرطان سینه، سطان رحم، سرطان تخمدان، اندومتریوز و ... توصیه نمی شود و بهتر است مصرف نشود .

افراد مبتلا به اختلالات تیروئید باید در مورد استفاده از این گیاه احتیاط کنند چرا که حاوی ترکیبات گواتروژن هست که می تواند تولید هورمون های تیروئیدی را با اختلال مواجه کند.

برای کودکان زیر 2 سال مصرف ان توصیه نمی شود. 

نحوه چاقی:

کل اندام های بدن به صورت یکنواخت پر می شود و در خانم ها بیشنر از بقیه اندام های بدن سینه ها و ران و باسن پر می شود 

چگونگی مصرف ماکا: 

می توانید از مکمل های حاوی ماکا یا گیاه ماکا در اسموتی ها، کیک ها، انرژی بار ها، اسنک ها و ... استفاده کنید و یا اگر قرص ماکا را تهیه کرده اید می توتنید با یک یا دو لیوان اب این قرص را بعد از صبحانه بخورید . 

دوز مناسب ماکا به فاکتور های مختلفی از جمله سن مصرف کننده، وضعیت سلامتی و شرایط بالینی دیگر ارتباط دارد. در حال حاضر دوز بهینه ای برای مصرف ماکا وجود ندارد اما دوز آن در مطالعات انجام شده از 1.5 گرم تا 5 گرم در روز متغیر بوده است. 

قیمت مشخصات و خرید 

برای خرید پودر یا قرص ماکا کلیک کنید و قیمت این قرص با توجه به گذر از گمرک و...ــ حدودا 250 الی 300 تومان است 

Card image cap

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!