هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

کرم مرطوب کننده خانگی عالی بسازید!

۱۳۹۸/۱۰/۱۵ زهرا یزدانی

کرم مرطوب کننده خانگی عالی بسازید

برای داشتن پوست نرم و لطیف باید نوع پوست خود را شناخت و نسبت به آن به سلامت پوست خود توجه کرد. پوست به5 دسته تقسیم می شود: خشک، معمولی و چرب و حساس ومختلط. یکی از بهترین راه ها برای نرم و لطیف نگه داشتن استفاده از کرم نرم کننده هاست و نرم کننده های متنوعی را می می توانید در داروخانه ها بیابید ولی بهترین کرم نرم کننده را شما می توانید در منزل خود تهیه کنید. پرشین وی در ادامه مطلب دستور ساخت کرم مرطوب کننده خانگی برای انواع پوست را به شما آموزش می دهد.
طرز تهیه مرطوب کننده طبیعی
روغن درخت چای :
درخت چای به عنوان یک درمان گیاهی برای التهاب و قرمزی پوست در تمام دنیا شناخته شده است. روغن درخت چای بر خلاف دیگر درمان‌ها، برای انواع پوست‌ها مناسب است. این روغن سرشار از مواد ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد التهابی است که درخشش و زیبایی پوست شما را افزایش می‌دهد.
– برای درخشش فوری پوست، یک قاشق چایخوری روغن نارگیل و چند قطره روغن درخت چای را ترکیب کرده و آن را آرام به پوست بمالید.
– برای کسب بهترین نتیجه، این کار را به مدت چند هفته تکرار کنید.
مرطوب کننده پوست با آووکادو :
آووکادو نیز یک مرطوب کننده طبیعی خانگی برای پوست خشک است. آووکادو دارای روغن مشهوری به نام ایمولینت است. همچنین، دارای چربی بالا و ویتامین A، E و D است. این عناصر طبیعی ، رطوبت پوست را حفظ می کنند و چین و چروک پوست صورت را کاهش می دهند. برای به دست آوردن بهترین نتایج باید طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:
- آووکادوی له شده را بر روی پوست خشک قرار دهید و بگذارید به مدت 10 الی 15 دقیقه بماند.
- سپس، خیلی خوب با آب بشویید.
- حالا پوست شما روشن تر و جوان تر خواهد شد.

Card image cap

پوست پرتقال و عسل :

پرتقال به خانواده مرکبات تعلق دارد و منبع سالمی از ویتامین C است. پرتقال حاوی نیاسین، کلسیم، پتاسیم، فولات و ویتامین‌های A و B6 است که بدن را سم‌زدایی می‌کند، گردش خون را بهبود می‌بخشد و خطر التهاب را کاهش می‌دهد.
پوست پرتقال می‌تواند ماسک موثری برای آبرسانی پوست باشد. کارهای زیر را باید انجام دهید:
– پوست یک عدد پرتقال را بگیرید
– به مدت ۲ روز در آفتاب خشک کنید
– آن را آسیاب کنید
– عسل را به آن اضافه کرده و هر وقت که خواستید بر پوست بگذارید
نکته: بهتر است از پوست یک پرتقال ارگانیک استفاده کنید و پوست را قبل از خشک شدن با سرکه سیب اسکراب کنید. این کار، موم‌ها و مواد شیمیایی قوی موجود در بسیاری از پرتقال‌های بازار را پاک می‌کند.
کرم مرطوب کننده با روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا
برای تهیه این لوسیون تنها کافیست روغن جامد نارگیل را با ژل آلوئه ورا هم بزنید و از آن به عنوان لوسیونی مرطوب کننده استفاده کنید. در مقایسه با روغن نارگیل ساده، این لوسیون بر روی پوست بسیار سبک خواهد بود.

کرم مرطوب کننده آلوئه ورا
موادلازم برای تهیه کرم مرطوب کننده آلوئه ورا
ژل آلوئه ورا تازه
روغن خالص نارگیل
روغن گیاهی معطر مثل روغن اسطوخودوس یا روغن نعناع( اختیاری)
کاسه برای مخلوط کردن
پیمانه و قاشق اندازه گیری
مخلوط کن یا میکسر
همزن دستی یا برقی
ظرف مناسبی برای نگهداری لوسیون

مراحل تهیه:
یک برگ کوچک آلوئه ورا را برداشته و با قاشق ژل داخل آن را خالی کنید و درون مخلوط کن بریزید و با دور تند چند دقیقه اجازه دهید تا به خوبی یکدست شود.نصف پیمانه روغن نارگیل جامد خالص را درون کاسه جداگانه ای بریزید. (طرز تهیه روغن نارگیل خانگی خالص این پست را بخوانید. )
آلوئه ورای همزده و یکدست شده را به روغن نارگیل اضافه کنید. با استفاده از یک همزن دستی یا برقی این دو را به مدت 5 تا 10 دقیقه یا تا وقتی که مخلوطی نرم و پفی و با غلظتی شبیه به خامه حاصل شد، هم بزنید.
بطور دلخواه چند قطره روغن گیاهی معطر مثل روغن نعناع را به مخلوط هم زده شده بیافزایید و دوباره هم بزنید. در انتها لوسیون نارگیل آماده شده را درون ظرف مناسبی مثل ظرف قدیمی و تمیز یک کرم یا لوسیون ریخته و آن را در یخچال نگهداری کنید. این لوسیون برای چندین هفته قابل نگهداری می باشد.
می توانید این لوسیون را مانند لوسیون ها و کرم های دیگر برای پوست تمام نقاط بدن استفاده کنید. برای افزایش میزان تاثیر این لوسیون، سعی کنید همیشه بعد از حمام، زمانی که پوست بدنتان کمی مرطوب است از این لوسیون استفاده کنید تا رطوبت را در پوستتان ماندگار کنید. این لوسیون همچنین یک پاک کننده آرایش بسیار خوب به شمار می رود.

 

Card image cap

مرطوب کننده پوست با جوانه گندم :
مرطوب کننده دیگری که می خواهیم برای شما معرفی کنیم، جوانه گندم است. بابونه به نرم شدن پوست خشک کمک می کند و ویتامین E موجود در جوانه گندم برای پوست های خشک که آسیب دیده اند بسیار مناسب است.
جزئیات دستورالعمل آن به شرح زیر است:
- یک فنجان بابونه خشک شده
- یک فنجان شیر
- 4 قاشق غذاخوری عسل
- 8 قاشق غذاخوری جوانه گندم

نحوه انجام:
- شیر و بابونه خشک شده را باهم ترکیب کنید. بگذارید به مدت دو ساعت بماند.
- بابونه را آبکش کنید.
- جوانه گندم و عسل را اضافه کنید. همه ترکیبات را باهم مخلوط کنید.
- این خمیر را روی پوست بگذارید. پنج دقیقه صبر کنید و سپس بشویید.
- می توانید بقیه خمیر را به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!