هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

روش های درمان جای جوش (اسکار آکنه)

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ زهرا یزدانی

 

روش های درمان جای جوش (اسکار آکنه) :

جای جوش، معمولا به صورت، چاله ها، بافت های ناهموار و منافذ پوستی پر شده ،دیده میشود که ظاهر بسیار ناخوشایندی را ایجاد می کند.

آکادمی پوست آمریکا (AAD)، گزارش می دهد، که 50 میلیون آمریکایی با این وضعیت شدید پوست مواجه هستند.

جای جوش خفیف ،خود به خود درمان میشود ، در حالی که جای جوش عمیق ،ممکن است برای تمام عمر باقی بمانند.

درمان جوش صورت و رفع جای جوش یکی از مهم‌ترین دغدغه کسانی است که به زیبایی و پوست خود اهمیت می‌دهند و درگیر این مشکل هستند. بدیهی است که هیچ‌کس دوست ندارد بر روی صورتش جای جوش داشته باشد! 

خود جوش نسبتا به‌راحتی از بین می‌رود، اما از بین بردن جای جوش گاهی بسیار سخت است. جای جوش معمولی، در مدت یک تا دو ماه از بین خواهد رفت. ممکن است گاهی بر اثر عوامل خاصی، جای جوش خطرناک‌تر شود. راه‌های زیادی برای درمان جوش صورت از طریق مواد طبیعی ضد‌التهاب و حتی ضدباکتری‌ها و یا حتی درمان های غیر طبیعی وجود دارد. این ترکیبات طبیعی کمک زیادی به از بین بردن جوش می‌کنند.

در سال‌های اخیر، با ظهور تکنولوژی جدید و پیشرفته گزینه‌های بسیاری برای درمان جای جوش ، آکنه و زخم و حتی خوده آکنه و جوش پیش روی بیماران قرار دارد. این روش‌ها می‌توانند دوره نقاهت و زمان از کار افتادگی فرد را به حداقل برسانند، حتی اگر زخم‌های آکنه بسیارقدیمی و کهنه باشد.

انواع متفاوتی از زخم‌های اسکار شناخته شده‌اند اما تمام این روش‌های درمانی به دنبال آنند که عمق کلاژن پوست را در سطح نرمال کنترل کرده و سطح پوست را صاف و هموار سازند. هر‌چه میزان تهاجمی بودن این روش‌ها بیشتر باشد، شمار جلسات درمان و دوران نقاهت و مدت زمانی که می‌بایست از فعالیت‌های کاری و اجتماعی به دور مانید بیشتر خواهد شد.

 

Card image cap

 

از بین بردن جای جوش صورت با روش های طبیعی :

روش اول : جوش شیرین

جوش شیرین خواص لایه برداری قوی دارد. بنابراین می توان از آن به عنوان یک درمان برای از بین بردن سریع جای جوش استفاده کرد. 

روش استفاده از جوش شیرینی برای از بین بردن سریع جای جوش به این صورت است که  : جوش شیرین را در کاسه ریخته و به آن آب اضافه کنید تا به شکل خمیر در آید. در این صورت شما یک سدیم بی کربنات خمیری شکل تهیه و آماده کرده اید. خمیر را بر روی جای جوش های خود بمالید و صبح صورت خود را بشویید.

جوش شیرین باعث می شود که صورتتان شفاف شود و برق بزند. شما همچنین می توانید از آب گل رز (گلاب) بجای آب استفاده کنید. که در اینصورت برای شفافیت و جوانسازی پوست موثر است. با استفاده ی منظم می توانید جای جوش های خود را در عرض چند روز تا ۱ هفته از بین ببرید.

روش دوم : آب سیب‌زمینی

آب سیب‌زمینی یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای از بین بردن نقاط تیره و لکه‌های پوستی و حتی تیرگی زیر بغل و کشاله ران است. اگر جای جوش‌ها روی صورت‌تان باقی مانده است یکی از بهترین گزینه‌ها برای از بین بردن سریع و دائم این لکه‌ها، آب سیب‌زمینی است.

یک سیب‌زمینی پر آب و تازه را به ورقه‌های نازک بُرش بزنید. آن‌ها را مستقیما روی نقاطی که دارای لکه‌های تیره هستند قرار بدهید. بگذارید بُرش‌های سیب‌زمینی چند دقیقه روی صورت‌تان بماند. صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

می‌توانید تأثیر این روش را با رنده‌کردن سیب‌زمینی و تهیه‌ی ماسک سیب‌زمینی و عسل تقویت کنید. این کار جای جوش‌ها را طی چند هفته کاملا  از بین برده و این مشکل را کاملا برطرف می‌کند.

روش سوم :زردچوبه

زردچوبه برای از بین بردن جای جوش و لکه‌های پوستی و تیرگی های موجود در پوست بسیار مؤثر است. حتی می‌توانید کاربرد آن را گسترش بدهید و کک‌ ومک‌ها و خال‌ها را هم با این روش محو کنید. برای استفاده از این روش شگفت‌انگیزو فوق العاده، از دستورالعمل زیر استفاده کنید.
پودر زردچوبه، شیر و آب‌لیمو را مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به‌دست آید. آن را بر روی قسمت‌هایی از پوست که دارای جای جوش یا لکه هستند بمالید وکمی ماساژ دهیدو اجازه بدهید کاملا خشک شود و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

به‌صورت روزانه از این درمان خانگی برای از بین بردن تیرگی‌های ناشی از جای جوش استفاده کنید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید. دستورالعمل دیگری به غیر از روش بالا، مخلوط کردن پودر زردچوبه با روغن زیتون است. این روش‌ هم برای از بین بردن جای جوش‌ها بسیار مؤثر و تاثیر گذار است.

Card image cap

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!