هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

چگونه در خانه پوستمان را لایه برداری کنیم ؟

۱۳۹۸/۱۱/۵ زهرا یزدانی

لایه برداری پوست

سالم و نرم نگه‌داشتن دست‌ها با توجه به کارهای منزل، سخت به نظر می‌رسد. خاک، آب مملو از املاح فراوان، اشعه خورشید، مواد شیمیایی و کرم‌های ارزان‌قیمت دست‌های شما را زمخت می‌کنند. لایه برداری پوست دست و رسیدگی به دست‌های پوسته و خراشیده شده سخت است؛ اما برای رسیدگی به دست ها لازم است آن را لایه برداری و تقویت کنیم.
پیلینگ چیست ؟ﭘﯿﻠﯿﻨﮓ ﯾﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﻻﯾﻪ ﺑﺮﺩﺍﺭﯼ ﺑﻪ ﻋﻤﻠﯽ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﮐﻪ ﻻﯾﻪ ﺳﻄﺤﯽ ﭘﻮﺳﺖ ﺑﻄﺮﻗﯽ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪ ﺷﻮﺩ و انجام آن هر چمد وقت یک بار باعث حفظ سلامت پوست می شود.
ﻭﺟﻮﺩ ﺟﻮﺵ ﺻﻮﺭﺕ ﻭ و تیرگی در دست ها ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺑﺮﺩﻥ ﺍﺳﮑﺎﺭﻫﺎﯼ ﺑﺎﻗﯿﻤﺎﻧﺪﻩ ﺍﺯ ﺟﻮﺵ ﺻﻮﺭﺕ نیازمند لایه برداری است همچنین ﻭﺟﻮﺩ ﮐﮏ ﻭ ﻣﮏ ﯾﺎ ﻓﺮﮐﻞ ( freckle ) ﻭﺟﻮﺩ ﻫﺮ ﻧﻮﻉ ﺍﺳﮑﺎﺭ ﺍﺯ ﻗﺒﯿﻞ ﺳﻮﺧﺘﮕﯽ؛ ﺑﺎﻗﯿﻤﺎﻧﺪﻩ ﻫﺮ ﻧﻮﻉ ﺿﺎﯾﻌﻪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ نیازمند لایه برداری است.

ﻻﯾﻪ ﺑﺮﺩﺍﺭﯼ ﺭﺍ ﻣﯿﺘﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﻃﺮﻕ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩ، ﻻﯾﻪ ﺑﺮﺩﺍﺭﯼ ﺷﯿﻤﯿﺎﺋﯽ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ ﻣﻮﺍﺩ ﺷﯿﻤﯿﺎیی ﮐﻪ ﻋﻤﺪﺗﺎ ﺍﺯ ﺍﺳﯿﺪ ﺑﺎ ﺩﺭ ﺻﺪﻫﺎﯼ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ. ﻣﻌﻤﻮﻻ " ﺍﺯ ﺍﻟﻔﺎ ﻫﯿﺪﺭﻭﮐﺴﯽ ﺍﺳﯿﺪ ( AHA )؛ ﺗﺮﯼ ﮐﻠﺮﻭ ﺍﺳﺘﯿﮏ ﺍﺳﯿﺪ ( TCA ) ﻭ ﻓﻨﻞ ﺑﺎ ﺩﺭ ﺻﺪﻫﺎﯼ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ و لایه برداری مکانیکی و لیزری از دیگر انواع آن هستند.
ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﭘﻮﺳﺖ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺟﻬﺖ ﻫﺮ ﻧﻮﻉ ﭘﯿﻠﯿﻨﮓ ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻋﻤﻞ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺩﺧﯿﻞ ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ ﺑﻪ ﺍﯾﻨﺼﻮﺭﺕ ﮐﻪ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻥ ﻫﺮ ﻧﻮﻉ ﭘﯿﻠﯿﻨﮓ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﻧﻮﻉ ﭘﻮﺳﺖی انتخاب کرد و باید حتما نوع پیلینگ با نوع پوست متناسب باشد.
لایه‌بردار و تقویتی موز و شکر
برای این لایه‌ بردار به موز، شکر، روغن شی، روغن نارگیل و کره نارگیل نیاز دارید. از مخلوط کن استفاده کنید تا از این ترکیب، خمیری نرم و لطیف بسازید اما شکر را بعدا به خمیر اضافه کنید و در مخلوط کن نریزید. ویتامین‌های موز و خصوصا ویتامین B6 ، پوست دست را تغذیه کرده و کره نارگیل و روغن شی به آن آب‌رسانی می‌کند و مرطوب کننده هستند و شکر سلول‌های مرده را از بین می‌برد. به همین راحتی می توانید با مواد طبیعی پوستتان را لایه برداری کنید.همه این لایه‌بردارهای دست‌ساز، دست‌های شما را فوق‌العاده نرم می‌کنند اما حتما مواد مختلف را در این لایه‌بردارها امتحان کنید. هروقت از این لایه‌بردارها استفاده کردید بعد از آن، مرطوب کننده یا روغن زیتون به دست‌ها بزنید.و پوست دست و صورتتان را تقویت کنید اگر از این لایه‌بردارها قبل از خواب استفاده شود، فواید آن‌ها را دو برابر می‌کند. به‌طور کلی ماسک‌های لایه‌بردار را بیش‌تر از دوبار در هفته استفاده نکنید زیرا ممکن است سبب سوزش و التهاب شوند و شاید با لایه برداری عمیق موجب ضرر به پوست شما شوند.
لایه برداری پوست دست :
شکر، آبلیمو و روغن زیتون را با هم ترکیب و مخلوط کنید و دوبار در هفته از آن استفاده نمایید.
می‌توانید باقی‌مانده این لایه‌بردار را در یخچال نگه‌دارید.
ویتامین‌ها، املاح معدنی و آنتی‌اکسیدان موجود در آب‌لیمو و روغن زیتون، دست‌های شما را نرم و روشن می‌کند و باعث ساخت کلاژن می‌شود و در همین حین، شکر نیز سلول‌های مرده را جدا می‌کند.
بعد از استفاده از آن، به دست‌ها کرم مرطوب‌کننده و آبرسان بزنید و آن را تقویت کنید.
لایه برداری پوست بدن با مواد طبیعی در منزل
شما میتوانید در منزل و با استفاده از امکانات معمول و وسایل خانگی ، کار لایه برداری عمیق پوست بدن را انجام دهید. مواد لازم برای تهیه اسکراب یا لایه بردار بدن شامل موارد زیر است:
یک فنجان نمک دریایی
نصف فنجان روغن زیتون یا 5 -15 قطره روغن نارگیل یا هر روغنی که بیشتر تمایل دارید
بهتر است از روغن های اصل استفاده کنید زیرا روغن های تقلبی به سلامت پوست شما آسیب میزند
طرز تهیه اسکراب لایه بردار بدن خانگی
مواد فوق را با یکدیگر ترکیب کرده تا یک ماده غلیط بدست آید سپس پوست خود را تمیز کرده و اسکراپ آماده شده را بر روی پوست تمیز بمالید و با انگشتان دست به آرامی به صورت دورانی به مدت 5 تا 10 دقیقه ماساژ دهید سپس با آب ولرم آبکشی و برروی پوست مرطوب از کرم مرطوب کننده بدن استفاده کنید .

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!