هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

راز های مهم برای جوان ماندن پوست!!

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ زهرا یزدانی

 راز های جوان ماندن پوست

محافظت و مراقبت از پوست یک اصل مهم در زیبایی است. اما این روزها به دلیل مشغله و نگرانی و استرس های زیاد بسیاری از خانم‌ها و آقایان به جای مراقبت صحیح از پوست به دنبال یک روش آسان و ساده برای جلوگیری از پیر شدن پوست هستند. به همین دلیل است که این روزها مصرف کرم‌های ضد چروک و ضد پیری بسیار زیاد شده است .
در حالی که پیری پوست که علت اصلی شاداب به نظر نرسیدن و بد بو بودن پوست است، یک روند ساده و قابل پیش‌بینی دارد که با کمی توجه می‌توان جلوی آن را گرفت و یا آن را به تاخیر انداخت...
به‌طور طبیعی با بالا رفتن سن، کلاژن سازی پوست بسیارکمتر می‌شود. پوست چین و چروک پیدا می‌کند و لکه‌های متعددی روی آن به‌وجود می‌آید، غدد سباسه که وظیفه چرب نگه داشتن پوست را برعهده دارند کم کارتر می‌شوند و پوست خشک‌تر می‌شود. رعایت کردن نکات زیر، به عنوان رازهای مراقبت از پوست می‌تواند این روند پیر شدن را به تاخیر بیندازد.با یک قضاوت ساده می‌توان فهمید با مصرف بسیاری از مواد خوراکی می‌توانیم به جوان ماندن پوست صورت خود کمک کنیم و البته در کنار این مواد غذایی اگر دل مان خواست از انواع کرم‌های ضدچروک و ضد پیری و یا در صورت لزوم ضد لک هم استفاده کنیم.

 

Card image cap

 

راز اول : مصرف روزانه هویج و گوجه‌فرنگی

هر دوی این صیفی‌جات، مقدار قابل توجهی بتاکاروتن دارند. بتاکاروتن موجود در خوراکی‌ها پس از هضم در بدن به ویتامین A یا همان رتینول تبدیل می‌شود. این ماده‌ی شیمیایی، رشد سلول‌های پوست  و همچنین کلاژن سازی را تحریک می‌کند و منجر به تولید کلاژن می‌شود. کلاژن در واقع همان ساختار پروتئینی است که موجب جوان ماندن پوست صورت می‌شود و قابلیت ارتجاعی آن را حفظ می‌کند.

از آنجایی که بتاکاروتن از آنتی‌اکسیدان‌ها مانند یک سد محکم حمایت می‌کند، یک ماده‌ی ضدپیری و ضد چروک و لیفت کننده صورت خوب محسوب می‌شود؛ زیرا آنتی‌اکسیدان‌ها سیستم دفاعی بدن ما را در برابر رادیکال‌های آزاد تقویت می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی با واکنش‌پذیری بالا هستند که ممکن است بدن را به سمت پیری زودرس و بیماری‌های مختلف ببرند.رادیکال‌های آزاد به دلیل مصرف اکسیژن توسط بدن، آلودگی، ورزش بیش از حد یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید به وجود می‌آیند.

راز دوم : به طور منظم چای سبز بنوشید.
چای سبز خواص بسیار زیادی برای سلامتی و حتی لاغری و کاهش وزن  دارد و این چای حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین C می باشد و می تواند متابولیسم و سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و در ژاپن مراسم هایی برای نوشیدن چای وجود دارد که بسیاری از لحاظ مذهبی مهم هستند، پس عصرها برای خانواده یک لیوان چای سبز تهیه کنید و آن را در طول روز مصرف کنید، چای سبز برای سلامتی همه نیز خواص بسیار زیادی دارد.چای سبز به جوان ماندن پوست و حتی روشن کردن رنگ پوست کمک بزرگی می کند.

 

Card image cap

 

راز سوم : استرستان را کاهش بدهید

امروزه همه با عوارض مخرب استرس و دلهره آشنا هستیم و می دانیم که استرس چه بلاهایی بر سر بدنمان و حتی پوستمان می آورد. یکی از عوارض استرس کاهش شادابی و سلامت پوست است. در تحقیقی که در دانشگاه استنفورد انجام شد محققان متوجه شدند که دانشجویانی که استرس و دلهره بیشتری داشتند بیشتر در معرض آکنه و تحریکات پوستی و مشکلات پوستی بیشتر بودند. دلیل این موضوع این است که استرس و نگرانی میزان تولید هورمون هایی مثل کورتیزول را افزایش می دهد و کورتیزول باعث چرب تر شدن پوست و آسیب پذیری بیشتر در مقابل باکتری ها و حتی پدیدار شدن انواع جوش و آکنه می شود.
بنابراین برای داشتن پوست شاداب و شفاف حواستان به استرس و میزان دلهره در زندگی تان باشد. بله، ما هم می دانیم که برخی استرس ها در زندگی امروزی اجتناب ناپذیر هستند، اما با یادگیری تکنیک های مدیریت استرس و ورزش های آرام بخش مثل یوگا و مدیتیشن و استراحت کافی می توانید آرامش بیشتری داشته باشید.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!