هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

فواید ژلاتین برای زیبایی و جوانسازی پوست!!

۱۳۹۸/۱۲/۷ زهرا یزدانی

 

فواید ژلاتین برای زیبایی و جوانسازی پوست
ترکیبات ژلاتین چیست؟
قطعا همه ما پودر ژلاتین خریداری می کنیم تا با آن ژله، دسر و... آماده کنیم، اما می دانید محتویات آن چیست؟ خوب، ژلاتین از استخوان ها یا پوست های حیوانی بدست می آید مصرف آن را نادیده نگیرید! این ماده یک غذای بسیار مغذی است که باعث افزایش کلاژن سازی می شود و با تاخیر در چین و چروک باعث جوان ماندن پوست می شود و همچنین به جوان سازی پوست کمک شایانی میکند. استخوان، پوست و بافت همبند از کلاژن تشکیل شده است، کلاژن پروتئینی است که ژلاتین را تولید می کند.
اگر چه اکثرا ژلاتین از پوست خوک بدست می آید، پس مطمئن شوید که ژلاتین ارگانیک حیوان علف خوار که معمولا حلال گوشت است و ترجیحا از گاو بدست می آید، را خریداری کنید.
یکی از غنی ترین و بهترین منابع ژلاتین، آبگوشت قلم و استخوان و آب قلم است!!
ماسک هایی که با ژلاتین می توان درست کرد :
آب و ژلاتین
آب و ژلاتین پایه‌ترین و اساسی ترین ماسک صورت با ژلاتین است و می‌تواند آلودگی‌ها را از سطح پوست پاک کند. معمولا آلودگی‌ها در منافذ پوست جمع می‌شود و شوینده‌ها قادر به پاک کردن آن نیستند و اگر استفاده از اسکراب برای پوست حساس شما زیاد خشن است، این ماسک گزینه‌ای عالی برای شما خواهد بود.
سفیده تخم مرغ و ژلاتین
سفیده تخم مرغ یکی از منابع بسیار مغذی برای انواع پوست است. این مخلوط پوست را نرم، لطیف و شفاف و به طور طبیعی مرطوب می‌کند. از آنجا که پوست را چرب نمی‌کند حتی برای پوست‌های مستعد آکنه مناسب است.
شیر و ژلاتین
این مورد از بهترین ماسک‌های پیل آف برای سفید کردن پوست و شفاف کردن پوست است. اسید لاکتیک سلول‌های مرده و آلودگی‌های پوست را به طور موثر از بین می‌برد و پوستی شاداب و درخشان باقی خواهد گذاشت. می‌توانید برای از بین بردن مو‌های زائد، به این ماسک زردچوبه هم اضافه کنید.
ماست و ژلاتین
این ماسک نیز یکی دیگر از ماسک‌های پیل آف سفید کننده پوست است و برای از بین بردن لک‌های صورت مفید است. ماست را با آرد و ژلاتین مخلوط کنید تا یک ماسک بسیار موثر و فوق العاده به دست آورید. برای گرفتن بهترین نتیجه، از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.این ماسک علاوه بر خواص روشن کنندگی باعث تقویت و جوانسازی پوست می گردد.
جوش شیرین و ژلاتین
این ماسک برای از بین بردن سلول‌های مرده روی پوست مفید است. به خصوص برای کسانی که پوست مستعد جوش دارند، ولی در عین حال نمی‌توانند از اسکراب‌های شیمیایی استفاده کنند، خوب است. جوش شیرین همچنین سایز منافذ پوست را کاهش داده و پوست را شاداب می‌کند. این ماسک علاوه بر خواص روشن کنندگی باعث تقویت و جوانسازی پوست می گردد.
ماسک ژلاتین و گلیسیرین
دو روش شفابخش و بسیار مفید استفاده از ژلاتین برای پوست صورت وجود دارد که در هر دو روش این ماده هم باعث غلظت و چسبندگی سایر مواد مورد استفاده صورت، و هم برای بازگرداندن نرمی و لطافت و شفافیت پوست استفاده می شوند.
استفاده از ژلاتین بدون عطر و مزه است و دیگری با ژلاتین ترکیب شده (نامحلول) یا ژله که از ترکیب گلیسیرین و نشاسته تهیه شده است.
در اینها یک ماده ارزشمند برای تهیه لوازم آرایش خانگی وجود دارد. نشاسته و مقداری آب و گلیسیرین که به صورت ژله غلظت پیدا کرده باشند هرگونه ذرات ریز و پایدار در محلول را (مانند ذرات چربی در شیر) به یکدیگر می چسباند و به صورت ماده ای ژله مانند در می آورد.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!