هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

راز هایی برای داشتن پوستی زیبا!

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ زهرا یزدانی

راز های زیبایی پوست 

مراقبت از پوست دغدغه‌ی افراد مختلف به خصوص خانم‌ها و البته بسیاری از آقایان است. هیچ‌کس دوست ندارد یک روز صبح از خواب بیدار شود، به خودش در آینه نگاه کند و ببیند چند چروک تازه به چروک‌ها یا خطوط صورتش اضافه شده است. افراد معمولا دوست ندارند سن‌شان را به یاد بیاورند. اولین چیزی که آنها را می‌ترساند فکر کردن به پیری صورت‌ است چه برسد به اینکه قبل از رسیدن به سنین میانسالی ببینند صورت‌شان از سن واقعی‌شان مسن‌تر به نظر می‌رسد. پس همه‌ی ما به نوعی علاقه‌مند هستیم به هر وسیله‌ای که شده روند پیری پوست‌ را به تعویق بیاندازیم.
زیرا پوست مهم ترین نوع زیبایی در نگاه اول است.
تغذیه سالم را رعایت کنید: رژیم های غنی از سبزیجات، میوه ها و روغن های مفید (مانند روغن زیتون و روغن امگای موجود در ماهی) دارای ویتامین ها و مواد آنتی اکسیدان هستند که می توانند اثر مواد مضر شیمیایی موسوم به رادیکال های آزاد را خنثی کنند و روند طبیعی پیر شدن پوست را کندتر نمایند. با رعایت این رژیم و نوشیدن آب بیشتر می توانید پوستی شاداب تر داشته و نیز خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهید.استفاده از غذای های مقوی و دارای ویتامین در سلامت پوست تاثیز بسزایی خواهند داشت.
با مواد آرایشی نخوابید و ورزش نکنید: پوست در هنگام شب نیاز به تنفس دارد و مواد آرایشی جلوی این امر را می گیرند. از یک آرایش پاک کن ملایم برای برداشتن آرایش استفاده کنید و سپس پوست را با آب ولرم بشویید. آرایش خود را قبل از ورزش کردن نیز پاک کنید، چون مواد آرایشی جلوی تنفس طبیعی پوست در هنگام ورزش و خروج مواد مضر را از پوست می گیرند و در افراد مستعد ممکن است سبب بروز جوش و آکنه گردند. هفته ای یک بار در حمام از مواد ساینده پوست موسوم به اسکراب (Scrub) استفاده نمایید.و بطور کلی بگذارید تا پوستتان نفس بکشد.
خواب:
باید:سعی کنید هر شب حداقل 8 ساعت بخوابید ؛ اگر به اندازه کافی استراحت نکنید ، پوست نیز خسته می شود - و شادابی خود را از دست میدهد پس این را ریسک نکن.شما همچنین، می توانید عسل را روی صورت خود دو بار یا سه بار در هفته اعمال کنید، تا به طور طبیعی پوست خود را تسکین داده و آنها را درمان کنید.
در حمام کردن دقت کنید
شاید عجیب باشد، اما یکی از روش‌های سالم ماندن پوست صورت شیوه حمام کردن است. بهتر است دمای حمام زیاد داغ نباشد. یک دمای گرم و معمولی برای حمام بهتر است. اگر دمای حمام بیش از حد داغ باشد، باعث از بین رفتن روغن طبیعی پوست می‌شود و پوست خشک و در نهایت باعث ایجاد خارش می‌شود. از مرطوب کننده‌های مناسب قبل و بعد از حمام استفاده کنید. مدت زمان حمام نباید خیلی زیاد باشد.
سرم‌های پوستی
بعد از شستن صورت، استفاده از سرم می‌تواند بسیار مفید باشد. بهتر است از سرم‌هایی استفاده کنید که حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C. است. همچنین می‌توانید از سرم‌هایی استفاده کنید که حاوی فاکتور‌های رشد یا مشتقات سلولی هستند و می‌توانند ساخت کلاژن و الاستین را تحریک کنند. در نهایت بر روی پوست خود از ضد آفتاب‌های مناسب استفاده کنید.
مواد غذایی شیرین کم مصرف کنید
قند خون بالا باعث کاهش کلاژن پوست و افزایش چین وچروک آن می گردد. افزایش قند خون همچنین باعث عفونت قارچی پوست می شود و بثورات پوستی در زیرسینه ها، کشاله ران و حتی صورت نمایان می شود.هرچه مواد غذایی با کیفیت تر استفاده کنید پوست سالم تری خواهید داشت.
جنس و نوع پوست خود را بشناسید
این نکته ای است بسیار مهم که در صورت توجه نکردن به آن می توانید زیبایی و سلامت پوست صورت خود را در معرض خطر قرار دهید؛ اگر پوست شما خیلی چرب است، از لوسیون های بدون چربی استفاده کنید تا منافذ پوست تان بسته نشوند. اگر پوست شما بیش از حد خشک است، از کرم های چرب استفاده کنید.
شناخت پوست باعث میشود تا بتوانید محصول مناسب نوع پوستتان را انتخاب کنید.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!