هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

همه چیز درباره روغن تراپی مو و تقویت مو!

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ زهرا یزدانی

همه چیز درباره روغن تراپی مو

در این مقاله به توضیح انجام روتین مناسب قبل حمام برای داشتن موهای بهتری می پردازیم.

روتین حمام که باید انجام شود:
روتین قبل حمام (ماساژ،ماسک،روغن تراپی)
شستشو و خشک کردن صحیح مو
محصولات مراقبتی بعد از حمام
قبل از حمام
موها را به خوبی شانه کنید و مطمئن شوید هیچ گره ای در موها نیست .
کف سر را به خوبی ماساژ دهید تا پوسته های مرده از کف سر جدا شود و ریشه موها خون رسانی شود .
اگر قصد انجام روغن تراپی یا درست کردن ماسک خانگی دارید پیشنهاد می شود ابتدا ساقه مو (فقط ساقه موها و قسمت هایی که سرم یا کرم مو می زنید ) با آب ولرم و سرکه سیب به نسبت ۱/۲ درست کنید و ساقه مو را با آن شستشو دهید تا منافذ مو کاملا تمیز و آماده جذب روغن یا ماسک شود.
اگر موهایتان را کراتین کردید از سرکه سیب استفاده نکنید.
وقتی ساقه موها را تقریبا خشک کردید می توانید روغن تراپی انجام دهید. حتما هفته ای یکبار روغن تراپی یا ماسک در برنامه روتین قرار دهید خصوصا اگر موهای خشک و وز و شکننده ای دارید.

 

Card image cap

روغن تراپی

یکی از قدم های بسیار مهم برای داشتن موهای سالم انجام روغن تراپی هست.
روغن تراپی قبل حمام
در این مرحله می توانید از روغن های آب رسان استفاده کنید. روغن تراپی قبل حمام به چند دلیل مهم است:
باعث می شود موها طی شامپو زدن آسیب کمتری ببیند.
باعث تقویت و آبرسانی به موهای خشک و آسیب دیده می شود.
تا حدودی باعث ترمیم و احیای موها می شود.
مانع شکنندگی موها

روغن کرچک

روغن کرچک هر تار مو را تغذیه کرده و باعث قوی شدن رشته‌های مو شده تا هم از شکنندگی آنها جلوگیری می‌کند و کمی هم در کاهش ریزش موها موثر است. علاوه بر اینها این روغن می‌‌تواند با تامین چربی پوست کف سر در حالت گرفتن موها هم تاثیر داشته‌ باشد. اثرات ضد قارچی و آنتی‌باکتریالی این روغن می‌‌تواند موها و پوست کف سر را از آلودگی‌ها و عفونت‌ها هم محافظت کند. علاوه بر اینها اسیدهای چرب امگا 9 موجود در این روغن هم مانع خشکی پوست کف سر می‌‌شوند و هم کمی رشد موها را تحریک می‌کنند. ناگفته نماند که روغن کرچک به خوبی رطوبت و آب را در خود نگه می‌دارد و در نتیجه می‌تواند به عنوان یک آبرسان خوب مانع خشک شدن و از دست رفتن آب موها شود. آنتی‌اکسیدان‌ها به جنگ نازکی مو می‌روند

 

Card image cap

 

روغن زیتون

روغن زیتون مادر روغن‌های مفید برای مو است. این روغن می‌تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می‌تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک ‌کندروغن زیتون نه تنها پاک کنندگی فوق العاده ای دارد، بسیار سبک بوده و سریع جذب می گردد و حاوی ویتامین های A،B و C می باشد که باعث رطوبت رسانی به پوست می شود. رطوبت مورد نیاز مو به تدریج به علت آلاینده ¬های زیست محیطی، فر زدن و رنگ کردن از دست می-رود. برای بازگرداندن رطوبت مورد نیاز به موهای خشک و آسیب¬ دیده درمان با روغن زیتون گرم را آزمایش کنید. ماساژ پوست سر با روغن زیتون سبب تقویت پوست و مو گشته و شوره سر را برطرف می‌سازد و از سفید شدن موها جلوگیری می کند.
. پوست کف سر هم تقویت می‌خواهد

روغن بادام

یکی از روغن‌های رایج و خوب برای چرب کردن موها و لطیف کردن پوست‌های خشک، روغن بادام است که می‌توانید به راحتی همه جا از داروخانه‌ها گرفته تا عطاری‌ها پیدا کنید. پروتئین‌های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می‌کنند و حالت الاستیکی آن را بهبود می‌بخشند. اگر این روغن را با محصولات شوینده مخلوط کنید اثربخشی بیشتری خواهد داشت اما به تنهایی هم می‌تواند موها را درخشان، چرب و مقاوم کند.

راهنمای قدم به قدم برای استفاده از روغن‌‌ها

1. اول از همه باید با توجه به نیازهای موی خود روغن مناسب را انتخاب کنید.

2. چند قطره از روغن را کف دست بریزید.

3. کف دست‌ها را برای چند ثانیه به هم بمالید تا روغن گرم شود و به طور یکنواخت روی کف سر پخش شده باشد.

4. نوک موها را در کف دست بگیرید و کمی به هم بمالید؛ نوک موها معمولا آسیب‌پذیرترین قسمت موهاست و بیشتر از همه به مراقبت نیاز دارند.

5. بار دیگر کمی روغن کف دست‌ها بریزید و دست‌ها را به هم بمالید و روغن را روی ساقه موها بمالید تا ساقه‌‌ها حالت بگیرند اما چرب به‌نظر نرسند؛ پیشنهاد می‌کنیم اگر موهای‌تان خیلی خشک نیست تنها یک‌بار این کار را انجام دهید.

6. اگر نمی‌خواهید روغن روی موها بماند و می‌خواهید چند ساعت بعد موها را بشویید کمی نوک انگشت‌ها را با روغن چرب کنید و آرام کف سر ماساژ دهید.

7. برای پخش شدن روغن روی تمام موها می‌توانید خیلی آرام برس بکشید؛ اما به هیچ‌عنوان به موها فشار نیاورید.

روغن خالص دانه انگور، تركیبی فوق‌العاده موثر برای فعال‌سازی مجدد رشد پیاز مو است كه با ماساژ دادن آن روی پوست سر می‌توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!