هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

آموزش بهترین روش پاکسازی پوست در خانه!

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ زهرا یزدانی

پوست در زیبایی تأثیر زیادی دارد. مراقبت از پوست، یکی از رازهای جوان‌ماندن چهره و زیبایی پوست است. همان‌طور که می‌دانید برای پاکسازی پوست، روش‌های مختلفی وجود دارد، اما درمان‌های خانگی همواره یکی از بهترین روش‌هاست که عوارض جانبی کمتری نیز دارد.

منافذ پوست شما می‌تواند با چربی، سلول‌های خشک یا مرده پر شده و همه‌روزه با آلودگی و انواع کثیفی مسدود شود. زمان‌هایی نیز به دلیل زیاد‌بودن گلبول‌های سفید خون، پوست متورم و این منافذ مسدود می‌شود.
جلوگیری از مسدود‌شدن منافذ پوست در درمان جوش صورت و جلوگیری از جوش و آکنه بسیار مؤثر است. بهترین راه برای خلاصی از مسدود‌شدن منافذ پوست، داشتن یک رژیم روزانه‌ی مناسب برای مراقبت از پوست است. لایه‌برداری‌های منظم پوست، سلول‌های مرده، چربی، آلودگی و سایر ناپاکی‌هایی را که منجر به مسدود‌شدن منافذ آن می‌شود، از بین می‌برد.
علاوه بر استفاده از انواع کرم‌های لایه‌بردار بسیاری از درمان‌های خانگی به شما کمک می‌کند که از دست این منافذ بسته خلاص شوید و از داشتن پوستی نرم و شاداب لذت ببرید.
1-بخور دادن :
بخوردادن صورت، درمانی ارزان و بسیار مؤثر برای منافذ مسدود‌شده‌ی پوست و در کل پاکسازی پوست صورت است. این روش منافذ مسدود را باز کرده و اجازه می‌دهد تا انواع آلودگی که وارد پوست شده، شسته‌ شود و از بین برود. اولین مرحله برای پاکسازی پوست بخور دادن و آماده سازی پوست برای پاکیزگی است.به این ترتیب که داخل ظرفی 2 لیوان آب را با یک قاشق غذا خوری بابونه مخلوط کرده و با قوری روی شعله گاز بگذارید تا کاملا به جوش بیاید.سپس از روی شعله برداشته وبه وسیله ی یک حوله که روی سر می اندازید صورتتان را 20 دقیقه بخور دهید تا کاملا منفذ های پوستی باز شده و دانه های سر سیاه برای بیرون آمدن از زیر پوست آماده شوند.

Card image cap

2-خارج کردن جوش های سر سیاه
جلوی آینه با فشار دادن بین دو انگشت خارج کنید و حتما تا ریشه ای که به رنگ سفید است ادامه داده تا کاملا تخلیه شود و سپس با پنبه ی آغشته به الکل سفید آن را ضد عفونی کنید ،اما دانه های بسیار ریز تر و کوچکتر را با وسیله ای که مخصو ص پلینگ است ودر فروشگا ههای لوازم آرایشی یافت می شود،
خارج سازید .این وسیله به شکل میله ای است که سر آن حلقه ای شکل بوده وشما می توانید پس از ضد عفونی کردن آن با الکل سفید با کشیدن این حلقه بر روی پوست از پایین به بالا چه ناحیه ی بینی و چه بقیه ی قسمتهای دیگر صورت ،تمام جوشها ی ریز سر سیاه را که توسط بخور برای بیرون آمدن آماده شده اند را خارج سازید .
3- اسکراب شکر و عسل
مقداری شکر و عسل را به اندازه یکسان با هم مخلوط کنید تا خمیری شکل شود و روی صورت گذاشته و صورت را کامل ماساژ دهید این کار را تا 5 دقیقه ادامه دهید.اینگونه سلول های مرده پوست شما لایه برداری میشود.
میتوانید برای تاثیر بهتر مقداری اب لیموی تازه به آن اضافه کنید.
4.ماسک جعفری
جعفری به‌طور مؤثری از مسدود‌شدن پوست توسط سموم و سایر آلودگی‌ها جلوگیری ‌می‌کند.
یک کاسه را پر از جعفری کرده و آن را خوب بشویید. حدود ۳۰۰ گرم آب جوش را داخل کاسه بریزید. اجازه دهید که خنک شود و سپس این مخلوط را از صافی رد کنید تا برگ‌های جعفری کاملا از آب جدا شود. یک پارچه‌ی تمیز را در این محلول بخیسانید. سپس آن را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست خود نگهدارید. شما می‌توانید این روش را یکبار در روز یا هر دو روز یکبار انجام دهید.
5. استفاده از تونر مناسب با پوستتان
بهترین تونر طبیعی گلابو چای سبز می باشد.
با کمک یک تونر میزان pH پوست را متعادل کنید. آن را به نوک انگشتان به خورد پوست داده و بگذارید خشک شوند. یک گزینه در دسترس و مفید به جای تونر گلاب است. آب خیار هم می تواند گزینه خوبی باشد. می توانید این مواد را در بطری اسپری ریخته و در صورت نیاز روی پوست اسپری کنید. تونر حفره ها را بسته، پوست را تازه کرده و آن را آبرسانی می کند.
6. استفاده از مرطوب کننده
گام آخر بهترین و آرامش بخش ترین روش است. کمی مرطوب کننده را به پوست مالیده و با ضربات آرام پوست را ماساژ دهید. بگذارید به طور طبیعی روی پوست بنشیند. پوست تان نرم و درخشان خواهد شد. بر اساس نوع پوست از لوسیون یا کرم استفاده کنید. ژل بدون چسبندگی یا کرم برای پوست ترکیبی و چرب گزینه خوبی است. کرم چرب هم برای پوست خشک مناسب است.

Card image cap

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!