هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

درمان تیرگی دور چشم / راهکار خانگی برای رفع تیرگی دور چشم

۱۳۹۸/۱۲/۳ زهرا یزدانی

درمان تیرگی دور چشم / راهکار خانگی برای رفع تیرگی دور چشم

سیاهی دور چشم یکی از مشکلات بزرگی است که بسیاری از خانم ها نگران آن هستند، اما دقت کنید که سیاهی دور چشم بر اثر برخی اشتباهات ایجاد می شود که در ادامه به چند نکته مهم در این باره اشاره می شود.
دلایل سیاهی دور چشم چیست؟به گفته متخصصان عامل ارث مهم‌ترین علت بروز سیاهی دور چشم است و پس از آن، کمبود آهن بویژه در زنان مهم‌ترین علت سیاهی دور چشم است.
کم خوابی و بی‌خوابی، کار طولانی مدت با رایانه، مطالعه طولانی در نور کم و آلرژی از دیگر عوامل تاثیرگذار در بروز سیاهی دور چشم است که برطرف کردن علل زمینه ساز، استفاده از صابون مناسب و عدم استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب به رفع سیاهی دور چشم کمک می‌کند.
در افرادی که دچار کمبود آهن خون هستند، تجویز قرص آهن در حد تعادل و به میزان نیاز موجب کاهش میزان سیاهی دور چشم می‌شود اما مکمل آهن حداقل باید به مدت 3 ماه مصرف شود. در مبتلایان به آلرژی نیر پرهیز از مواد آلرژن، موجب کاهش 70 تا 80 درصدی سیاهی می‌شود.
سیاهی دور چشم اغلب به عنوان حلقه یا سایه‌ی دور چشم نیز شناخته می‌شود. برای رفع سیاهی دور چشم باید اول دلایل آن را بشناسید. دلایل اصلی ایجاد این حلقه‌ در دور چشم‌ها را می‌توان عوامل مختلفی مانند عوامل
ارثی، بالا رفتن سن، خشکی پوست، گریه‌های طولانی‌مدت، ساعات طولانی کار مقابل کامپیوتر، استرس‌ روانی و فیزیکی، کم خوابی و رژیم غذایی نامناسب دانست که هم مردان و هم زنان را در گروه‌های سنی مختلف درگیر می‌کند. حلقه‌های تیره‌ی دور چشم، مشکل پوستی جدی و مهمی نیستند اما باعث می‌شوند تا افراد خسته، بی‌حوصله، بیمار و پیرتر به نظر برسند، شما می‌توانید به سادگی و با به کارگیری برخی از درمان‌های خانگی و طبیعی از شر حلقه‌های دور چشم خلاص شوید.
روش های درمان سیاهی دور چشم :
پرکاربردترین روش‌های درمانی که برای رفع سیاهی دور چشم و تیرگی زیر چشم به کار می‌گیرند عبارتند از:
کرم‌ درمانی
برای رفع گودی زیر چشم باید گفت در صورتی که سیاهی دور چشم شما بر اثر تغییر در رنگدانه‌های پوست، ناشی از ملاسما یا آفتاب سوختگی باشد، متخصص شما، مصرف کرم‌های روشن کننده‌ی پوست با اثر لایه‌برداری ملایم را تجویز می‌کند. همچنین شما میتوانید طبق تجویز پزشک از کرم دور چشم نیز استفاده نمایید.در این موارد معمولا کرم‌هایی مانند تری لوما تجویز می‌شوند که دارای هیدروکینون هستند. این کرم‌ها همچنین دارای ترکیباتی مانند اسید کوجیک، ویتامین C و K، عصاره چای سبز و شیرین بیان هستند.
برخی مواد غذایی خاصیت برطرف کنندگی سیاهی و کبودی دور چشم را دارند.
روش اول :چای
کافئین و آنتی اکسیدان های موجود در چای، خاصیت ضد التهابی دارد و منجر به انقباض مویرگ های پوست زیر چشم می شود. تانین و آنتی اکسیدانEGCGموجود در چای سبز نیز ورم و تغییر رنگ زیر پوست چشم را کاهش می دهد. حتی قرار دادن کیسه های چای سرد به مدت ۱۵ دقیقه زیر چشم، سیاهی آن را کاهش می دهد.

Card image cap

روش دوم : خیار

خاصیت روشن‌کنندگی دارد و ماده‌ی جمع‌کننده و معتدلی است که به رفع حلقه‌های تیره‌ی دور چشم کمک می‌کند. علاوه بر آن نرم‌کننده است و به پوست طراوت و تازگی می‌بخشد.
خیار را به صورت حلقه‌های کلفت ببرید و آن را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید، بعد آن را برای حداقل ۱۰ دقیقه روی چشم‌ها بگذارید، سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید و این کار را حداقل به مدت یک هفته و دو بار در روز، انجام دهید. تا نتیجه دلخواه را ببینید.
روش دیگر این است که آب خیار را گرفته و آن را با آب لیمو ترکیب کنید، سپس یک تکه پنبه را به این ترکیب آغشته کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی چشم بگذارید و سپس صورت‌تان را بشویید و این کار را حداقل به مدت یک هفته انجام دهید.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!