هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

سوتین هالتر_هفت ویک41461

۱۴۰۱/۷/۲۱ سپیده ایمانپور

سوتین ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام مناسب موقعیت خاصی می باشند در ادامه انواع سوتین و زمان درست مصرف ان ها را برای شما خواهیم گفت

سوتین هالتر

سوتین هالتر ، که در ایران با نام سوتین پشت گردنی آن را می شناسیم ، دارای بندهایی می باشد که به دور گردن می آیند و برای حمایت بیشتر از پشت بسته می شوند. بسته به نوع سایقه و انتخاب شما ، بندهای سوتین هالتر ممکن است یک بند یا دو بند جداگانه به گردن بسته شوند. این مدل سوتین در انواع سبک های گوناگون مانند بالکنی ، اسفنجی ، پلانج و ... وجود دارد

البته که نباید میزان نگه داری یک سوتین پشت گردنی را با یک سوتین معمولی مقایسه کرد ؛ اما زمانی که بخاطر مدل لباس خود نیاز داشته باشیم بند های سوتین را بپوشانیم ، یک سینه بند هالتر نسبت به یک دکلته ، نگه داری بهتر و لیفت بیشتری دارد. همچنین وجود یک بند دور گردن ، فشار را از روی نیم تنه کاهش می دهد سوتین‌های هالتر قابل استفاده برای هر مدل سینه‌ای هستند؛ اما ممکن است برای سینه‌های کوچک‌تر که می توانند تنها یک بند را تحمل کنند، مناسب‌تر باشد.

 

 

سوتین اسفنجی

                                                                                           سوتین اسفنجی یا پددار به دلیل اسفنج به‌کاررفته در آن، باعث خوش‌فرم تر و بزرگتر نشان دادن سینه‌ها می‌شوند. پوشیدن این سوتین به‌ویژه برای بانوانی که سینه‌های کوچکی دارند و می‌خواهند سایز سینه‌شان بزرگتر دیده شود، مناسب است.

 

 

سوتین پوش اب

به سوتین های پوش آپ (push-up)؛ سوتین های لیفت دهنده نیز میگویند. همانطور که از نام این مدل از لباس زیر زنانه مشخص است، سینه ها را به سمت بالا کشیده و آنها را به هم نزدیک میکند تا فرم زیبایی پیدا کنند. سینه بند پوش آپ یا لیت دهند باعث بهبود استایل و جذابیت بیشتر شما خواهد شد

 

سوتین پد دار

یک سوتین پر شده با اسفنج‌های مصنوعی ساخته می‌شود یا دارای جیب‌هایی برای قرار دادن پدهای ابری است. این سبک زمانی بهترین عملکرد را دارد که مهمترین نگرانی شما پنهان کردن نوک سینه‌ها باشد. همچنین به سینه‌های شما حجم می‌دهد و به آنها حالت گرد و کامل می‌دهد. سوتین‌های پددار به دو سبک فنردار و بدون‌فنر موجود است. سوتین‌های پددار فنردار باعث می‌شود که سینه‌های شما بالا برود، در حالی که بدون‌فنر برای پوشیدن روزمره بسیار مناسب است

 

سوتین بالکنی

کاپ‌های این سوتین کوتاه است، نیم‌تنه‌ی آن افقی و بندهای آن معمولا نسبت به سوتین‌های دیگر فاصله‌ی بیشتری از هم دارند. سوتین‌های بالکنی قسمت بالایی سینه‌ی شما را بدون پوشش و باز می‌گذارند تا سوتین شما در زیر لباس شما پنهان شده و مشخص نشود.

این مدل سوتین از طریق بندها و فنرهایش بیشترین فرم‌دهی را به سینه‌ها می‌دهد و کاپ‌های این سوتین‌ها معمولا از سینه‌ها نگهداری زیادی نمی‌کنند؛ به همین دلیل، سوتین‌های بالکنی معمولا مناسب سینه‌های کوچک و گرد هستند که کاپ آن را به راحتی پر کنند، بدون اینکه از قسمت‌های دیگر بیرون بزنند.

 

سوتین نامرئی

این مدل سوتین هنگامی استفاده می شود که شما از لباس مجلسی استفاده می کنید، که نباید بند سوتین دیده شود. همچنین این مدل ها می تواند بدون بند هم باشد و بند های آن قابلیت جدا شدن را دارند و نگهداری این مدل می تواند از طریق چسب هم انجام شود.

سوتین تی شرتی

این مدل سوتین طوری طراحی‌شده است که مناسب استفاده‌ی روزمره است و چون کاپ آن صاف و بدون درز و دوخت است، حتی از زیر نازک‌ترین تی‌شرت یا لباس شما دیده نمی‌شود و خط سوتین از روی لباس رویی شما مشخص نمی‌شود. سوتین تی‌شرتی را تقریباً با هر لباسی می‌توان پوشید.

 

سوتین نخی

سوتین راحتی زیر نخ کاملاً شبیه سوتین پددار است. ابرهای صاف و یکپارچه‌ای دارد که هنگام پوشیدن در زیر لباس‌های بر روی بدن هیچ تأثیری نمی‌گذارد. سوتین‌های راحتی برای پوشیدن زیر لباس‌های تمیز و صاف بهترین شکل را دارد.

 

سوتین باندوا

سوتین‌های باندوا در واقع یک نوار افقی هستند که قسمت روی سینه را می‌پوشانند و معمولا پارچه‌ی آن از زیر شانه شروع می‌شود و مانند یک لباس دکلته است. این سوتین‌ها فاقد هرگونه بند، کاپ، فنر یا قزن برای بستن هستند و به شما احساسی راحت و کژوال می‌دهد.

سوتین‌های باندوا فرم‌دهی کمی را ارائه می‌دهند؛ فقط به اندازه‌ای که بتوانید سینه‌هایتان را در جای خود نگه دارید. این سوتین‌ها برای سینه‌های کوچک و گرد مناسب‌تر هستند، مگر اینکه بخواهید سوتینی راحت در خانه بپوشید.

Card image cap

سوتین تینیجری

این سوتین مناسب دختران نوجوان است که تازه به سن بلوغ رسیده اند و سینه آنها در حال رشد است. این سوتین ها معمولا بدون قلاب و بند هستند تا به راحتی بتوان آنها را به تن کرد. این مدل شبیه به نیم تنه ورزشی است. در این مدل از پد سراسری استفاده نشده و فقط پد در قسمت نوک سینه به منظور جلوگیری از دیده شده آن قرار دارد. در این مدل از فنر هم استفاده نمی شود.

 

سوتین چند منظوره

سوتین های قابل تبدیل؛ به صورت یک بند، دو بند، بند ضربدری و یا بدون بند قابل استفاده هستند. به همین دلیل به این نوع از لباس زیر، سوتین های قابل تبدیل نیز میگویند.

در این نوع از سینه بند، رکاب ها قابل جدا شدن هستند و شما می توانید با اتصال این رکاب ها در شکاف های مختلفی که در جلو و عقب سوتین طراحی شده است به دلخواه خود آن را ترکیب کنید.

 

سوتین چاک دار

سوتین پلانج را می‌توانید از فرم V شکل آن بشناسید. سوتین پلانج به دلیل همین فرم چاک‌دارش، گزینه مناسبی برای پوشیدن همراه بالباس‌های یقه‌باز و لباس‌های مجلسی است. سوتین‌های پلانج، فرم دهنده و بالابرنده سینه‌ها هم هستند و شکل زیبایی به سینه‌های شما می‌دهند.

 

سوتین جک دار

 

سوتین جکدار و فنردار یک بریدگی کاملا برجسته به شما می‌دهد، سوتین جکدار سینه‌های شما را بلند کرده و آنها را به هم نزدیک می‌کند. سوتین‌های جکدار معمولاً برای راحت‌تر شدن پروتزهای فنردار دارند. آنها دارای بالشتک زاویه‌ای هستند که به شدت شکل سینه‌های شما را تغییر می‌دهد. با محکم کردن بند سوتین جکدار می‌توانید میزان بالا رفتن و پایین آمدن سینه‌های خود را تنظیم کنید.

 

سوتین برلت

شاید به تازگی مدل‌های خارجی را دیده باشید که بعضی از سوتین‌ها را زیر یک کت به عنوان لباس می‌پوشند؛ این سوتین‌های شیک و جذاب، همان مدل‌های برلت هستند. سوتین‌های برلت اکثرا بدون کاپ، پد و فنر هستند و معمولا از جنس تور یا دانتل‌های بسیار زیبا هستند.

برلت‌ها پوشش کامل به سینه‌های شما می‌دهند؛ اما نباید انتظار نگهداری و فرم‌دهی زیادی از آن‌ها داشته باشید. این سوتین‌ها معمولا مناسب سینه‌های کوچک هستند که نیاز به نگهداری زیادی ندارند.

 

سوتین قفسی

برخلاف اسمی که این مدل دارد، پوشیدن یک سوتین قفسی، به شما این حس را نمی‌دهد که سینه‌هایتان را در یک قفس قفل کرده‌اید! سوتین‌های قفسی، نامشان را به دلیل بندهای زیادی که در بالا یا پایین کاپ‌ها برای زیبایی بیشتر وصل شده‌اند، گرفته‌اند.

این سوتین‌ها در نوع پوشش انواع مختلفی دارند؛ اما معمولا مدل آن‌ها به شکلی است که خطوط سینه‌ی شما را به نمایش بگذارند و ظاهر جذابی ایجاد کنند. همچنین به دلیل بندهای زیادی که دارند، می‌توان گفت از سینه‌ها به خوبی نگهداری می‌کنند و فرم‌دهی مناسبی دارند. سوتین‌های قفسی معمولا برای همه‌ی فرم‌های بدن بدون در نظر گرفتن سایز و اندازه‌ی سینه‌ها مناسب خواهند بود.

 

سوتین ورزشی

این مدل سوتین‌ها برای باشگاه‌های ورزشی و فعالیت‌های ورزشی کاربرد دارند. این مدل از سوتین‌ها بسته به ورزش و فعالیتی که انجام می‌دهید متفاوت هستند.مثلا اگر در فعالیتی که انجام می‌دهید سینه‌ها زیاد بالا و پایین می‌شوند بهترین نوع سوتین ورزشی کپسول دار است که با داشتن پد مخصوص درون کاپ از تکان خوردن شدید جلوگیری می‌کند. همچنین این موضوع هم از این نظر که فشار به دوش شما از طریق بندها وارد نشود و هم از نظر اینکه بندها پوست شما را زخمی نکنند اهمیت دارند.

 

سوتین کپسول دار

سوتین کپسول دار نیز یک نوع از لباس زیر ورزشی است که دو کاپ آن به صورت جداگانه طراحی شده است و همین موضوع باعث می شود جریان هوا به راحتی در سینه گردش داشته باشد و سبب جلوگیری از بیماری های پوستی میشود.

سوتین های کپسول دار بصورت جک دار هم در بازار موجود هستند.

سوتین های کپسول دار به دلیل خارج کردن عرق هنگام انجام فعالیت های ورزشی مانع از عرق شدید و بوی بد بدن میشوند.

سوتین های کپسول دار مانع از جابه جایی سینه ها در هنگام فعالیت می شوند که خود این امر باعث بروز مشکلاتی مانند کمر درد و مشکلات عضلانی خواهد شد.

 

 

سوتین بی بند یا دکلته

همان‌طور که از اسم این سوتین‌ها مشخص است، بدون بند شانه‌ای هستند و سینه‌های شما را در وضعیت رو به بالا و مناسب نگه می‌دارند. این سوتین‌ها برای پوشیدن همراه با لباس‌های دکلته و پیراهن‌هایی که یقه و آستین خاصی دارند عالی است. به این سوتین‌ها بندوا نیز گفته می‌شود.

 

سوتین دانتل

همانطور که از نامش پیداست، این سوتین‌ها دارای فنرهای سیمی هستند، فنرهای زیر باعث بلند شدن ملایم سینه می‌شوند و باعث می‌شوند که آنها بیشتر سرحال به نظر برسند. این سبک برای زنانی که احساس می‌کنند سینه‌هایشان آویزان است و به آن لیفت اضافی نیاز دارند، بهترین نتیجه را می دهد.

 

سوتین دمی

سوتین‌های دِمی کوتاه هستند و کاپ‌هایی دارند که تقریبا تا نصف سینه‌ی شما را پر می‌کنند. اگر از این سوتین‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را یک لباس یقه هفت ست کنید و نگران معلوم شدن کاپ‌های آن نباشید. سوتین‌های دِمی کاور و پوشش مناسبی دارند و با انتخاب سایز درست فرم‌دهی بسیار خوبی به سینه‌ها می‌دهند. این سوتین‌ها برای سینه‌های کوچک و سفت مناسب هستند و علاوه بر آن برای سینه‌های افتاده هم گزینه‌ی مناسبی خواهند بود.

 

سوتین یقه دار

سوتین‌های یقه دار طوری طراحی شده‌اند که کل قسمت قفسه‌ی سینه‌ی شما را می‌پوشانند و معمولا کاپ‌های قالبی ندارند. این سوتین‌ها مدل‌ها و طراحی‌های مختلفی دارند و حتی ممکن است به عنوان نیم تنه‌های ورزشی نیز استفاده شوند. همان‌طور که متوجه شده‌اید، این سوتین‌ها پوشش بسیار زیادی به شما ارائه می‌دهند و از سینه‌ها به خوبی نگهداری می‌کنند. همچنین برای هر نوع فرم سینه‌ای مناسب هستند.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!