هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

نحوه صحیح مصرف ضد افتاب _هفت ویک29267

۱۴۰۱/۲/۵ سپیده ایمانپور

خصوصیات یک ضد آفتاب خوب

ضد آفتاب خوب باید هر دو نوع اشعه فرابنفش یعنی نوع A و نوع B را دفع کند. ( ضد آفتاب طیف گسترده باشد)

از نظر زیبایی ظاهری، پوست را زیباتر نشان دهد.

دوام بالایی داشته باشد.

در برابر آب مقاوم باشد.

در برابر تعریق مقاوم باشد.

مناسب نوع پوست باشد. مثلا ضد آفتاب فاقد چربی برای پوست‌های چرب مناسب است.

در ترکیبات آن از پارابن استفاده نشده باشد.

بدون عطر باشد.

برند آن معتبر و شناخته شده باشد.

 

ضرورت استفاده از ضد افتاب

 

پیری زودرس پوست

یکی از مهمترین عوارض در صورت عدم استفاده از کرم ضد آفتاب در افراد دارای پوست چرب، پیری زودرس پوست است. پیری پوست یک فرایند طبیعی است، که چه بخواهیم و چه نخواهیم اتفاق می افتد و اجتناب ناپذیر است. اما برخی از عوامل طبیعی، به این روند سرعت می بخشند، مانند مصرف سیگار، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب، کم خوابی های پی در پی و ….

 

اما برخی دیگر از عوامل هم هستند که باعث کاهش سرعت پیری پوست می شوند. یکی از مهمترین و در عین حال موثرترین آنها، استفاده از کرم ضد آفتاب است. نور خورشید باعث از بین رفتن کلاژن های پوست می شود و در نتیجه پوست به سرعت شل و چروک می شود.

 

بروز لکه های پوستی

اشعه آفتاب، باعث هدایت رنگدانه های موجود در پوست به سطح پوست می شوند و در نتیجه باعث ایجاد لک در سطح پوست می شود. برخی از لک های به وجود آمده در اثر نور خورشید هیچگاه از بین نمی رود. پیشگیری از به وحود آمدن لک صورت بسیار ساده تر از درمان آن است. بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب با نوع پوست خود را جدی بگیرید.

 

بیماری سرطان پوست

مهمترین دلیل ایجاد سرطان پوست، عدم محافظت از پوست در مقابل نور مستقیم خورشید است. شاید فکر کنید سرطان پوست، خیلی خطرناک نیست. اما جالب است بدانید که طبق گزارشات منتشر شده در سال ۲۰۱۷، بیش از ۹۰۰۰ نفر در آمریکا از سرطان پوست جان باختند. اشعه های موجود در نور خورشید باعث جهش ژنتیکی در پوست می شوند که گاهی منجر به سرطان پوست می شود. مهمترین راهکار پیشگیری از ابتلاء به سرطان پوست، استفاده از کرم ضد آفتاب است، بنابراین در استفاده از آن کوتاهی نکنید.

 

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب

1- در استفاده از ضد آفتابتان خسیس نباشید و از آن به اندازه، روی پوست خود بمالید تا تمامی سطح آن را پوشش دهد. برای زدن ضد آفتاب باید مطابق شکل زیر عمل کنید و در نقاط نشان داده کرم را گذاشته و خوب پخش کنید.

2- ضدآفتاب باید یک ربع تا نیم ساعت قبل از خروج از منزل استفاده شود.

 

3- لازم است که حدودا هر دو ساعت یک بار، کرم ضد آفتاب تمدید شود. چون بعد از گذشت دو ساعت از زمان زدن ضد آفتاب، این کرم خاصیت خود را از دست داده و دیگر تاثیر مثبتی در حفاظت پوست ندارد.

 

4- لازم نیست هر بار که می‌خواهید ضد آفتاب را تکرار کنید، صورت خود را بشویید. شما می‌توانید ضد آفتاب جدید را روی همان قبلی مجددا استفاده کنید.

 

5- هنگام استفاده از ضد آفتاب دقت داشته باشید که در هوای ابری هم اشعه فرابنفش به پوست می‌رسد، پس نتیجه می‌گیریم درهوای ابری هم لازم است که ضد آفتاب برای پوست استفاده شود.

 

6- فکر نکنید چون ضد آفتاب زده‌اید ‌می‌توانید هر ساعتی که دلتان خواست خود را درمعرض نور خورشید قرار دهید. توصیه می‌کنیم بین ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر از آفتاب دور بمانید. در صورتی که مجبورید در این ساعات بیرون از خانه و در فضای باز باشید، علاوه بر ضد آفتاب از لباس مناسب و کلاه لبه دار هم استفاده کنید.

 

چگونه ضد آفتاب را از روی پوست پاک کنیم؟!

کرم های ضد آفتاب یکی از مهم‌ترین لوازم آرایشی و زیبایی هستند که به هیچ عنوان نباید از استفاده از این کرم غافل شد.

 

هرچند این محصول آرایشی بهداشتی برای سلامت پوست بسیار مهم است اما نباید آن را به امان خدا روی پوست رها کرد. کرم ضد آفتاب هم مانند سایر کرم‌ها باید از روی پوست شسته و پاک شود چون ضد آفتاب‌هایی که روی پوست استفاده می‌شوند، گرد و خاک و غبار را در طی روز به خود جذب می‌کنند و این آلودگی‌ها را روی پوست می‌نشانند.

 

همین آلودگی‌های روی پوست در صورتی که شسته نشوند روی هم جمع شده و منافذ باز روی پوست را می‌بندند. بسته شدن منافذ باعث بروز جوش زیر پوستی و جوش سر سیاه می‌شود و روی زیبایی پوست شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

 

پس برای جلوگیری از این قضایا، حتما سعی کنید پوست خود را از کرم های ضد آفتاب پاک کنید.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!