هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

راز ماندگاری عطر ها -هفت ویک

۱۳۹۹/۱۱/۴ سپیده ایمانپور

عرق کردن در هوای گرم تابستان انگار امری تمام نشدنی است. در حالی که دئودورانت ها  مانع بوی بد دادن بدن می شوند ولی ممکن است هنوز هم نتوانسته باشید با این مشکل به طور کامل کنار آمده باشید و مدام در حال اسپری کردن خوشبوکننده ها مختلف باشید. تا شاید کمی این بوی بد از شما دور شود و این تنها کاری است که از دستتان بر می آید. بسیاری از اوقات برای همه  پیش آمده که به راحتی بعد از عطر زدن بوی عطر از بین می رود و دیگر نمی توانید بوی خوب آن را احساس کنید اما واقعاً دلیل از بین رفتن بوی عطر در فصل تابستان چه چیزی می تواند باشد  ؟ یا اصلا برای ربخی پیش می اید حتی در زمستان هم این اتفاق برایشان می افتد اما چرا ؟

همه علت این موضوع به میزان عرق کردن شما بر می گردد. گرما و رطوبت باعث افزایش عرق طبیعی بدن شما می شود. در نتیجه بوی عطر را از بین می برد و خوشادشان جایگزین بوی عطر می شوند . البته که در این مورد نمی توانید اقدامات خاص و زیادی انجام دهید اما در کل می توان با رعایت کردن نکاتی بوی عطر را کمی ماندگار تر می توانید کنید که در این قسمت سعی داریم روش هایی را برای شما عزیزان ارائه بدهیم تا بتوانید بوی عطر هایتان را ماندگار تر از حالت قبل کنید پس ما همراه باشید

روش اول : قدرت مرطوب کننده ها

همه ما می دانیم که در چرخه زیبایی و شادابی پوست  ، پوست خشک یکی از عوامل از بین برنده زیبایی محسوب می شود . خشکی همچنین برای بوهای معطر نیز همین گونه عمل می کند و سریع تر بوی عطر را از بین می برد  . به همین دلیل برای اینکه بوی عطر خود را ماندگار تر کنید، باید رطوبت بیشتری داشته باشید. در این باره افراد دارای پوست چرب کمی خوش سانس تر هستند  نور خورشید  و گرمای آن هم باعث خشک شدن پوست  شما خواهد شد . . پس همه کاری که باید انجام دهید، این است که از مرطوب کننده استفاده کنید . محصولاتی مانند ضد آفتاب و لوسیون های بدن می توانند به ماندگاری بیشتر بوی عطر شما کمک کنند اما به یاد داشته باشید از محصولات بدون رایحه استفاده کنید .

زمانی که هوای بیرون گرم است ، حتماً باید از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا ضد آفتاب برای مراقبت از پوست شما ضروری  و کار امد محسوب می شود اما در مورد عطر ها تاثیری ندارد . به جای اینکه عطر و ادکلن خود را در هوا اسپری کنید ، می توانید آن را روی نواحی مثل گردن ، آرنج و مچ دست بزنید. دقیقا نکاتی که به ان ها هم ضد افتاب می زنید

این قسمت ها بیش از همیشه گرم می شوند و اجازه می دهند که بوی عطر شما مدت زمان بیشتری باقی بماند . همچنین می توانید مقداری از آن را پشت زانو یا نزدیک به ناف اسپری کنید. دقیقاً هر جایی از بدن که گرمتر است مناسب خواهد بود و علاوه بر ان مرطوب کننده ها باعث به دام افتادن مولکول عطر و ماندگاری بیش تر می شوند .

شیشه عطر را به طور مناسب نگهداری کنید

همه شیشه های عطر باید تمیز باشند و داخل جعبه خود قرار بگیرند اما این عقیده شاید برای ماندگاری بوی عطر صحیح  و کار امد نباشد . هر جایی که باعث می شود پوست شما با  سطح نور خورشید تماس داشته باشد، جای غلطی برای نگهداری محسوب خواهد شد. نور مستقیم خورشید به سرعت بوی عطر را کاهش می دهد و همچنین گرمای ناشی از نور خورشید نیز باعث می شود که ترکیبات شیمیایی بوی عطر شما را به هم بریزند .

سعی کنید شیشه عطری انتخاب کنید که تیره تر باشید زیرا شیشه های عطر با رنگ های تیره تر می توانند بوی عطر شما را برای مدت زمان طولانی تری نگه دارند اما در هر حال بدون توجه به رنگ شیشه ، باید آن ها را در یک محیط خنک و به ذور از نور خورشید نگهداری کنید تا بوی آنها قوی تر شده و مدت زمان بیشتری دوام بیاورند . حتی گاهی اوقات توصیه می شود که در فصل های بسیار گرم مثل تابستان عطر خود را داخل یخچال قرار دهید.

روش بعدی : استفاده از بالم لب
 شاید تا به حال نمی دانستید  یکی دیگر از کار برد های بالم لب  می تواند در ماندگاری بیش تر عطر شما باشد . کافی است که مقداری از بالم لب را به مچ دست یا گردنتان بزنید و یا هر نقطه ای که می خواهید عطر بزنید بزنید  و سپس روی آنها عطر و ادکلن خود را اسپری کنید. حالت چسبندگی بالم لب باعث می شود که بوی عطر شما ماندگاری بیشتری داشته باشد البته می توانید از وازلین نیز استفاده کنید همان کاربرد را خواهد داشت .

به بوی عطر ها دقت کنید

بوی  عطر های سبک مثل بوی مرکبات ، احساس خنکی بیشتری به شما خواهد داد  اما مدت زمان کم تری دوام می آورند . مثلاً ماکسیموم ماندگاری این عطر ها بین 10 تا 15 دقیقه خواهد بود .  . البته می توانید یک لایه از این عطرها را در کنار عطر های سنگین تر در فصل تابستان استفاده کنید تا با یک تیر دو نشان بزنید .

مالش دادن عطر ممنوع

وقتی که عطر را در هر موقع سال استفاده می کنید ، باید به آن ضربه بزنید؛ نه اینکه آن را روی پوست خود بمالید و بزنید  . مالیدن عطر روی پوست باعث می شود که بوی آن سریع تر از حالت عادی  بین برود. زیرا با این مالش، گرمای زیادی روی پوست شما ساخته می شود و آنزیم های طبیعی تولید می گردند که بوی عطر را تغییر می دهند پس بعد استفاده از عطر مالش ندهید .

موهایتان  را فراموش نکنید

موها بهترین قسمتی هستند که می توانید عطر خود را روی آن اسپری کنید و ماندگاری و پخش بیش تری هم داشته باشند . بسیاری از این افراد از این کار می ترسند زیرا معتقدند که نباید الکل به موهای آن ها برخورد داشته باشد اما مقدار کمی استفاده از عطر روی موها مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد و به قدرت پخش و ماندگاری عطر های شما می افزاید . 

Card image cap

همه دوست دارند عطر و ادکلنی که انتخاب میکنند ماندگاری طولانی داشته باشد  و بوی عطر شان زود تر از بین نرود چه مرد چه زن استسنایی وجود ندارد اما در روز های گرم تابستان که نیاز به استفاده از عطر افزایش میابد پس از گذشت مدت کوتاهی بوی عطر میپرد و ماندگاری هم کاهش می یابد  .

برای داشتن عطرهای تابستانی با ماندگاری بالا باید عطرهایی با غلظت 12 تا 30 درصد انتخاب بکنید. بهتر است بدانید که ماندگاری عطر روی پوست های چرب بیشتر از پوست های خشک امی باشد  پس اگر پوست خشکی دارید قبل از عطر زدن پوست تان را با وازلین یا مرطوب کننده  چرب کنید. برای افزایش ماندگاری عطرهای تلخ و سرد تابستانی باید عطر را روی قسمت های نبض دار مثل مچ دست, زیر گلو, پشت آرنج و پشت گوش اسپری کنید . اسپری کردن عطر و ادکلن روی موها نیز ترفند خوبی برای ماندگاری عطر است.

  • داشتن رژیم غذایی

شاید این جمله را شنیده باشید که می‌گوید «شما آن چیزی هستید که می‌خورید»، در واقع می‌توان این جمله را به بویی که می‌دهید نیز نسبت بدهید یعنی شما ان چیزی هستید که استشمام می شوید . به گفته عطرساز معروف Julia Zangrilli و اگر دوست دارید تا بوی خوبی بدهید، بسیار مهم است که درباره آن چه که مصرف می‌کنید تامل کنید

اولین مشکل مواد غذایی مفیدی همچون پیاز و یا  ، سیر و از همه مهم‌تر ادویه است. در رژیم غذای  سرشار از پیاز، ادویه‌ و سیر می‌تواند برای مزاجتان مفید باشد، ولی برای مشکل بوی بدن، خیر. مشکل ما با این مواد غذایی چیزی فراتر از بوی بد دهان است. این مواد غذایی و ادویه باعث می‌شوند تا مدت‌ها بدنتان بوی خوبی از خود ترشح نکند .

توقف مصرف این مواد غذایی مطمئنا کار درستی نیست ولی می‌توانید ۴۸ ساعت قبل از هر قرار ملاقات ، جشن ویا مراسم و… از مصرف این موارد (سیر، پیار، ادویه، ترشی‌جات، سرکه و…) خودداری کنید و کمی به سبزیجات تازه و میوه‌ها رو بیاورید. هرچند به صورت کلی می‌توانید مصرف این مواد را متعادل کنید. و کم تر مصرف کنید

قیمت مشخصات و خرید انواع عطر

ما در این مقاله راه هایی برای داشتن و ماندگاری بیش تر عطر ها برای شما ارائه دادیم شما می توانید از روش های بالا برای افزایش ماندگاری عطر در هر فصل سال استفاده کنید و بوی خوبی بدهید برای خرید انواع عطر زنانه و مردانه و عطر های باکیفیت همراه با مشاوره های رایگان به سایت هفت ویک مراجعه کنید 

Card image cap

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!