هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

تفاوت ارایش شب و روز _هفت ویک

۱۳۹۹/۱۱/۱۰ سپیده ایمانپور

تفاوت آرایش شب و آرایش روز چیست ؟ آیا تا به حال به اصطلاح آرایش شب در کنار آرایش روز که در بین خانم ها به خصوص آرایشگران و میکاپ کننده ها  رواج داشته فکر کرده و تفاوت آنها را یافته اید؟ برای اینکه بدانید چگونه می توانید آرایش روز زیبایی در مقایسه با آرایش شب خود داشته باشید با ما در ادامه مقاله همراه شوید. 

چرا آرایش شب و چرا آرایش روز؟

تفاوت این دو سوال جدای از رنگ آمیزی و نوع آرایش به طور اساسی و کلی در براق و مات بودن آرایش ها می باشد که ما در مورد آرایش شب و تفاوت اساسی آن با آرایش روز و نحوه ی چگونگی این آرایش و تفاوت آرایش شب و آرایش روز! در ادامه راجب به همه ی ان ها  نکاتی را ذکر می کنیم  و در ابتدا  به نحوه ی چگونگی آرایش روز و نوع آن در مقایسه با آرایش شب می پردازیم:

 در مرحله ی اول آرایش روزانه بهتر است تمام لوازم آرایشی که استفاده می شود از نوع مات و بدون اکلیل انتخاب کرده باشد که هر قدر این خصوصیت را داشته باشند به شیک شدن و در عین حال زیبایی آرایش شما افزوده خواهد شد. برای میک آپ چشم ها بهتر است پس از آماده سازی پوست به وسیله ی کرم پودر های مایعی که به هیچ وجه پوست را براق نشان نمی دهند و استفاده ی پنکیک همرنگ پوست بر روی آن جهت یکدست وهماهنگ  و صاف شدن چهره، ابتدا چشمها را کمی ریمل زده تا حالتی از آن برای خط چشم کشیدن در دست بیاید و سپس یک خط چشم ظریف و دقیقا مماس با مژه ها در پشت چشم بکشید که این کار را بهتر است با خط چشم های مدادی انجام داده شود و با استفاده از همان مداد گوشه ی انتهایی چشم را پهن تر و مثل سایه زدن باز کنید و سپس دوباره ریمل بزنید.

 در زیر چشم ها با استفاده از مداد دودی، خاکستری هاله ی باریکی در پایین برای جذابیت بیشتر چشم خود ها بکشید.   سایه را نیز بر حسب رنگ چشم  خود انتخاب  کرده در بین رنگ چشم ها به رنگ چشم قهوه ای میتوانید هر رنگی را بزنید و بهتر است آن را نیز از گروه رنگ های دودی، خاکستری مات را  انتخاب کنید.

 اگر آرایش پر رنگ وغلیظ تر را می پسندید می توانید در ادامه ی کار بر روی سایه ی خاکستری از رنگ های گرم مثل زرشکی یا نارنجی و بنفش  زده و نوع آرایش را به تیره تر تغییر بدهید . 

 بعد از زیر ساخت آرایش، بهتر است رژلب نیز از از هر رنگی که هست مات و بدون برق لب باشد که بسیار هماهنگ تر و زیباتر خواهید بود اما از آنجایی که رژ لب های براق و مایع در حال حاضر بیشتر مورد توجه دختران جوان هستند می توان در کنار آرایش چشم و پوست مات گاهی هم با استفاده از رژلب های براق و یا برق لب به تنهای ی ، با ایجاد تضاد بین اجزای آرایش آن را تغییر داد و چهره ای متفاوت ایحاد کرد  .

Card image cap

شیوه‌ی آرایش کردن درست مثل نوع لباس پوشیدن امری سلیقه‌ای وبه دلخواه بوده و برای آن قانونی که افراد ملزم به رعایت کردن آن باشند، وجود ندارد. اما نکاتی هست که توجه به آن‌ها باعث می‌شود آرایش چهره مناسب زمان و شرایط و اب و هوا  بوده و باعث جذابیت بیشتر چهره شود. یکی از این نکات رعایت تفاوت‌های آرایش روز و آرایش شب است. در بالا نحوه ارایش را گفتیم حال به سراغ نکات و .... می رویم . 

ممکن است شما به آرایش علاقه‌ی زیادی داشته باشید اما در طول روز از سبک آرایش شب استفاده کنید و یا  برعکس. این مقاله به توضیح چند نکته ‌ی مهم در انتخاب رنگ و شیوه‌ی آرایش روز و آرایش شب می‌پردازیم که توجه به آن‌ها می‌تواند منجر به انتخاب درست و هوشمندانه‌ای  و سلایق خوب در این مورد شود.  

این نکات که در بالا اشاره کوچکی شد  شامل موارد زیر است :

- زیرسازی پوست در آرایش روز و آرایش شب

- تفاوت آرایش ابرو در روز و شب

- آرایش چشم‌ها در روز و شب

- انتخاب رژ گونه در آرایش روز و آرایش شب

-رنگ‌های مناسب رژ لب برای آرایش روز و آرایش شب

هنگامی‌که در طول روز برای کار یا انجام امور شخصی بیرون می‌روید، بهتر است چهره‌ای طبیعی و بدون جلا خوردگی خاصی داشته باشید؛ چرا که این موضوع موجب جلب‌ توجه کمتری می‌شود و همه فور میکنند به صورت طبیعی زیبا هستید .  در طول روز بهترین کار استفاده از کرم‌های محافظت‌کننده‌ی پوست مثل کرم‌های ضد آفتاب در کنار یک آرایش ملایم برای تغییر کنتراست چهره است. اما شب‌ها به دلایل مختلفی از جمله خستگی پوست و چشم‌ها و جدی‌تر بودن مجالس و هم‌چنین ویژگی لباس‌هایی که برای مراسم شب انتخاب و پوشیده می‌شود،  شدت رنگ آرایش چهره شما باید تغییر کرده و برای آن توصیه‌های دیگری وجود دارد. 

۱- زیرسازی پوست در آرایش روز و آرایش شب

اولین قدم برای شروع آرایش آماده ‌سازی پوست است. این طور  است که به ‌طور خلاصه در میانه مقاله به آن ها اشاره شد، در طول روز به دلیل حضور نور خورشید بهترین کرم برای زیرسازی و آماده کردن پوست کرم‌ های ضد آفتاب دارلی spf  است. اگر رنگ ضد آفتاب انتخابی، هماهنگ با رنگ پوست بوده یا  بدون ‌رنگ باشد، استفاده از آن می‌ تواند به‌اندازه‌ی کافی پوست را یکدست وهماهنگ و صاف باشد . 

اما زیرسازی پوست به ‌منظور آرایش شب معمولاً بعد از استفاده از کرم مرطوب‌ کننده و یا پرایمر با کرم پودر شروع  می‌شود. استفاده از یک‌ لایه‌ی نازک از کرم پودر هماهنگ با رنگ پوست می‌تواند صورت را روشن‌ تر و جوان تر و شاداب کند. 

۲- تفاوت آرایش ابرو در روز و شب

ابرو همواره جزءِ اولویت‌های آرایش بوده است و مرتب و نچرال نگه‌ داشتن آن‌ها به جذابیت چهره و شادابی آن کمک می‌کند. ابروهای به ‌هم‌ ریخته و نامرتب باعث تصور بیمار بودن فرد در ببینده های  او می‌شود. اما برای آراییدن آن در طول روز استفاده از رنگ‌های متضاد با رنگ مو توصیه نمی ‌شود چون باعث ایجاد نا همانگی در صورت خواهد شد . به ‌طورکلی اگر ابروها اشکال چندانی ندارند بهتر است از مداد ابرو برای تغییر رنگ آن در آرایش روز استفاده نکرد. اما در طول شب، مخصوصاً اگر آرایش مو کمی پیچیده و متفاوت و شینیون دار  باشد، رنگ‌های متضاد با رنگ مو و بازی با تیرگی و روشنی ابروها می‌تواند جذابیت و گیرایی چهره را بیشتر کرده و به چشم‌ها جلای و زیبایی  بیشتری بدهد. 

۳- آرایش چشم‌ها در روز و شب

۱- خط چشم

استفاده از خط چشم برای جلوه بخشیدن به آن بسیار مهم است. اما استفاده از خط‌های ضخیم و بسیار بلند برای آرایش روز بسیار سنگین است. بهتر است خطوط چشم در روز کوتاه و تا حد امکان نازک باشد و رنگی باشد . در عوض می‌توان از خط شمشیری برای آرایش شب استفاده کرد تا چشم‌ها گیراتر شوند. خطوط کشیده و ضخیم در آرایش شب برای عکس‌هایی که در طول مراسم شبانه گرفته می‌شود نیز می‌تواند خستگی چشم‌ها را به‌خوبی بپوشاند خط چشم های گربه ایی می توانتد گزینه های خوبی باشد . 

- ریمل

در مورد مژه ‌ها نیز بهتر است در طول روز به کمک برس ریمل فقط کمی پیچ ‌و تاب آن‌ها را بیشتر بکنید و طوری از آن استفاده کرد که تیرگی مایع ریمل روی مژه قابل ‌تشخیص نباشد و چشم‌ها فقط کمی شاداب ‌تر و سرحال ‌تر از آنچه هستند، دیده شود. اما برای آرایش شب می‌توان دست‌ و دل بازانه از ریمل برای بلند و پرتر و حجیم تر  نشان دادن مژه‌ها استفاده کرد. بدون شک حجم و رنگ مژه ‌ها باید با ویژگی‌های ابرو در آرایش شب هماهنگ باشد. 

- سایه

بهترین رنگ‌ ها به‌ عنوان سایه برای آرایش روز سایه‌ های گلبهی، شامپاینی، صورتی و بنفش کم‌ رنگ می باشد .  این رنگ‌ ها در طول روز و به خاطر وجود نور خورشید و انعکاس آن در چهره، هاله‌ای از رنگ اصلی بوده است و برای جلوه‌ی بیشتر چشم و نمود شادابی آن رنگ‌های بسیار مناسبی برای سایه در آرایش روز هستند.

این در حالی است که بهترین رنگ برای سایه در آرایش شب، رنگ دودی است. دودی در حقیقت کلاسیک ‌ترین و شیک‌ترین انتخاب برای آرایش شب است. به طوری که  لباسی که برای مراسم شب انتخاب می‌شود از نوع لباس‌های کار شده با مروارید و ململ باشد، در انتخاب رنگ دودی و طیفی از آن نباید شک کرد. اما به‌ هر حال انتخاب سایه‌ای به رنگ لباس، برای آرایش شب در اغلب اوقات انتخابی مطمئن و بدون خطا و ازمودن است . 

۴- انتخاب رژ گونه در آرایش روز و آرایش شب

استفاده از رژ گونه با رنگ‌های اغراق‌آمیز در آرایش روز و آرایش شب به‌ طور کامل مردود است. رژ گونه به‌ منظور حجیم و برجسته‌تر نشان دادن گونه‌ها است و نباید برای این کار از رنگ‌های غلیظ و اصطلاحاً جعلی استفاده کرد. بهترین رنگ‌ها برای رژ گونه در آرایش روز صورتی بسیار ملایم و کالباسی است و برای شب لایه‌های نازک از رنگ‌هایی چون برنزی، مسی و قهوه‌ای بسیار ملایم می‌تواند انتخاب‌های خوبی باشد. 

۴ . گزینه های مناسب  رژ لب برای آرایش روز و آرایش شب

برای آرایش روز، رژ لب‌هایی که با رنگ طبیعی جلای بیشتری به ‌کل چهره ببخشد، مثل رنگ های کالباسی  انتخابی هوشمندانه است. رنگ‌هایی همچون صورتی ملایم، قرمز یا قهوه‌ای کم‌رنگ، زرشکی، آلبالویی و گوشتی می‌تواند تیرگی و روشنی کل چهره را طبیعی  کند. اما برای آرایش شب می‌توان از رنگی‌ترین حالت رژ لب استفاده کرد. ضمن آن‌که انتخاب رنگ آن از قانون خاصی پیروی نکرده و می‌تواند متضاد ترین حالت با رنگ لباس باشد. البته بدون شک اگر کل آرایش شب از طیف خاصی از رنگ پیروی می‌کند، شاید بهتر باشد که رنگ رژ لب نیز با این طیف هماهنگ باشد. به ‌هر حال انتخاب رنگ رژ لب به نسبت سایر لوازم ‌آرایشی برای آرایش شب انتخاب آزادانه‌تر می توتنید همل کنید .

قیما مشخصات و خرید 

تفاوت های ارایش شب و ردز را فهمیدی برای خرید لباس شب برای مهمانی و لوازم ارایش مورد نیاز خود به سایت هفت ویک مراجعه کنید 

 

Card image cap

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!