هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

روش های جلوگیری از پیری زود رس پوست _هفت ویک

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ سپیده ایمانپور
Card image cap

ایا تا به حال به پیری پوست فکر کردید ؟ شاید هم احتمالاً فکر می ‌کنید هر چه سن بیش تر شود  پوست پیر تر به نظر می‌ رسد. اما این جمله زمانی حقیقت دارد که سن تنها عامل پیری پوست باشد. که البتهبرای همه افراد این طور نیست و گاها پیری پوست حتی در سن های ۲۰ سالگی هم اتفاق می افتد و می تواند اعتماد به نفس شما را کاهش داده و به نحوی موجب بی اعصاب شدن شما شود . 

نشانه‌های پیری پوست : 

در بعضی از افراد زودتر نمایان می ‌شود. برای مثال، صورت یک شخص بیست و چند ساله ممکن است چین و چروک داشته باشد. به این گونه پیر شدن غیر طبیعی پوست، پیری زودرس می گویند که باید از این موارد  جلوگیری شود و به دنبال روشی برای بهبود این جریان باشید .

خبر خوب این است که پیری زودرس پوست، هم قابل پیشگیری است و هم درمان می‌ شود اما درمان ان کمی طولانی و زمان بر است پس بهتر است قبل مبتلا شدن به ان پوست تان را از این پیری زود رس نجان دهید و پیشگیری کنید . 

چرا پوست پیر می‌شود؟

عوامل بسیاری باعث پیری پوست می‌شوند که همه‌ی آن ها را نمی ‌توانیم کنترل کنیم. پیری، فرآیندی اجتناب نا پذیر است. با گذشت زمان، پوست همه‌ ی  ما چروک می‌ شود و این کاملاً امری  طبیعی است. علاوه بر چین و چروک، پوست به مرور نازک تر  و خشک‌ تر می ی‌شود.

خوشبختانه، بعضی از عواملی را که باعث پیری پوست می‌ شوند، می ‌توانیم کنترل بکنیم . سبک زندگی ما و محیطی که در آن زندگی می‌ کنیم با بروز نشانه ‌های پیری پوست در جوانی ارتباط زیادی دارد. بررسی‌های علمی نشان می دهد سیگار کشیدن، حالت چهره (مانند اخم، تعجب و خنده) و کمبود خواب روند پیری پوست را سرعت می‌ بخشند.‌ برای جلوگیری از پیری پوست یا درمان آن ، ابتدا باید بدانیم نشانه‌های پیری پوست چیست و علت بروز آنها را بررسی کنیم. و سپس با توجه به علت ان به سراغ درمان ان برویم . 

۱٫ لک های پوستی

ایجاد لک روی صورت و دست‌ ها، نشانی از سالم نبودن پوست است. اشعه‌ی فرابنفش خورشید این لک‌ها را ایجاد می ‌کند. اشعه ‌ی فرا بنفش از کودکی و نوجوانی به شما پوست آسیب می ‌زند. این اشعه باعث دو رنگ شدن پوست و ایجاد لک‌های قهوه ای روی آن می‌ شود البته در برخی موارد هم باعث می شود لکه های قدمز و بزرگی در صورت و پوست ایجاد شود . این لک ها می تواند در پوست هایی که بسیار حساس هستند زود تر ظاهر شوند پس اگر دارای پوست حساسی هستید بیش تر از قبل مراقبت کنید از پوست تان .

بهترین راه جلوگیری از ایجاد لک بر پوست ‌تان این است که از کودکی به طور مداوم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. البته، دقت بکنید کرم ضد آفتابی را انتخاب کنید که طیف گسترده (broad spectrum) باشد. این نوع کرم ضد آفتاب از پوست شما در برابر هر دو اشعه‌ی UVA و UVB محافظت می‌ کند . 

نباید فراموش نکنید ، هیچ وقت برای شروع استفاده از ضد آفتاب دیر نیست! برای از بین بردن لک‌هایی که از قبل روی پوست‎تان ایجاد شده‌ است  می‎ توانید از کرم‌‌های لایه بردار و روشن کننده‌ی مناسب استفاده کنید. ویتامین c و کینین‌ های طبیعی و مصنوعی هم قادر هستنند لک‌های پوست شما را رفع کنند. افزون بر این، از ایجاد لک جدید بر پوست شما جلوگیری می ‌کنند. استفاده از ویتامین c و کینین ‌های طبیعی و ساختگی، لک‌های موجود را از بین می ‌برند. البته، از لک‌های جدید هم پیش گیری می ‌کند. خب این هم از راه های سریع رفع لک های روی صورت . 

۲٫ چین و چروک

بعد از لک، چین و چروک ‌های پوست از رایج ‌ترین نشانه ‌های پیری پوست است. دور چشم ‌ها، پیشانی و گاهی اوقات لب ‌های فرد ،  اولین قسمت‌هایی از پوست ما هستند که چروک می‌شوند. عادت ‌هایی رایج و اشتباه مثل سیگار کشیدن، اخم کردن زیاد، جمع کردن لب‌ها یا خوابیدن روی یک طرف صورت خط‌های نازکی روی پوست ما ایجاد می‌ کنند بهتر روش خوابیدن این است که به کمر بخوابید و صورت تان تحت فشار قرار نگیرد . 

به این خط‌ ها، خط‌های احساسی هم می ‌گویند. حال اگر کلاژن و الاستین کافی در پوست شما نباشد، این خط‌ ها عمیق می‌ شوند و پایدار می‌ ماند. الاستین و کلاژن پوست ما را در برابر ایجاد این چروک‌ ها مقاوم می ‌کند.

کلاژن چیست؟

کلاژن رشته های از جنس پروتئینی است که مسئول انعطاف پذیری، استحکام و یکپارچگی پوست ماست. بالا رفتن سن، سیگار کشیدن و مراقبت نکردن از پوست در برابر آلودگی هوا و نور خورشید باعث می‌شوند تولید کلاژن در بدن ما کم شود. در نتیجه، پوست ما به راحتی، دچار مشکل هایی مثل چین و چروک می‌شود.

یکی از راه‌های مؤثر جلوگیری از پیری پوست، ایجاد چین و چروک و لک‌های تیره روی پوست، استفاده از سرم‌ ویتامین C است. این سرم‌ها، تولید کلاژن و الاستین را زیاد می‌کنند و با لایه برداری پوست باعث جوان ماندن آن می‌شوند استفاده از این سرم ها نیز راحت و اسان است و شما می توانید به راحتی از ان استفاده کنید و این مشکل چروک شدن پوست را از خود دور کنید . 

۳٫ کم آب (دهیدراته) شدن پوست

یکی از نشانه های دیگر پیری زودرس پوست ظاهر خشک آن است. یکی از نشانه های دیگر پیری زودرس پوست ظاهر خشک آن است. پوست کم آب (دهیدراته)،  دچار خارش می شود . همچنین، در شرایط آب و هوایی نا مساعد، کم آبی پوست را پوسته پوست می‌ کند و باعث حتی ترک خوردن آن می شود. پوست سالم و جوان نازک نیست ؛ قدرت تولید چربی‌ آن هم بیش تر است. در نتیجه، کم تر وچار  خشک می‌شود.

علت کم آب شدن پوست هنگام پیری پوست چیست؟

پوست هیرراته با پوست خشک متفاوت است و نشانه های هر کدام میز متفاوت است قبل از خواندن ادامه ی مطلب حتما مطمعن شوید که پوستتان خشک شده و هیدراته نشده است چون اگر هیدراته شده باشد این روش هیچ پاسخگویی برای شما نخواهد داشت و پوست تان همچنان همان گونه خواهد ماند . 

خشک شدن پوست یکی از نشانه‌های ضعف ساختار درم (لایه‌ی زیرین پوست) و اپیدرم (لایه‌ی خارجی پوست) در توانایی اتصال به آب است.  در این حالت آب بین لایه‌های پوست بیشتر از دست می‌ رود بدون این که بتوانند مقدار زیادی از اب را جذب کنند .  همچنین، سدهای طبیعی که مانع از دست دادن آب می ‌شوند، عملکرد خود را از دست می‌ دهند. تولید پروتئین‌های گلوکوزآمین گلیکان‌ها (GAG) نیز، که یکی از اجزای مرطوب کننده‌ ی  طبیعی پوست هستند، کاهش می‌ یابد. همه‌ی این موارد باعث خشکی پوست فرد می شود.

برای مقابله با خشکی پوست چه کنیم؟

بهترین راه مقابله با این تغییرات، پیشگیری است!

 لایه‌برداری پوست باعث بهبود عملکرد اپیدرم پوست و حفظ بیشتر آب در آن می‌شود. پزشکان توصیه می ‌کنند، با هر روز با استفاده از سرم ‌ها و محصولات مراقبت از پوست، آن را آبرسانی کنید. عملکرد این محصولات شبیه پروتئین‌های نگهدارنده آب در پوست است. دانه‌های دریا یی (مثل آلگ و جلبک، ابریشم دریایی و …)، هیالورونات ها و عصاره‌های گیاهی از این جمله‌ هستند . حتماً از مرطوب کننده مناسب نوع پوست خود استفاده کنید.

۴٫ ملتهب و حساس شدن پوست

خشکی، حساسیت و التهاب پوست از اثرهای بد اشعه‌ی فرابنفش و هنچنین اشعه های یو وی و ..... همچنین  و رادیکال‌های آزاد هستند. پوست صورت، گردن و هر قسمتی از بدن شما که در معرض آفتاب باشد، به احتمال خیلی زیاد، دچار این عوارض می‌ شود .  اگر از پوست خود در برابر آفتاب محافظت نکنید، رنگ طبیعی آن از بین می‌ رود؛ دو رنگ و گاهی چند رنگ شدن پوست، از عوارض دیگر محافظت نکردن از پوست است. حتی، در موارد خاص، ممکن است پوست به حالت بافت چرم در می اید . 

خشکی، حساسیت و التهاب پوست صورت، گردن و بخش‌هایی از بدن که در معرض آفتاب هستند از نشانه‌های پیری زودرس پوست است. معمولاً این نشانه‌ها از ۲۰ تا ۳۰ سالگی ظاهر می‌شوند. خب حالا سوال این است که راه حل چیست چگونه باید از این مکارد جلوگیری کنیم ؟! 

راه حل چیست؟

برای اینکه رنگ پوست شما بهبود یابد و نشانه‌های خشکی پوست از بین برود، می توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید:

آنتی اکسیدان ‌های قوی گیاهی مصرف کنید ،  مثل عصاره‌ ی چای سبز و انواع توت، ویتامین ث و …

از ترکیبات ضد التهاب استفاده کنید، نظیر بیزابولول (عصاره ی گیاهی که در بابونه ی آلمانی و بعضی گیاهان دیگر وجود داردند استفاده کنید )

بابونه، آزولن (ترکیباتی که در قارچ‌ها و بعضی از بی‌مهرگان دریایی وجود دارد)

جو دوسر و آرگان … و همچنین ویتامین‌های گروه ب را در رژیم خود بگنجانید و از ان استفاده کنید .

فراموش نکنید موارد گفته شده در بالا می توانند به افراد خاصی که دچار مشکلی که گفته شد بکنند و اگر مشکل دیگری دارد یا مشکل تان از مشکل هایی که در بالا گفته شد نیست با ما در مقاله ی بعدی همراه باشید تا بتوانید از پیری های زود رس پوست جلوگیری کنید و پوستی جوان و شاداب داشته باشید . 

قیمت مشخصات و خرید 

برای جلو گیری از پیری زود رس پوست کرم های مراقبتی وجود دارا که برخی از ان ها برای زیر چشم و گونه ها و همچنین دور لب هستند که مخصوص ضد چین و چروک هستند و اگر دارای چین و چروک می باشد پوست تان این کرم ها می تواند به بهبود ان ها کمک کنند همچنین دسته ی دیگر دارای کرم های مراقبتی و مرطوب کننده ها هست که این دسته نیز بسیار مناسب هستند برای خرید می توانید کلیک کنید  تا به صفحه ی کرم های مراقبتس و ضد پیری در سایت هفت ویک منتقل شوید .

Card image cap

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!