هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

روتین پوست مستعد جوش _هفت ویک88305

۱۴۰۰/۷/۱ سپیده ایمانپور

می‌دهید و شامل روتین صبح‌گاهی و شبانه است. به طور کلی، کارهای روزمره مراقبت از پوست شامل سه مرحله اصلی است:

 

پاک کردن: شستن صورت

تونینگ پوست: ایجاد تعادل در ph پوست

مرطوب کردن پوست: استفاده از مرطوب کننده و نرم‌کننده .

 

رنگدونه

دانستنی های سلامت و زیبایی

چند نکته کلیدی روتین پوست چرب و جوش دار

۷ خرداد ۱۴۰۰ارسال شده توسط author-avatar رنگدونه

روتین پوست چرب و جوشدار

۱۸

بهمن

روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار

راهنمای مراقبت از پوست چرب

روش های صحیح برای روتین روزانه مراقبت از پوست چرب

روش های مراقبت از پوست های جوش دار

جمع‌بندی

 

اگر پوستی بسیار چرب و پر از جوش دارید و از این حالت پوستتان خسته شده اید، در این مطلب با ما همراه باشید تا مراقبت های روتین پوستی ویژه ای را به شما آموزش دهیم. آموزش های کاربردی و ارزشمندی که کمک می‌کند تا از شر این جوش های پر دردسر به زودی خلاص شوید.

 

این روزها افراد زیادی به خصوص دختران نوجوان و جوان نگران سلامتی پوست خود هستند و به دنبال مناسب ترین روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار خود می‌گردند، به نحوی که اکثر آن‌ها به دنبال راه های مختلف برای رهایی از چربی پوست خود و جوش ها، هستند. زمانی که پوست شما دچار التهاب و یا آکنه می‌شود، بایستی یک رژیم پوستی مناسب برای کاهش چربی های پوست خود داشته باشید و با تمیز نگه داشتن منافذ پوست خود و انجام روتین روزانه پوست به نتیجه دلخواه خود برسید و به بهبود سریع آکنه ها کمک کنید.

امروزه محصولات مختلفی در رابطه با روتین مراقبت از پوست چرب به بازار عرضه شده است که می‌توانید با مشورت پزشک و تشخیص او، این محصولات را تهیه کرده و با استفاده از آن‌ها در منزل به پوست خود بهبود دهید. در واقع روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار اصول متفاوتی دارد که در ادامه آن‌ها را برای شما مطرح خواهیم کرد.

 

شوینده نیکوتین آمید ایمیجز

شوینده نیکوتین آمید ایمیجز

 

روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار

روتین مراقبت از پوست های مختلف، بدین معنی است که مجموعه ای از محصولات سازگار با پوست خود را تهیه کرده و آن‌ها را به طور منظم و کامل استفاده نمایید، طوری که این روتین جزئی جدایی ناپذیر برنامه روزانه شما شود و به جایی برسد که تا روتین پوستی خود را انجام نداده اید به رختخواب نروید.

شاید شما هم جزو افرادی باشید که تصور می‌کنند پوست بسیار خوبی دارند به گونه ای که نیاز به هیچ‌گونه مراقبتی ندارد، اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید، همه افراد با هر نوع پوستی که دارند باید به آن رسیدگی کنند و شادابی و زیبایی پوست خود را همچنان حفظ کنند. پس همین حالا یک برنامه روتین مناسب برای خود انتخاب کرده و به کمک آن شادابی و طراوت پوست خود را حفظ کنید.

حال در این بخش می‌خواهیم در مورد روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار صحبت کنیم، به شما بگوییم که چه کارهایی باید انجام دهید تا همواره پوست خوب و زیبایی داشته باشید؛ اگر پوست چربی دارید، بایستی چربی اضافی روی سطح پوست خود را کنترل کنید، منافذ پوستتان را پاک‌سازی کرده و منفذهای باز آن را از بین ببرید.

 

 

 

فوم شستشوی زغال اخته بیوآکوا

فوم شستشوی بلوبری بیوآکوا

 

راهنمای مراقبت از پوست چرب

نخستین نکته برای مراقبت و ایجاد روتین پوستی این است که باید بدانید، حتماً نباید از محصولات خارجی و گران قیمت استفاد کنید، می‌توانید روتین پوستی خود را با محصولات ایرانی و قیمت های مناسب نیز بسازید، در این صورت خواهید دید که همین محصولات با قیمت پایین تر چه تأثیرات شگرفی بر پوست شما خواهند گذاشت.

به طور کلی قبل از اینکه روتین پوستی خود را ایجاد کنید باید به نکاتی توجه کنید که لازمه مراقبت از پوست شما است.

 

یکی از این مراقبت ها، سیگار نکشیدن می باشد ، سیگار کشیدن باعث تیرگی پوست و همچنین کدر شدن آن می‌شود، پوست را به شدت خشک کرده و باعث نازک شدن و چروک شدن زود هنگام پوست شما می‌شود.

راهکار دیگر که برای خانم ها توصیه می‌شوند  این است که هرگز با آرایش نخوابند. پوست شما شب هنگام باید تنفس کند و وجود کرم ها و کرم پودرهای مختلف بر روی سطح پوست مانع از نفس کشیدن پوست شما می‌شود.

سعی کنید غذاهای سرخ کرده را کمتر مصرف نمایید. در واقع برای داشتن یک پوست خوب و شاداب بایستی دور فست فودها و غذاهای سرخ کردنی را خط بکشید.

روتین صبح گاهی 

پاکسازی پوست آکنه دار

پاکسازی پوست باید اولین قدم در هر رژیم مراقبتی، صرف نظر از نوع پوست، باشد.

مرحله ۲: استفاده از تونر

از تونر مناسب پوست جوش دار استفاده کنید. البته استفاده از گلاب هم می‌تواند همان نقش تونر را داشته باشد.

 

مرحله ۳: مرطوب کردن

بعد از اینکه پوست خود را پاکسازی و با تونر متعادل کردید، مرطوب‌کننده مناسب برای پوست جوش دار را باید لستفاده کنید. توجه کنید که این مرحله بسیار مهم است چرا که خشکی پوست می‌تواند وضعیت جوش‌ها را بدتر کند.

مرحله ۴: استفاده از ضد آفتاب

استفاده از  ضد افتاب حتی اگر به بیرون نمی روید را باید در روتین خود قرار دهید

 

سعی کنید از شوینده هایی استفاده کنید که قابلیت ضد آکنه دارند و حاوی بنزویل پراکسید و سالیسیلیک اسید هستند، این شوینده ها به پاکسازی پوست شما کمک می‌کنند.

همیشه پوست خود را آهسته و با ملایمت شستشو دهید، چرا که آسیب رساندن به آکنه ها می تواند عوارض بدتری به همراه داشته باشد.

جوش ها را هرگز نترکانید و پوست خود را نسابید و با خشونت با پوست خود رفتار نکنید  . 

 

قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید.

 

✅ از لوازم آرایش معتبر استفاده کنید.

 

✅ از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید. حتما قبل از قرار گرفتن زیر نور خوشید کرم ضد افتاب زده باشید.

 

✅ موها را تمیز و دور از صورت خود نگه دارید تا صورت شما از آلودگی و روغن اضافی موهایتان دور باشد.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!