هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

نحوه انتخاب و استفاده از کرم پودر

۱۳۹۸/۱۰/۱ زهرا یزدانی

مناسب ترین کرم پودر برای آرایش چه کرم پودری است ؟
کرم پودر جزو تاثیرگذار ترین وسایل آرایشی است که بدون آن آرایش صورت زیبا نمیشود، کرم پودر نقش مهمی در آرایش صورت دارد و میتواند جوش، لک و مشکلات پوست را بپوشاند پس باید کرم پودری مناسب با پوشش دهی بالا انتخاب کنید. برای انتخاب کرم پودر مناسب باید انواع کرم پودر را بشناسید و آن که با رنگ و نوع پوست تان بیشتر همخوانی دارد را انتخاب کنید.
کرم پودر مناسب کرم پودری است که یک درجه از رنگ پوست شما روشن تر باشد، کرم پودر خوب میتواند آثار بی خوابی را از روی صورت شما محو کند و پوستی شاداب و خوش رنگ به شما ببخشد. کرم پودر را با اسفنج روی پوست تان بمالید این کار باعث میشود پوست یکنواختی داشته باشید و آرایش تان طبیعی به نظر برسد.
اینکه چقدر نیاز به اعمال کرم پودر روی پوست دارید کاملاً بستگی به شرایط و نوع پوست شما دارد.مانند این موضوع که پوست صورتتان در حال حاضر جوش، زخم، رنگ نامتناسب، کک و مک، سوختگی و... دارد یا خیر. و اینکه آیا این آرایش برای یک شرایط معمولی و غیر رسمی است یا یک مهمانی.
حال که صورت خود و موقعیت را ارزیابی کرده اید باید بدانید که لزوماً نیاز نیست تمام سطح صورت خود را با کرم پودر بپوشانید. زیرا داشتن یک آرایش طبیعی و زیبا و جذاب بسیار بهتر از داشتن یک صورت عروسکی و مصنوعی است. اما هنگامی که می خواهید به یک مهمانی رسمی بروید یا دوست دارید به هر دلیلی به تمام صورتتان کرم پودر بزنید انجام این کار به طور صحیح می تواند تأثیر به سزایی در طبیعی جلوه کردن آرایش بگذارد.
برای این کار نیاز به کرم پودر، صابون یا محلول شستشوی صورت، کرم نرم کننده (در صورت نیاز)، کرم کانسیلر (در صورت نیاز)، اسفنج مثلثی یا تخم مرغی شکل یا قلمو آرایش، پنکیک (در صورت تمایل) دارید.

مرحله اول : شستشوی صورت

قبل از شروع کار، چه دوست دارید میزان کمی از صورتتان و چه تمام صورت خود را بپوشانید، بهتر است با یک محلول مناسب یا صابون مخصوص صورت، به شستشوی کامل صورت بپردازید و سپس با یک حوله نرم یا دستمال کاغذی به آرامی صورت را خشک کنید ( به هیچ عنوان حوله را به صورت محکم نکشید زیرا باعث خراب شدن پوست و ایجاد چین و چروک می شود.)
کمی صبر کنید تا رطوبت از پوست برود.

 

Card image cap

مرحله دوم : استفاده از مرطوب کننده

حال مقدار بسیار کمی کرم نرم کننده به پوست بزنید و آن را کاملاً در سطح پوست پخش کنید تا اثری از آن دیده نشود. (البته کرم پودر های حاوی پپتید نیازی به کرم نرم کننده ندارند) اگر پوست چربی دارید می توانید کرم نرم کننده استفاده نکنید. کمی صبر کنید تا این کرم روی صورت فرم طبیعی به خود بگیرد.

Card image cap

مرحله سوم : استفاده از کانسیلر

در زیر چشم ها ، نقاط قرمز شده، کنار بینی، روی جوش و قسمت تغییر رنگ داده شده پوست می توانید از مقدار کمی کرم کانسیلر (کرم پنهان کننده ) با رنگ مناسب پوستتان استفاده نمایید. به صورت نقطه های کوچک کرم کانسیلر را روی محل گذاشته و برای پخش شدن آن با سر انگشت یا سر قلمو به ملایمت ضربه بزنید ولی هیچگاه آن را کاملاً با دست به دور آن مکان پخش نکرده و نیز نگذارید خارج از مکان مورد نظر برود زیرا ممکن است زیاده روی در استفاده آن در آرایش باعث شود که به صورت لکه های رنگی نمایان گردند.
اگر می خواهید روی جوش را با کرم کانسیلر بپوشانید بهتر است از کرم کانسیلر قلمی یا مدادی استفاده کنید تا به راحتی بتوانید تمام گوشه کنار های جوش را بپوشانید.

 

Card image cap

مرحله چهارم : استفاده از کرم پودر


حال کرم پودر مورد نظر خود را به صورت نقطه ای روی مکان مورد نظر یا روی چند نقطه اصلی ( برای زدن کرم پودر به کل صورت) مانند پیشانی چانه و گونه ها بزنید. سپس با اسفنج مثلثی یا اشکی شکل یا قلموی آرایشی تمیز (حتماً اسفنج و قلمو را قبل از آرایش شسته و خشک نمایید) آن را روی صورت خود پخش کرده و بمالید. (می توانید از انگشتانتان برای اینکار استفاده کنید ولی کار سخت تر است زیرا باید مراقب باشید که کرم پودر روی صورت حالت ماسیده به خود نگیرد و برای این کار کرم را به ملایمت با سر انگشتان با حرکت دایره ای شکل کوچک به صورت بمالید.)
هنگامی که کرم پودر را کاملاً روی قسمت های مورد نظر پخش کردید جلوی آینه صورت خود را نگاه کنید و ببنید که کرم به خوبی روی صورت پخش شده یا هنوز نیاز به کرم زدن دارد و سعی کنید آن را تا حد ممکن یکنواخت پخش کنید.
البته می توان کرم پودر را برای مهمانی ها و مراسم های عروسی تا گردن نیز زد. کرم پودر را مانند قبل با اسفنج مثلثی یا تخم مرغی تا وسط گردن نیز بزنید و مانند قبل آن را یکنواخت کنید.

Card image cap

مرحله پنجم : استفاده از پنکک
در نهایت می توانید با اسفنج پنکیک مقداری پنکیک روی صورت بزنید سپس با یک فرچه بزرگ و نرم برداشته و با آن روی صورت بکشید تا پنکیک اضافه از روی صورت پاک شود.

Card image cap

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!