هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

معرفی بهترین سایه چشم ها و آموزش اصولی استفاده از سایه چشم - هفت و یک

۱۳۹۹/۲/۱۶ زهرا یزدانی

انواع سایه چشم
سایه چشم انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها بافت، فرمول، تأثیر و ظاهر پایانی متفاوتی دارند. همین موضوع باعث می شود که انتخاب از بین آن ها به کاری دشوار بدل شود. بنابراین اگر شما هم جزو آن دست از کسانی هستید که اطلاعات چندانی درباره ی سایه چشم و انواع آن ندارند، با همراه باشید تا در ادامه این مطلب شما را با انواع سایه‌ی چشم بیشتر آشنا نماییم.
۱- سایه چشم پودری
سایه پودری یکی از رایج ترین انها می باشد و برای کسانی که تجربه چندانی در آرایش با سایه چشم ندارند، پیشنهاد بسیار مناسبی می باشد. این نوع از سایه‌ی چشم اغلب بصورت پالت های فشرده دو یا چهار تایی و یا بصورت تک پیگمنت عرضه می شوند.

سایه چشم های پودری خود نیز به چند نوع مختلف تقسیم می شوند:
مات : برای استفاده در روز
اکلیلی : برای استفاده در آرایش های نمایشی، مهمانی ها و جشن ها
براق : برای استفاده در شب
نکته ای که درباره ی سایه چشم پودری باید خاطر نشان کرد این است که نباید این سایه را روی چشم بمالید. در واقع هیچ چیزی را نباید بصورت خیلی سخت به روی پلک یا اطراف چشمتان بمالید چرا که در این ناحیه از صورت پوست بسیار حساس و آسیب پذیر بوده و هر حرکت سخت و مالاندن چشم می باعث ایجاد چین و چروک اطراف چشم شود. برای استفاده از سایه چشم پودری بهتر است از برس سایه استفاده کنید و آن را آرام و خیلی ملایم به روی پلک بزنید. گاهی مواقع امکان دارد استفاده از انواع برس آرایشی برای سایه زدن دشوار باشد، لذا می‌ توان به افراد تازه کار پیشنهاد کرد برای سایه زدن از انگشت خود استفاده کنند.
۲- سایه چشم کرمی
اگر استفاده از سایه پودری برایتان تکراری شده است و دوست دارید سایه چشم دیگری را تجربه کنید، سایه‌ی چشم کرمی برایتان گزینه ای مناسب خواهد بود. این سایه برق بیشتری به پشت چشم می بخشند اما معمولا برای وست های چرب مناسب نیستند. این نوع سایه ها اکثرا در یک ظرف کاسه‌ ای کوچک ارائه می ‌شوند و رنگ‌ های مختلف آن‌ ها به صورت تکی به فروش می ‌رسد و به سبب همین ویژگی می توانید دو یا چند رنگ را با هم ترکیب کرده و رنگ های زیبایی را پدید آورید. برای استفاده از سایه چشم کرمی پیشنهاد می شود قلمو های آرایشی که سر های بزرگتری دارند استفاده نمایید چرا که مانع از ریختن سایه می شوند.
ما در این مقاله موضوعاتی مانند سایه چشم و سایه چشم عروس و سایه چشم ساده و سایه چشم جدید و سایه چشم خلیجی و سایه چشم مراکشی و سایه چشم ساده دخترونه و سایه چشم اتود و سایه چشم براق و سایه چشم با رژ لب و سایه چشم برای چشم ریز و سایه چشم پف دار و سایه چشم پالت و سایه چشم چرب و سایه چشم جدید 2020 و سایه چشم چه مارکی خوبه و سایه چشم چند رنگ و سایه چشم چند طبقه و سایه چشم حرفه ای و سایه چشم خطی و سایه چشم رنگی و سایه چشم طبیعی و سایه چشم ضد حساسیت و سایه چشم غلسظ و سایه چشم فوری و سایه چشم فانتزی جدید و سایه چشم رنگین کمانی را برای شما مورد بررسی قرار می دهیم و به شما می آموزیم.

 

Card image cap

3- سایه چشم مایع
سایه چشم‌ مایع معمولا در بسته بندی شبیه به برق لب یا رژهای مایع عرضه می‌شود. برخلاف ظاهر این سایه که به نظر می رسد تنها برای افراد حرفه ای قابل استفاده است، این نوع سایه چشم یکی از مناسب ترین گزینه ها برای مبتدیان است. سایه‌ی چشم مایع در رنگ های گوناگون و اغلب بصورت تکی به فروش می رسد. برای اعمال این سایه می توان به طور مستقیم از براش خود آن استفاده کرد و یا با آن خط چشم کشید. نکته مهمی که در رابطه با سایه های مایع وجود دارد این است که این نوع سایه ها به سرعت خشک می شوند. بنابراین هر چند استفاده از آن ها ساده است ولی کنترل آن سخت می باشد.
- سایه چشم پودری شل
اغلب آرایشگران و خانم هایی که در آرایش حرفه ای هستند، از این نوع سایه استفاده می کنند. پودر این سایه کاملا از هم جدا و دانه ‌ای است و استفاده از آن ممکن است کمی سخت باشد چرا که این پودرها از هم جدا هستند و ممکن است حین آرایش کردن به روی پوست شما ریخته و آرایش شما را خراب کنند. به همین دلیل شاید بهتر باشد افراد مبتدی فعلا سمت این نوع سایه چشم نروند. هم چنین لازم به ذکر است اگر پوست خشکی دارید، بهتر است هنگام استفاده از سایه چشم پودری شل مراقب باشید، چراکه می تواند خشکی پوست را افزایش داده و چین و چروک ایجاد کند. برای استفاده صحیح از نوع سایه ابتدا از پرایمر استفاده کنید و سپس براش آغشته به پودر را با ضربه به پلک اعمال کنید. برای نتیجه ای مطلوب تر براش را کمی خیس کنید تا سایه روی پوست بخوابد. براش را با چند قطره آب و یا محصولات مناسب مانند اسپری آرایشی، قطره چشم و یا میکسینگ مدیوم خیس کنید.
۵- سایه چشم مدادی
اگر علاقه ای به آرایش های پیچیده چشم ندارید، استفاده از سایه چشم مدادی گزینه ی مناسبی برای شماست. سایه چشم‌‌های مدادی از جمله راحت ‌ترین سایه چشم‌ ها هستند که در رنگ های مختلفی به فروش می رسند و دوام طولانی که دارند آن‌ها را برای آرایش طولانی مدت روزانه مناسب می ‌سازند.

۶- سایه چشم پخته شده
یکی از انواع سایه چشم که در طی چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است، سایه پخته شده است. این نوع از سایه ها به راحتی با هم ترکیب می ‌شوند و مناسب آرایش‌های ترکیبی چشم خواهند بود. برای استفاده از شدت رنگ بالا این سایه از قلموی مرطوب و برای استفاده از شدت کمتر این سایه می توانید از قلموی خشک استفاده کنید.

 

Card image cap

راهنمای خرید سایه چشم مناسب
چند نکته درباره استفاده از سایه چشم
توجه به این ‌که چشم ‌ها، اولین قسمت از چهره هستند که نشانه ‌های پیری را نمایان می‌ کنند، استفاده درست و دقیق از سایه چشم را به نکته حائز اهمیتی تبدیل می کند. اگر می‌ خواهید که اشتباهات خودتان در این زمینه را اصلاح کنید، به نکات زیر توجه کنید.
حالت طبیعی چشم
اکثر افراد حرفه ‌ای فعال در حوزه آرایش اعتقاد دارند که تعیین نوع چشم، پایه اصلی برای آرایش چشم مطلوب است. بنابراین ارزیابی و شناخت درست از ابعاد و حالت طبیعی چشم بر نحوه استفاده از سایه چشم تاثیری مستقیم دارد. به عنوان مثال، کسانی که چشم های روکش دار(hooded) دارند می بایست بر روشن کردن گوشه داخلی چشم هایشان تمرکز بیشتری داشته باشند تا بتوانند آن ها را بزرگتر جلوه دهند.
استفاده درست از رنگ تیره
تیره کردن چشم‌ ها می ‌تواند برای بعضی از افراد مناسب باشند، اما زیاده‌ روی در استفاده از سایه چشم ممکن است جلوه بدی به چشم‌ ها بدهد. این کار نه‌ تنها باعث می ‌شود که چشم‌های شما کوچک ‌تر و پلک ‌هایتان‌ سنگین‌ تر به نظر برسند، بلکه صورت شما را هم پیرتر نشان می ‌دهد.

توجه به هماهنگی در چهره
با وجود این ‌که اغلب خانم‌ ها علاقه دارند همیشه هم چشم‌ های سیاه جذاب و هم لب‌های قرمز جذابی داشته باشند، اما یک قانون کلی و مهمی که متخصصان حوزه آرایش همواره روی آن تاکید می‌ کنند این است که : یا چشم‌ها یا لب‌ ها! شیوه تاثیرگذاری سایه چشم در حالت چهره می ‌تواند تا حد زیادی به نحوه اثرگذاری رژ لب نزدیک شود. درنتیجه، سیاهی چشم‌ ها در کنار قرمزی لب‌ ها، یکی از این دو را خنثی می ‌کند.

 

Card image cap

همه چیز راجع به سایه چشم شاین اکلیلی
در بین چین و چروک های پوست چشم جمع نشده و ظاهری زیبا و جذاب تری به چشم می دهد. همچنین از سایه های شاین برای برجسته کردن پلک چشم استفاده می شود و رنگ های تیره تر سایه شاین برای آرایش تیره بسیار مناسب هستند. سایه شاین دار بسیار درخشان است و بین چین و چروک های پلک جمع نمی شود و ظاهری جذاب و زیبا به چشم می دهد همچنین رنگ های تیره شاین برای آرایش بسیار مناسب است.

بهترین پالت های سایه چشم برای آرایش ساده
اگرعلاقه زیادی به سایه چشم پودری دارید در ابتدا حس خوبی دارید اما بعد از زمان کوتاهی سایه زیر چشم ها می ریزد مثل چشم های راکون و دوباره باید برای مرتب کردن آرایش وقت بگذارید. خوشبختانه راهی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد و آن هم این است که ابتدا پرایمر، سایه، خط چشم و ریمل بزنید و بعد کرم فونداسیون و کانسیلر استفاده کنید.
سایه زدن اصولی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که در فرم چشمه (بزرگتر، کوچکتر و فاصله چشم ها) تاثیر به سزایی دارد.
اصول سایه زدن به صورت زیر می باشد.
• ابتدا از کرم بر روی پلک ها استفاده می شود تا روی پلک کاملا صاف و مرتب شود، از سایه تیره برای گوشه های خارجی پلک و از سایه های روشن برای گوشه های داخلی پلک استفاده می شود.
• اگر سایه را از گوشه خارجی چشم به سمت بالا و بیرون امتداد دهیم، چشم ها درشت و کشیده تر می شوند.
• پائین ابرو می توان از سایه سفید برای خوش فرم شدن ابرو و چشم استفاده نمود.
• همچنین در پلک پائینی می توان برای جذابیت بیشتر چشم ها از سایه استفاده نمود.
نکات مهم در سایه
• رنگ های تیره مانند مشکی، سورمه ای و قهوه ای باعث بزرگ شدن عنبیه می شوند.
• رنگ های سبز، آبی، خاکستری و بنفش تیره برای چشم های قهوه ای بسیار جذاب هستند.
• رنگ های روشن مانند گلبهی، قهوه ای روشن و صورتی بهترین گزینه برای آرایش لایت روزانه هستند.
• بهترین انتخاب برای چشم های سبز، سایه های قهوه ای، سبز تیره و یاسی هستند.
• برای چشم های آبی نیز رنگ مشتقات سایه نارنجی بسیار زیبا خواهند بود.

Card image cap

 

آموزش نحوه صحیح سایه زدن
سایه زدن از روش اصولی و صحیح دارای اهمیت بسیاری است؛ چرا که در بزرگتر، کوچکتر و فاصله چشم ها تاثیر به سزایی دارد. در وهله اول توصیه ما به شما این است که سایه چشم خود را به گونه ای بزنید که نگاه شما جلب توجه کند نه آرایش شما.
ابتدا صورت به خصوص پلک های خود را به خوبی بشویید و خشک کنید. از کرم پودر یا کانسیلر برای زیرسازی آرایش پلک خود استفاده کنید. سعی کنید هنگام سایه زدن، چشم های خود را باز نگه دارید و سرتان را به عقب متمایل کنید تا روند کار به خوبی مشخص باشد.
برای پلک های پف کرده از رنگ های مات استفاده کنید. همان طور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم، بهتر است رنگ پایه آرایش چشم خود را از رنگ های روشن انتخاب کنید تا دوام رنگ های به کار رفته افزایش یابد و در آرایش چشم تان خط نیفتد.

مشخصات قیمت و خرید انواع سایه چشم های ساده و براق
با اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار داده ایم شما به راحتی میتوانید خرید پالت سایه چشم و خرید سایه چشم 12 رنگ و خرید سایه چشم در فروشگاه اینترنتی و خرید اینترنتی سایه چشم و خرید سایه چشم کرمی و خرید سایه چشم پودری را انجام دهید.
یکی از اصلی ترین و چالش برانگیز ترین قسمت های آرایش از نظر خانم ها آرایش چشم است. برای داشتن آرایشی اصولی باید تمام نکات حرفه ای را رعایت کنید که یکی از این موارد انتخاب درست سایه چشم است. سایه چشم برای برجسته و درخشان نمودن چشم ها استفاده می شود که اگر در استفاده از آن از ترکیب رنگ و تکنیک مناسب استفاده شود، چشمان شما را خیره کننده خواهد کرد.
امروزه در بازار شلوغ و پر زرق و برق لوازم آرایشی انواع مختلفی از سایه چشم وجود دارد که این امر ممکن است باعث سردرگمی شما در انتخاب این وسیله آرایشی شود. به همین علت تصمیم گرفتیم مطلبی را اماده کنیم تا شما را با انواع سایه چشم و چگونگی استفاده از آن ها آشنا نماییم.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!