هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

همه چیز درباره انتخاب و استفاده از رژ گونه

۱۳۹۸/۸/۲۰ زهرا یزدانی

رژ گونه 

همه چیز درباره انتخاب رژگونه مناسب

بد نیست بدانید رنگ رژگونه از دو نوع تشکیل شدهاست : یکی رنگ طبیعی که پوست را می پوشاند و دیگری رنگ دلخواه را به پوست می دهد. برخی رژگونه‌ها هم مواد جاذب روغن، متراکم کننده و پخش‌کننده دارند. این روزها شرکت‌های تولیدکننده محصولات آرایشی انواع رنگ‌ها و فرمول‌های رژگونه را با آگهی‌های تجاری جذاب و زیبا به مصرف‌کنندگان معرفی می‎کنند. اگر مصرف کننده اطلاعات کافی در مورد این مواد نداشته باشد، به پیام‌های تبلیغاتی بسنده می‌کند بی‌آنکه دقیقا بداند کدام محصول برایش مناسب است و رنگ متناسب با پوستش را دارد در اینجا به چند نکته های مهم درباره انتخاب رنگ یا فرمول رژگونه اشاره می‎کنیم.
لزوم استفاده :
در نقاشی و گریم و آرایش صورت ، استفاده از سایه روشن هاست که به فضا، عمق، زیبایی و جلوه ای خاص می بخشد. برای ایجاد آرایشی جذاب نیز همین تفاوت رنگ ها به چهره زیبایی و طراوت می بخشد.
گونه برجسته جز آیتم های ایجاد کننده زیبایی بیشتر در چهره است. به همین دلیل رژگونه زدن به کمک چهره پردازی آمده تا با ایجاد سایه روشن، گونه ها را برجسته تر و چهره را شاداب تر نشان دهد.
مواد تشکیل دهنده :
در رژگونه های پودری ماده انتقال دهنده رنگ، پودر تالک است و در انواع کرمی و مایع، سیلیکون و مواد جاذب رطوبت وجود دارد. رنگ و نگهدارنده از دیگر مواد تشکیل دهنده فرمول رژگونه هستند.
انتخاب رژگونه متناسب با نوع پوست :
خانم هایی که پوست خشک دارند، باید از انواع کرمی رژگونه استفاده کنند تا رطوبت و آبرسانی به پوست‌شان حفظ شود، اما اگر پوست چرب باشد، باید انواع پودری رژگونه را انتخاب کرد که حامل رنگ آبی دارد تا رژگونه از روی صورت روان نشود. اگر انواع پوست را خشک، معمولی و چرب در نظر بگیریم، برای پوست‌های معمولی تا چرب هم انواع پودری مناسب‌تر هستند چون دوام آنها بر پوست افزایش می‌یابد.
قلم‌موی مناسب رژگونه :
اگر رژگونه تان پودری و روشن است، یک قلم‌موی بادبزنی بخرید چون پودر را خوب پخش و ظاهری یکنواخت ایجاد می‌کند. برای زدن رژگونه‌های تیره می‎توانید از براش های پرمو (حالت استوانه‌ای) استفاده کنید و به هیچ وجه از براش های خیلی بزرگ استفاده نکنید زیرا در هر بار زدن آن به پوست، مقدار زیادی پودر پررنگ به پوست زده می‌شود. برای زدن انواع کرمی یا ژلی هم باید از انگشتان‎تان استفاده کنید.
محل زدن رژگونه :
 از روی استخوان گونه به سمت شقیقه‌ها رنگ را محو کنید. برای پر کردن صورت لاغر، باید رژگونه را با حرکت‌های دورانی روی گونه‌های‌تان بزنید و به سمت استخوان گونه محو کنید و صاف به سمت گوش‌ها بروید. برای کوتاه نشان دادن صورت‌های خیلی کشیده باید براش را از خط سیب به سمت شقیقه بکشید و بعد کمی رژگونه روی پلک‌ها و چانه بزنید. برای گرد کردن صورت چهار گوش هم کافی است رژگونه‌ای با رنگ ملایم بر سیب صورت و گودی گونه بزنید و برای برجسته کردن گونه‌ها با رژگونه‌ای ۲ درجه تیره‌تر از پوست، دور استخوان گونه‌تان را تیره کنید تا استخوان آن برجسته به نظر برسد.
رژگونه مناسب رنگ چشم :
برای چشم‌های قهوه‌ای، انواع رگه‌های قرمز جگری، اناری و گوجه‌ای مناسب هستند اما رنگ‌های خنثی و انواع طیف‌های قهوه‌ای فروغ این چشم‌ها را از بین می‌برند. رژگونه‌ای به رنگ بنفش مایل به ارغوانی، چشم‌های میشی را زیباتر می‌کند اما صورتی‌های مایل به نارنجی، رنگ این چشم‌ها را متمایل به خاکستری نشان می‌دهد. برای خانم‌های چشم آبی، رژگونه هلویی یا صورتی یخی مناسب است و قهوه‌ای مایل به بادمجانی، درخشش چشم‌های‌شان را کاهش می‌دهد. تمام طیف‌های صورتی، رنگ سبز چشم‌ها را مشخص‌تر می‌کنند اما قهوه‌ای تیره، حالت مسحور کننده این چشم‌ها را می‌گیرد.
برای دوام بیشتر :
برای دوام بیشتر رژگونه، باید ابتدا یک رژگونه کرمی سپس کمی پودر مات و در نهایت رژگونه پودری مورد نظرتان را روی گونه بزنید.

 

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!