هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

راهنمای انتخاب و استفاده از ریمل

۱۳۹۸/۸/۲۰ زهرا یزدانی

ریمل

اول ریمل یا خط چشم؟

برای آرایش اگر قبل از سایه و خط چشم ریمل بزنید احتمالا آرایش تمیزی نخواهید داشت چراکه تیرگی ریمل ممکن است روی پلک پخش شود و پلک را کثیف کند .اگر ریمل را در آخرین مرحله آرایش بگذارید نه‌تنها بهتر می‌توانید میزان ریمل و رنگ مژه‌ها را بهتر تنظیم کنید بلکه برای خط چشم و سایه هم کمتر مشکل خواهید داشت.

پاک کردن ریمل از روی پوست
مورد مهمی که وجود دارد این است که مواد ریمل پوست و قیمت های دیگر پلک را تیره نکند.
اگر بعد از اتمام آرایش دیدید که نقطه ای از پوست تیره شده است پس از خشک شدن آن اقدا به پاک کردن آن کنید.می توانید از طریق یه گوش پاک کن به آرامی تیرگی را از بین ببرید.

ریمل مژه‌های پایین:
برای زدن ریمل به مژه های پایین ابتدا برس ریمل را به حالت عمود به چشم نگه دارید و سپس با حرکت جلو و عقب به مژه ها حالت بدهید.
اگر میخواید قسمت زیر مژه ها آلوده و تیره نشه میتوانید از یه قاشق که قسمت محدب آن رو به بیرون است استفاده کنید.
شانه کردن مژه‌ها

وقتی به طور سهوی بیش از اندازه ریمل روی مژه‌ها زده‌باشید یا مژه‌ها به خاطر ریمل به هم چسبیده باشند می‌توانید با این برس حالت یکنواخت‌تری به آرایش مژه‌هایتان بدهید.همچنین می‌توانید از این برس برای شانه کردن و مرتب کردن ابروهایتان نیز استفاده کنید.


ساختار ریمل چشم
ساختار اصلی ریمل از رنگدانه ها ، روغن و موم است.
رنگدانه ها در اصل همان رنگ اصلی ریمل است و به مژه ها رنگ می دهد که بیشتر به رنگ مشکی و قهوه ای هستند. البته امروزه ریمل های رنگی مثل رنگ آبی و بنفش نیز در بازار موجود است و دارای طرفدارانی است.
روغن موجود در ریمل بیشتر روغن کنجد است که باعث می شود مژه ها براق تر و کشیده تر نشان داده شود. همچنین روغن کنجد موجود در ریمل از زود خشک شدن آن جلوگیری می کند.
موم استفاده شده در ریمل ها بیشتر موم زنبور عسل و موم پارافین هستند. این موم ها کمک می کنند مژه ها مرطوب باشند و خشک و شکننده نشوند.
امروزه نقش ریمل در زیبایی چشمان شما انکار ناپذیر است. به طوریکه این محصول پر استفاده در کیف آرایشی هر خانمی یافت می شود. و در تمامی برندها بیشترین تولید بر روی ریمل و انواع مختلف آن متمرکز می باشد.
ریمل ها به چند دسته تقسیم می شوند:
ریمل حجم دهنده (Volume)
کاربرد این ریمل برای افرادی است که دارای مژه های بلندی هستند و می خواهند به کمک ریمل حجم دهنده مژگانی پرحجم و پرتر داشته باشند. برس ریمل های حجم دهنده بیشتر بزرگ هستند تا همه مژه ها را بپوشانند و رنگ دهند.
ریمل بلند کننده (Length)
این نوع ریمل برای افرادی که مژه های کوتاهی دارند زیاد استفاده می شود. جنس این نوع ریمل ها از الیاف است و به راحتی روی مو مژه می خوابد و آن را بلندتر جلوه می دهد.
اگر دوست دارید چشم های کشیده و جذاب تری داشته باشید از این ریمل در انتهای مژه های خود استفاده کنید تا مژه های کشیده و بلندتری داشته باشید و چهره ای جذاب و زیبا برای شما ایجاد کند
برس ریمل بلند کننده دندانه دار کوتاه است که مژه ها را دانه دانه تفکیک می کند. فرچه ریمل بلند کننده کمک میکند که مواد روی هر کدام جداگانه بخوابد و بلندتر نشان داده شوند.

ریمل حالت دهنده یا فر کننده (Curl)
این نوع ریمل کمک می کند که مژه ها حالت فر و برآمدگی خوبی داشته باشند. شکل برس ریمل های حالت دهنده منحنی مانند می باشند.
ریمل ضد آب (Water Proof)
این نوع ریمل از اسمش معلوم است که دارای موادی است که باعث می شود مواد ریمل در اثر برخورد آب و گریه نریزد و زیر چشم را سیاه نکند.
استفاده مداوم از ریمل های ضد آب به علت غلظت بالا و پاک شدن سخت برای آرایش روزانه و مداوم پیشنهاد نمی شود٬ زیرا به مرور زمان باعث ریزش مژه و شکننده شدن مژه ها می شود.

 

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!