هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

بعد و قبل ماسک صورت _هفت ویک

۱۴۰۱/۱۱/۱۳ سپیده ایمانپور

روتین بعد ماسک ورقه ای

اکثر مردم فکر می‌کنند که بعد از برداشتن ماسک ورقه‌ای، دیگر نیازی به استفاده از محصولات مراقبت پوستی نیست. این درحالیست که شما باید بعد از برداشتن ماسک، اقداماتی را برای کامل کردن روتین پوستی انجام دهید. شاید مراحلی که در ادامه می‌گوییم به نظرتان کمی سخت و فشرده به نظر برسند؛ اما باور کنید که بعد از انجام آن‌ها از دیدن نتایج شگفت‌زده خواهید شد

برای استفاده از ماسک صورت در ابتدا باید

1- صورت خود را بشویید.

پیش از استفاده از ماسک، پوست صورت‌تان را بشویید تا برای این کار آماده شود. می‌توانید با یک شوینده و آب گرم کف درست کنید و بر روی صورت ماساژ دهید و سپس آن را شسته و با حوله‌ای خشکش کنید.

اگر پوست‌تان چرب است، بهتر است که از شوینده‌ی مخصوص پوست چرب استفاده کنید تا منافذ را عمیقا تمیز کرده و ph پوست را تنظیم کند.

اگر هم پوست خشک یا مختلطی دارید باید از شوینده‌ای آبرسان استفاده کنید که آلودگی‌ها را بدون از بین بردن چربی پوست، پاک کند.

در صورتی هم که پوست حساسی دارید، از شوینده‌ای کفی یا کرمی غلیظ استفاده کنید که ph پوست را تنظیم می‌کند.

2- از تونر استفاده کنید.

تونرهای پوستی باعث تاثیر بیشتر پاکسازی پوست شده و منافذ را کوچک و ph پوست را کنترل کرده و هر گونه آلودگی باقی مانده را پاک می‌کند. چند قطره از تونر را روی تکه پنبه ریخته و بر روی پوست صورت‌تان بمالید. این کار، پوست را برای تاثیرگذاری بیشتر ماسک آماده می‌کند.

وجود آلوئه ورا، عصاره‌ی بابونه، خیار، اسطوخودوس و یا هیالورونیک اسید در ماسک، برای هر نوع پوستی مناسب است.

اگر پوست چربی دارید، از تونری استفاده کنید که حاوی عصاره‌ی درخت چای یا صندل باشد.

اگر هم پوست معمولی یا مختلطی داشته باشید، باید از تونری استفاده کنید که حاوی عصاره نارون کوهی یا بید باشد.

در صورتی هم که پوست خشک یا حساسی دارید، از تونری که حاوی گل همیشه بهار است، استفاده کنید.

3- بسته ی ماسک را باز کنید و مایع داخل آن را روی پوست ماساژ دهید.

با دقت ماسک ورقه ای را از بسته خارج کنید و مایع آن را به کف دست‌تان بزنید. سپس ماسک را به داخل بسته برگردانده و مایع کف دست را روی صورت و دست و گردن ماساژ دهید.

بعد از برداشتن ماسک صورت

ماساژ مایع باقی‌مانده از ماسک روی پوست صورت و گردن

بعد از اینکه ماسک ورقه ای را از روی صورت خود بر‌می‌دارید هنوز مقداری از مایع ماسک روی صورت شما هست این مایع حاوی مواد مغذی است که برای پوست عالی‌ست. به همین دلیل است که نباید بعد از ماسک ورقه ای صورت را بشوییم و یا پاک کنیم. بلکه باید دستان خود را بشوییم و با نوک انگشتان دست مایع باقی‌مانده را به آرامی روی پوست صورت خود ماساژ دهیم تا کاملا جذب پوست شود و عمل آبرسانی پوست را انجام دهد.

اغلب اوقات در روتین‌‌های مراقبتی، مراقبت از پوست گردن را نادیده می‌گیریم؛ اگر نگاهی به داخل پاکت ماسک بیندازید خواهید دید که مقداری از سرم ماسک درون پاکت باقی مانده که شما می‌توانید آن را روی پوست گردن خود بمالید و با این کار از پیری زودرس و افتادگی پوست ناحیه گردن جلوگیری کنید. (همچنین می‌توانید از این سرم برای پوست دست یا هر کجایی که احساس می کنید به رطوبت بیشتری نیاز دارد استفاده کنید.)

ناگفته نماند که برای مراقبت از پوست گردن تنها استفاده از این سرم کافی نیست و شما باید از کرم ضد‌‌چروک استفاده کنید. این کرم‌ها خاصیت الاستیکی پوست را افزایش می‌دهند و باعث رفع چین‌و‌چروک و تقویت پوست صورت و گردن می‌شوند. بنابراین اگر به جوانی پوست صورت و گردن خود اهمیت می‌دهید این مرحله مهم را فراموش نکنید.

استفاده از تونر قبل و بعد از ماسک ورقه ای

یکی از مراحل مهم در روتین مراقبت از پوست استفاده از تونر است که صورت را برای استفاده از سرم و مرطوب کننده آماده می کند. قبل از استفاده از ماسک ورقه ای و پس از شستن صورت، باید از تونر برای متعادل کردن PH پوست، رفع التهاب و از بین بردن چربی اضافی استفاده کنید.

بعد از ماسک ورقه ای نیز باید از تونر استفاده کنید. شاید بپرسید آیا بعد از ماسک ورقه ای صورت خود را بشوییم و سپس از تونر استفاده کنیم؟ خیر، نیازی به شستن صورت بعد از ماسک نیست. همانطور که در مرحله قبل گفتیم، مایع باقیمانده بعد از ماسک را روی پوست صورت و گردن بمالید و سپس از تونر استفاده کنید. تونر با لایه برداری بسیار ملایم پوست باعث جذب بهتر مرطوب کننده ها می شود.

مرطوب کننده زدن برای حفظ خاصیت ماسک

ویتامین ها و مواد مغذی موجود در ماسک های ورقه ای باید در مدت زمان کوتاهی جذب پوست شده و عمل آبرسانی به پوست را انجام دهند. در چنین شرایطی استفاده از کرم مرطوب کننده می تواند مواد مغذی ماسک را حفظ کرده و همچنین اثر بخشی مواد ماسک را بهبود بخشد.

مرطوب کننده ها به خاطر داشتن نرم کننده ها ومشدود کننده ها پوست را شاداب نگه می دارند و به آبرسانی بهتر پوست کمک می کنند.

بعد از ماسک ورقه ای کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید

بهترین زمان استفاده از ماسک صورت شب ها قبل از خواب است. البته می توانید در طول روز از ماسک صورت استفاده کنید، اما روال مراقبت از پوست بعد از ماسک در صبح کمی متفاوت است. حال این سوال پیش می آید که اگر صبح ها قبل از خروج از منزل ماسک بزنیم، بعد از گذاشتن ماسک چه باید کرد؟

اگر صبح ماسک ورقه ای میگذارید بعد از برداشتن ماسک صورت، علاوه بر مراحلی که در مراحل قبل گفتیم، باید از ضد آفتاب هم استفاده کنید. استفاده از ضدآفتاب مهم و ضروری است و فواید زیادی برای پوست دارد که از آن جمله می توان به محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید، کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست و جلوگیری از پیری زودرس و افتادگی پوست اشاره کرد.

ضد آفتاب می تواند مقاومت پوست در برابر اشعه های UVA و UVB را تا 50 برابر افزایش دهد. بنابراین این ضد آفتاب می تواند محافظ خوبی در برابر سرطان پوست و لکه های مختلف پوستی باشد.

استفاده از ماسک ورقه ای زیر چشم بعد از ماسک ورقه ای صورت

همانطور که می دانید ماسک‌های ورقه ای به شکل صورت طراحی شده‌اند و اکثر آن‌ها پوست نازک دور چشم را نمی‌‌پوشانند. چون که پوست نازک دور چشم، حساس ترین قسمت پوست است و به مراقبت بیشتری نیاز دارد. بنابراین بعد از ماسک ورقه ای صورت، از ماسک مخصوص این ناحیه استفاده کنید این ماسک‌ها به پیشگیری از پیری زودرس پوست دور چشم کمک می‌کنند. البته می‌توانید ماسک ورقه ای صورت و ماسک زیر چشم را همزمان با هم استفاده کنید.

همچنین می‌توانید حین استفاده از ماسک ورقه ای یک ماسک لب هم روی لب‌هایتان بگذارید و در انتها با هم بردارید.

اشتباهات رایج بعد از استفاده از ماسک صورت

شستن صورت بعد از ماسک ورقه ای

به نظر شما بعد از ماسک ورقه ای باید صورت را شست؟ شاید جواب خیلی از شما به این سوال بله باشد ولی باید بگوییم که سخت در اشتباهید و یکی از رایج‌ترین اشتباهات شستن صورت پس از شیت ماسک است.

بعد از برداشتن ماسک ورقه ای پوست صورت شما حالت چسبنده ای خواهد داشت و همین چسبندگی باعث می‌شود بسیاری از افراد در این مرحله صورت خود را بشویند‌. اما شستن سریع صورت بعد از ماسک ورقه ای کامل اشتباه است و با این کار هم تاثیر سرم از بین می‌رود و هم پوست دهیدراته می‌شود. سرم ماسک، برای جذب و نفوذ به پوست صورت نیاز به زمان دارد. پس شما باید اجازه بدهید تا خوب جذب پوستتان بشود و خودش بعد از چند دقیقه خشک می‌شود و حالت چسبندگی هم از بین می‌رود.

خوابیدن با شیت ماسک

شاید از دیدن این عنوان تعجب کنید ولی بعضی از افراد قبل از خواب ماسک ورقه ای را روی صورت خود می‌گذارند و با همان ماسک می‌خوابند چون فکر می‌کنند ماسک هر چقدر بیشتر روی پوست صورتشان بماند برای پوست مفید تر خواهد بود! اما این کار کاملا اشتباه است و هرگز نباید با ماسک بخوابید.

ماسک های ورقه ای حاوی سرم های مغذی هستند که کار آبرسانی پوست را انجام می‌دهند. روی بسته بندی هر ماسک مدت زمان استفاده از آن را نوشته که در حدود 10 الی 20 دقیقه است. در این مدت زمان عمل آبرسانی پوست انجام می‌شود. ولی اگر ماسک مدت زمان طولانی روی پوست صورت بماند به پوست آسیب می‌زند و آن را دهیدراته می‌کند. شما هرگز نباید بگذارید ماسک روی صورتتان خشک شود دقت کنید که قبل از خشک شدن ماسک را بردارید و صورت خود را ماساژ دهید.

قبل از گذاشتن ماسک روی صورت، ابتدا دستورالعمل استفاده از محصول را مطالعه کرده و مراحل را با دقت انجام دهید. پس از برداشتن شیت ماسک هم روتین پوستی را به صورت کامل انجام دهید

دور انداختن اسانس باقی مانده

ماسک‌های ورقه ای اغلب با انواع اسانس‌ها سرم های غلیظ بسته بندی می‌شوند. که این سرم و اسانس‌ها را نباید دور ریخت و باید از این سرم و اسانس‌ها برای پوست گردن و دستها یا هر کجایی که احساس می‌کنید نیاز به رطوبت بیشتری دارد استفاده کنید.

جدا نکردن لایه خارجی

بعضی از ماسک‌ها یک لایه خارجی دارند تا به شما کمک کنند تا ماسک ورقه ای را باز کنید و بدون زحمت آن را استفاده کنید. فراموش نکنید که آن را جدا کنید. وقتی که ماسک را روی صورت قرار دادید لایه خارجی را بردارید. حالا دقت کنید که ماسک به طور کامل روی صورتتان بچسبد و تمام قسمت های پوست صورتتان را پوشش دهد حتی زیر چانه. به طوری که انگار ماسک لایه دوم پوست شماست. چون هرچه ماسک بیشتر به صورت شما بچسبد اثرگذاری بهتر و بیشتری خواهد داشت.

شما می‌توانید از قیچی برای بریدن و مناسب سازی بهتر ماسک ورقه ای استفاده کنید و با دستتان آن را ماساژ بدهید تا کاملا روی صورتتان قرار بگیرد‌.

مالش شدید اسانس باقی مانده

بعد از ماسک ورقه ای، به آرامی و با ملایمت اسانس باقی مانده را روی پوست صورت خود ماساژ دهید. شما نمی‌خواهید به پوست خود فشار وارد کنید و نمی‌خواهید آن را به شدت مالش دهید تا سریعتر جذب شود‌. با پوست خود ملایم باشید‌. مالش و کشش شدید پوست می‌تواند منجر به چین و چروک‌ها و پیری زودرس پوست شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!