هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

بهترین روش های مراقبتی پوست به سبک کره ایی _هفت ویک

۱۳۹۹/۱۱/۱۸ سپیده ایمانپور
Card image cap

مراقبت از پوست به شیوه ی خانم های کره‌ ای

خانم های کره ‌ای به داشتن پوستی صاف و درخشنده و یک دست و بدون جوش  شهرت جهانی دارند. اگر شما هم می‌خواهید که با روش‌های مراقب پوست به شیوه ی کره‌ای‌ ها بیشتر آشنا شوید ، در ادامه مطلب با ما همراه  باشید. به امید داشتن پوستی صاف و بی نقص .

باید بدانید که زنان کره ایی قبل از آرایش کردن ، صورت خود را با آب سرد می شویند. آرایشگران کره‌ای و خانم های کره ایی اعتقاد دارند که اگر قبل از آرایش، صورت خود را با آب سرد بشویند ، آرایش روی صورت دوام و ماندکتری بیش تری خواهد داشت. در واقع آب سرد، منافذ پوست را تنگ‌ تر کرده  و یا می بندد که این کار نه تنها باعث می‌شود آرایش به طور مساوی و یک دست روی پوست بنشیند ، بلکه با پایین آوردن دمای صورت و پوست صورا ، بر دوام آرایش روی صورت نیز خواهد افزود.

ابروهای خود را کاملا برندارید ( اصلاح نکنید ) 

کره ای‌ ها اعتقاد دارند  که ابرو ها باید حالت طبیعی و نچرالی  داشته باشند، به همین دلیل زیر ابروهایشان را به طور کامل بر نمی‌ دارند و اصلاح نمی کندد . در واقع آن‌ ها با این روش سن خود را کمتر از آنچه هست، نشان می‌دهند. البته برای این که ابروهای شان به طور  مرتب به چشم آیند، تنها زیر قوس آن را بر نمی‌دارند، اما بالای ابروهایشان را کاملا تمیز و مرتب  می‌کنند.

از اسانس صورت استفاده می کنند 

اسانس‌های صورتی که کره ای‌ها استفاده می‌کنند، از فرمول سبکی تشکیل شده که میزان گردش خون  طبیعی پوست را بالا برده و به ترمیم پوست صورت و جای جوش و زخم و .... در روی صورت شما  کمک می‌کند. اسانس‌ها مانند آبرسان‌ها عمل می کنند  و پوست را هیدراته می‌کنند. این اسانس‌ ها معمولا نوعی مایع مغذی می باشند که با استفاده از یک اسپری روی پوست تمییز صورت و گردن زده و موجب سفتی و روشنی سطح پوست هم  می‌شوند.

پوستتان را دو باردر طول روز تمیز می کنند 

شاید شما  فکر کنید که با یک بار شستن صورتتان، پوستتان تمیز خواهد شد، اما بد نیست که این بار با روش کره‌ای پیش روید. کره ای‌ها صورتشان را دو بار می‌شویند. از آنجا که اکثر لوازم آرایش بر پایه ی  روغنی هستند، آن‌ها در مرحله اول از یک روغن برای پاک کردن آرایش شان استفاده می‌کنند و اصولا از روغن هایی مانند روغن نارگیل که خاصیت نرم کنندگی و لطفات دارد و یا از روغن جوجوبا استفاده می کنند ، و سپس صورتشان را با آرایش پاک کن‌ ها ملایم مثل میسلار واتر  می‌شویند تا کثیفی‌ های باقیمانده از بین روند.

استفاده از مرطوب کننده ها را هرگز فراموش نمی کنند 

زمانی که شما صورتمان را می‌ شویید ، نه تنها آرایش و کثیفی‌ها بلکه روغن‌های طبیعی پوست را هم از بین می برید ،  از این رو کره ای‌ها همیشه بعد از شستن صورتشان از کرم‌های مرطوب کننده استفاده می‌کنند تا پوست را از خشک شدن بیش از حد جلو گیری کنند و همچنین با دارا بودن مواد و ویتامین ها در کرم های مرطوب کننده و ابرسان به تغذیه و تقویت پوست شان کمک می کنند ،  در واقع زنان کره‌ای حدود ۳ تا ۱۰ ثانیه پس از شستن صورت، پوستشان را هیدراته می‌کنند.

هنگام خواب، پوست شان  را مرطوب می کنند 

آیا تا به حال در مورد ماسک ‌های خواب شنیده اید؟ و یا ایا تا به حال از ان ها استفاده کرده اید ؟  این هم یکی دیگر از روش‌هایی است که زنان کره‌ای برای داشتن پوستی سالم و جوان و  زیبا استفاده می‌کنند. یکی از زمان‌های اصلی و مهم بدن برای ترمیم خود به هنگام شب است، به همین دلیل باید بیش ترین تمرکز برای ترمیم‌ های پوستی روی این ساعت‌ ها در طول روز  باشد. از این رو توصیه می‌شود بسیاری از کرم‌ها هنگام شب و قبل از خواب استفاده شوند. با زدن ماسک ‌های شب، مدت زمان بازسازی پوست افزایش پیدا می کند  و پوست زمان بیشتری را برای استراحت پیدا خواهد کرد. برای پاک کردن آن هم صبح صورت را با آب گرم و یا با اب ملایم باید  بشویید.

از لایه‌بردارها استفاده می کنند البته به طور مرتب و روتین وار 

لایه برداری، کاری است که در دنیای غرب چندان معمول نشده است ، اما در روش‌های مراقبت از پوست به سبک کره بسیار مهم است. لایه برداری می ‌تواند به شما کمک کند تا  سلول‌های مرده پوست را برداشته و دیگر سلول‌های پوست را فعال کند، از این رو مواد ترمیم کننده پوست بهتر در منافذ پوست شما  نفوذ پیدا می‌کند. و می توانند کمک شایانی به موست شما کنند  زنان کره ای، هفته‌ای ۲ تا ۳ بار این روش را به کار می‌گیرند. اگر برای تان خرید لایه بردار و یا همان اسکراب ها دشوار است کافی است از مقداری نمک دریایی استفاده کنید و در حمام بعد از خیس شدن پوست صورت و بدن مقداری از ان را بردارید و به سطح بدن و صورت بکشید و به مدت ۳ دقیقه صبر کنید سپس بشویید البته می توانید از مخلوط شکر و روغن زیتون هم استفاده کنید 

به موقع ارایش ارایششان را محو می کنند 

زنان کره‌ای چهره‌های مصنوعی با آرایش غلیظ را روست ندارند اصولا طرف دار چهره هایی خود فرد هستند و سعی می کنند زیاد با ارایش از چهره اصلی فرد دور نشوند .  آن‌ها دوست دارند که ظاهری طبیعی و نچرالی  داشته باشند، از این رو آرایش شان را محو می‌کنند تا خیلی در چشم نباشد. برای این منظور، آن‌ها ابتدا یک مرطوب کننده روشن حاوی اسید هیالورونیک را به پوست شان می‌زنند تا نرم شود، سپس از BB کرم استفاده می‌کنند و در صورت استفاده از رژ گونه و رژ لب و سایه چشم در حد کم و طبیعی استفاده می کنند . 

اگر به دنبال کرمی هستید که تمام ویژگی‌های یک کرم مناسب را دارا باشد تا به پوست آبرسانی کند و نواقص پوستی را مانند کرم پودر پوشش بدهد، کرم بی بی بهترین گزینه برای شما خانم ها است ،  به خصوص برای پوست ‌های حساس‌تر. این کرم مثل کرم‌های معمولی آرایشی فوایدی دارد و در همان طح توانایی موشش و ریکاوری پوست شما را دارد ، اما سبک ‌تر است و برای پوست مفیدتر می‌باشد. این نوع کرم، رنگ‌های خیلی متنوعی ندارد، زیرا بیشترین تمرکز آن بر آبرسانی، روشن کنندگی و حفاظت است. بسیاری از انواع کرم‌های بی بی بعد از قرار گرفتن روی پوست با رنگ پوست شما هماهنگ خواهند شد پس نگران کمبود رنگ ان نشوید .

ان ها سعی می کنند تا حد امکان موست شان را نکشند 

اگر به ویدیوهای کره‌ای نگاهی بیندازید، خواهید دید که زنان کره‌ای هیچوقت پوست صورت شان را نمی‌کشند ( حتی گاها برخی از خانم ها با بستن مو ها به حالت دم اسبی سعی در کشیده شدن صورت برای بهتر دیده شدن دارند که این روش دور از کار های کره ها است ) . آن‌ها اعتقاد دارند که کشیدن پوست صورت به مرور زمان موجب چین و چروک شدن سطح  پوست می‌شود. از این رو از هر گونه کششی در پوست خود داری می کنند حتی به موقع ارایش ؛ آرایش را روی صورت شان نمی‌کشند، بلکه آن را روی صورت شان ضربه می‌زنند. این روش نه تنها دوام آرایش را روی صورت افزایش می‌دهد، بلکه گردش خون را نیز بالا برده که در نهایت به داشتن پوستی بدون صاف و هموار نیز کمک شایانی می کند . 

Card image cap

از قانون ۱۰ ثانیه پیروی می کنند 

این قانون در خصوص سرعت استفاده محصولات بهداشتی از جمله محصولاتی مانندتونرو کرم ها می باشد که چندین بار در محلات کره ایی به این موضوع اشاره شده است . پس از دوش آب گرم، حتما تونر خود را در ظرف 10 ثانیه به پوست تان بزنید ، زیرا هر چه مدت این زمان طولانی تر شود، رطوبت رسانی کمتر و در نتیجه خشکی پوست بیش تر  می شود. بنابراین هرچه سریع تر این روند را انجام دهید، بیشتر از رطوبت پوست خود محافظت خواهید کرد که در حالت ایده آل، شما باید این کار را بلافاصله بعد از دوش حمام خود  انجام دهید. اگر در یک باشگاه ورزشی هستید و تونر همراه ندارید، می توانید به جای تونر به همین شیوه از کرم رطوبت های خود استفاده کنید.  

ماسک نقابی  خود را به با شگاه ورزشی می برنرد

در حال حاضر ماسک نقابی به دلایل زیادی یکی از بزرگ ترین رازهای زیبایی کره ای محسوب می شود که از جمله : باعث آبرسانی به پوست یعنی هیدارته کردن پوست شما می شود که نتیجه سلامت و  ایجاد طراوت پوست را چندین برابر می گردد و در ضمن از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند. همچنین با لایه‌برداری پوست باعث رسیدن اکسیژن بیشتر به لایه های زیرین پوست می گردد که نیجه ی ان  پوست شفاف و روشن تر خواهد شد و در واقع می توان با استفاده از این ماسک ها به صورت منظم و صحیح خیلی از مشکلات پوستی را به سادگی و راحتی حل کرد. این ماسک ها انواع مختلفی دارند که باید با توجه به نوع پوست  خود و همچنین  شرایط آب و هوایی برای نتیجه هر چه بهتر از آن استفاده کنید برای مثال : ماسک نقابی حاوی عصاره نارگیل (Leaders coconut gel moisturizing) لایه بردار بسیار عالیه برای شما خواهدبود که حتی هیدراته  پوست در فصل زمستان هم  می باشد. در ضمن برای تاثیر ایده آل و بهتر این این ماسک ها، حتما روش زنان کره ای را امتحان کنید. آن ها ماسک نقابی شان را با خود به سونا یا سالن اسپا هنراهشان  می برند تا از این فرصت طلایی نهایت استفاده را نمایند. زیرا در واقع این حالت دقیقا مشابه زمانی است که متخصص زیبایی پیش از انجام هر کاری پوست شما را بخار می دهد تا منافذ پوست تان باز تر  شود و در این حالت پوستان قادر می شود تا تمام مواد لازم را جذب خود کند.  

از لوازم جانبی محافظ استفاده می کنند  (حتی وقتی در ساحل و زیر افتاب  نیستند)

در حالی که ما تنها در سنین جوانی به آرایش توجه داریم، زنان کره ای از همان دوران جوانی با استفاده از روش های گوناگون شروع به پیشگیری از پیری و پیری زود رس  پوست می کنند و نه تنها در روزهای آفتابی تابستان بلکه در طول سال محافظت پوست بسیار مهم است زیرا اشعه ماوراء بنفش حتی در زمستان از ابر ها عبور می کند و علاوه بر این برف و یخ باعث انعکاس نیز می شوند. بانوان کره ای از جوانی ضد آفتاب و همچنین محصولات بهداشتی و آرایشی SPF دار استفاده می کنند ووسعی می کننر حتی در صورت نداشتن ارایش از این محصولات استفاده کنند  و به علاوه از راه های دیگری همچون پوشیدن دست کش و کلاه نقاب دار ، برای جلوگیری بیشتر از به وجود آمدن چین و چروک در قسمت های دست و گردن و ..... شوند استفاده می کنند!

صورت شان  را با ماساژ می دهند 

با کرم های روزانه صورت خود را ماساژ می دهند این یکی از اساسی ترین نکات مراحل روتین مراقبت از پوست به صورت  روزانه محسوب می شود. در واقع با استفاده از تکنیک های مختلف هر شخص می تواند به سادگی روزانه پوست صورت خود را بدون احتیاج به لوازم خاصی ماساژ دهد. اگر با روش صحیح صورت تان را روزانه ماساژ بدهید، موجب افزایش گردش خون در ماهیچه ها و بافت های زیر پوست خواهد شد که در نتیجه ات اکسیژن بیشتری از این طریق جذب پوست می شود و پوست شفاف و درخشان می گردد . ماساژ روزانه همچنین کمک می کند تا عضلات و ناهیچه های صورت سفت و محکم شوند و حالت افتاده پیدا نکنند و در ضمن این روش کمک به جلوگیری از چین و چروک می کند.  

قیمت مشخصات و خرید محصولات مراقبت از پوست

ما در این مقاله هر چه که زنان کره ایی برایمحافظت از پوستشان انجام می دادند به شما گفتیم شما می توانیر برای خرید محصولات ارایشی مناسب و همچنین محصولات بهداشتی و مراقبتی به سایت هفت ویک مراجعه کنید . 

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!