هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

کدام ابزار آرایشی برای چه کاری مناسب است ؟

۱۳۹۸/۸/۲۱ زهرا یزدانی

پد آرایشی
پوست هر شخص ویژگی خاصی دارد. به طور کلی انسانها چهار نوع پوست دارند؛ پوست‌ طبیعی، چرب، خشک و حساس. البته بعضی افراد دارای پوست مخلوط هستند یعنی قسمت‌های مختلف پوستشان با هم تفاوت دارد و به طوری ممکن است هر شخص پوست متفاوتی داشته باشد که البه نوع پوست بسته به آب و هوا و سایر شرایط محیطی تغییر میکند.
اغلب خانم‌ها این پد‌های آرایشی را بسته به نیاز و نوع آرایش شخصی که برای صورتشان انجام می‌دهند در کیف لوازم آرایششان دارند. این پد‌ها آرایش را یکدست می‌کنند و برای حفظ سلامت پوست نیز مفید هستند.

البته پوست انسان در طول زمان می‌تواند تغییر کند به طوری که پوست طبیعی دوران کودکی، بعد از بلوغ چرب و بعد از دوران میانسالی دوباره خشک می‌شود. همچنین نوع پوست انسان به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ آب پوست که باعث راحتی و خاصیت کشش پوست می‌شود و چربی (لیپید) که باعث نرمی پوست می‌شود.
برای کرم پودر ، پنکک زدن و هایلایتر و به طور کلی آرایش هایی که روی پوست انجام میشود ، میتوان از ابزارهای مختلفی استفاده کرد. مثل اسفنج ها ، براش ها ، انگشتان دست و... اکنون می پردازیم به یکی از معروف ترین ابزار های آرایشی یعنی پد اسفنجی تخم مرغی یا به قول معروف بیوتی بلندر که در سالهای اخیر به بازار آمده و طرفداران زیادی در بین بانوان و دختران پیدا کرده است.
پد سلیکونی به دلیل جذب نکردن کرم پودر و هایلایتر میتواند گزینه مناسب تری برای بانوان باشد .
یکی از مقاوم‌ترین پد‌های آرایشی پد‌های هستند که به دلیل عدم جذب کرم‌های آرایشی نسبت به پد‌های حوله‌ای از طول عمر بالاتری برخوردارند و موجب صرفه جویی در کرم پودر نیز می‌شوند. این پد‌ها با سطح صیقلی که دارند از ایجاد خطوط کرم‌های آرایشی روی صورت جلوگیری می‌کنند. به راحتی قابل شست و شو هستند، اما انعطاف پذیری کمی نسبت به بقیه دارند. برای استفاده از کرم‌های مایع گزینه‌ی مناسبی هستند. این پد های سلیکونی به علت راحت تر شسته شدن از بهداشت بالاتری نیز برخوردارند.
خانم هایی که از کهنه شدن و تعویض زود به زود پد آرایشی شان خسته شده اند، می توانند پدهای سلیکونی را استفاده کنند. این پدها مشکل جذب کرم های آرایشی همانند پدهای ابری را ندارند و در نتیجه با استفاده از آنها می توانید در مقدار مصرفی پوشاننده آرایشی تان صرفه جویی کنید. همچنین از مزایای این ژلاتینی های جذاب می توان به شستشوی راحت آنها اشاره کرد. مطمئنا تجربه پودر شدن پدهای ابری در اثر استفاده مداوم و شستشو را دارید؛ این جنس سلیکونی این نوع از پدها است که مقاومت آنها را زیاد کرده است.
زیرسازی با برس یا انگشتان موجب راه راه شدن صورت می شود پس بهتر است شما برای داشتن آرایشی بهتر از پد مخصوص آرایشی استفاده کنید.
هنگام کاربرد انواع پد آرایشی قبل از هر استفاده آن را زیر شیر آب بگیرید تا کاملا خیس شود. سپس آن را فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شده و مرطوب باقی بماند. به این صورت استفاده از اسفنج و انجام آرایش ساده‌تر انجام خواهد گرفت.
اگر پد آرایشی خیس و کثیف خود را بدون تمیز کردن داخل کیف آرایشی خود قرار دهید با این کار عمر این ابزار را کوتاه کرده‌اید. حتما هفته‌ای یک بار آن‌ها را تمیز کنید.
ا ستفاده ی صحیح از این پد‌ها این است که ماده آرایشی را روی پشت دست خود بریزید و با اسفنج مقدار کمی از آن را برداشته روی صورت خود پخش کنید.
هرچقدر هم که در نگهداری و استفاده از این ابزار دقت به خرج دهید، اسفنج‌های آرایشی برای استفاده نامحدود طراحی نشده‌اند و پس از مدتی باید آن را با یک اسفنج جدید جایگزین کنید.

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!