هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

مفهوم رنگ لباس عروس _هفت و یک

۱۴۰۱/۸/۲ سپیده ایمانپور

آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که چرا در همه جای دنیا رنگ لباس عروس سفید است؟ این رنگ سفید چه فلسفه ای دارد؟ و یا اینکه چرا در برخی سنت های خاص از لباس عروس های رنگی استفاده می کنند.؟ در زمان های خیلی خیلی دور رسم نبود که عروس ها برای مراسم عروسیشان لباس سفید عروسی بپوشند و معمولا آن ها از بین لباس هایی که داشتند بهترینشان را انتخاب می کردند و برای مراسم شب عروسی خود می پوشیدند.

 

لباس سفید

لباس عروسی سفید، که اکنون یک سنت رایج در دنیای غرب است ، به مناسبت ازدواج وی با لویی دوازدهم فرانسه در سال 1499 آغاز شد. اما تا سال 1840 که ملکه ویکتوریا با شاهزاده آلبرت ازدواج کرد، لباس سفید محبوب شد. اکنون لباس عروسی سفید یک لباس کلاسیک است.

پوشیدن لباس عروس از دوران ملکه ویکتوریا مرسوم شد. قبل از آن مردم در هر کشوری بنابر موقعیت اجتماعی خود رنگ لباس عروس را انتخاب می کردند. پس از ان در قرون وسطی که ازدواج بسیار اهمیت داشت و در برخی موارد ازدواج بین دو نفر، دو خانواده، دو تجارت و حتی دو کشور را با هم متحد می ساخت به همین دلیل لباس عروس باید به گونه ای انتخاب می شد که به بهترین شکل معرف او و خانواده اش باشد.

ازدواج های سیاسی رواج زیادی داشت و لازم بود عروس عالی و زیبا به نظر برسد و با نشان دادن ثروت و توانگری کشور خود بر کشور داماد تاثیر گذارد. همچنین جواهرات عروس بسیار مورد توجه قرار داشت. خانواده های سلطنتی از پارچه های گران قیمتی مثل ابریشم، مخمل، حریر یا پارچه هایی از نخ طلا یا نقره برای لباس عروس استفاده می کردند.

رنگ های استفاده شده برای لباس عروس هم معمولا گرانبها و با شکوه بودند و و فقط افراد ثروتمند می توانستند از رنگ های اشرافی مثل، قرمز، ارغوانی و مشکی استفاده کنند. همچنین لباس های عروس سلطنتی با جواهرات قیمتی مثل الماس، یاقوت زمرد و مروارید تهیه می شدند که عروس با لباس و جواهرات خود در نور آفتاب می درخشید. با ظهور فروشگاه ها و مغازه های بزرگ در دهه 1890 هر زنی می توانست رویای خود برای ازدواج تحقق ببخش دو در سال 1890 در یک ژورنال بانوان نوشته شد که: "از سال های بسیار قدیم که نمی توان آغاز آن را به خاطر آورد، لباس عروسی خانم ها سفید بوده است

لباس ابی

در گذشته از رنگ آبی برای لباس عروس استفاده می کردند به دلیل اینکه رنگ آبی را نماد پاکدامنی می دانستند.

 

لباس طوسی 

قدیمی ها و همچنین امروزه در برخی مناطق جهان افراد معتقدند دختر خانمی که در شب عروسی خود لباس عروس طوسی رنگ بپوشد یعنی به راه خیلی دور خواهد رفت. 

 

لباس سیاه

بر اساس اعتقاد برخی افراد پوشیدن لباس عروس مشکی برای عروس خانم ها در شب عروسیشان به معنای بدشومی بود و می گفتند دختری که در شب عروسی سیاه بپوشد ممکن است ازدواجش دوام نداشته باشد و دوباره برگردد یا درگیر عشق اول خود هستید.

لباس قرمز

نصور جالب خنده داری که در مورد این رنگ لباس در روز عروسی وجود دارد این است که دختری که برای شب عروسی خود لباس عروس قرمز می پوشد به معنی این است که آرزو می کند بمیرد.

 

لباس زرد

 

بر اساس تصورات برخی افراد دخترانی که برای لباس عروس خود رنگ زرد را انتخاب می کنند به معنی این است که احساس شرم و خجالت می کنند.

 

لباس قهوه ای

در گذشته افرادی که در روستا زندگی می کردند معتقد بودند که دخترانی که در شب عروسی خود لباس عروس قهوه ای می پوشند به معنی این است که آن دختر در شهر زندگی خواهد کرد.

 

لباس صورتی

یک تصور پیش پا افتاده ای که برخی افراد دارند این است که دخترانی که در شب عروسی خود لباس عروس صورتی رنگ می پوشند که شما با تمام روح خود غرق عشق شریک زندگیتان شده‌اید.

لباس صدفی

به این معنی است که شما همواره در حرکت و تلاش برای رسیدن به زندگی بهتر هستید.

 

لباس داماد

همانطور که مرسوم می باشد داماد باید کت شلوار بپوشد اما برعکس عروس، لباس او نمادی خاص ندارد و ر رنگ می تواند برای کت و شلوار خود انتخاب کند.

Card image cap

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!