هفت‌ویک | فروشگاه اینترنتی آنلاین

معرفی انواع لباس عروس جدید بیشتر بدانید

صفر تاصد کاشت ناخن -هفت ویک21059

۱۴۰۰/۵/۹ سپیده ایمانپور

در ابد ب راغ توضحات مواد و وسایل خمورد نیاز در کاشت ناخن می پردازیم و سپس هر کدام از انواع و مدل کاشت ناخن را برای شما توضیح خواهیم داد . 

برای کاشت ناخن چه وسایلی نیاز  است؟

  • ضد قارچ
  • پرایمر کاشت ناخن
  • پودر کاشت ناخن
  • لیکوئید کاشت ناخن
  • تاپ کات یا تاپ شاین
  • باندر ژل
  • ژل اصلی کاشت
  • سوهان برقی ناخن
  • دستگاه یو وی
  • قلم کاشت
  • نیپر
  • کاتر
  • عقب زن
  • سوهان دستی

در ابتدا می پردازیم به توضیحی در باره ی یکی از سوال ای پر تکرار راجب کاشت ناخن 

آیا کاشت ناخن مضر است؟

کاشت ناخن اگرچه زیبایی زیادی را به دستان شما هدیه می کند، اما مضراتی نیز با خود به همراه خواهد داشت مثل همه ی عمل ها و کار های زیبایی ، در افرادی که به کاشت ناخن از نوع قاب (کاشت ناخن با تیپ) می پردازند، اولین و مهم ترین مشکلی که برای آنها پس از کاشت ناخن به وجود خواهد آمد، فشاری است که بر روی ناحیه سازنده ناخن طبیعی وارد خواهاد شد  این ناخن های مصنوعی اغلب بر روی هلال سفید رنگ موجود بر روی ناخن طبیعی قرار می گیرند، و باعث ایجاد فشاری زیاد در آن ناحیه خواهند شد، از این رو پس از مدت زمانی و در دراز مدت سبب تخریب هلال سفید رنگ یا ماتریکس ناخن طبیعی شما خواهد شتد  و منجر به شکننده شدن ناخن و حتی در برخی از موارد توقف رشد ناخن برای مدی و یا مدت زمان دایمی  خواهد شد.

انواع مدل کاشت ناخن شاین جدید ترین مدله ای کاشت ناخن صورتی و سفید کاشت ناخن طرح دار و اکلیلی مدل کاشت ناخن چشم گربه ای در بسیاری از موارد خانم هایی که به روش های مختلف از کاشت و طراحی ناخن استفاده کرده اند، دچار نوعی از التهاب شده اند ، که این التهاب به دلیل واکنش های حساسیتی بدن به چسب و مواد کاشت بوده است مثل حساسین به برخی از مواد و دارو ها. این التهاب، قرمزی و خارش به هیچ یک از درمان های حساسیت پاسخ نداده و فقط با از بین بردن عامل آن که ناخن مصنوعی و مواد کاشت بوده امکان پذیر می باشد ووقتی واد کاشت ناخن برداشته شوند التهاب به مرور زمان و حداکثر تا 2 هفته بهبود خواهاد یافت . کاشت ناخن علاوه بر هزینه‌ های بالایی که دارد حتی اگر با دقت یا لوازم مناسب هم انجام شود بی‌ خطر نمی باشد ، از این رو از سوی متخصصان پوست و زیبایی، کاشت ناخن به هیچ عنوان توصیه نمی شود اما خب بسیاری از خاهنم ها و دختراهن انجام می دهند .

خب می پردازیم به پاسخ سوال دوم 

چرا کاشت ناخن باعث قارچ می شود؟

عموما در طراحی ناخن و کاشت آن ریسک عفونت های قارچی و باکتریایی در ناخن ها به شدت بالا تر خواهد رفت ، این امر به سبب عدم تنفس بافت ناخن می باشد. نکته مهمی که در کاشت به روش قاب می توان به آن اشاره کرد و یکی از اصلی ترین مشکلات در این نوع کاشت بوده است ، تحریک ناحیه اطراف ناخن و سست شدن اتصال بافت دور ناخن با بخش اصلی و یا همان ناخن می باشد، که این فضای ایجاد شده خواه بود  به راحتی اجازه ورود هر گونه باکتری و قارچی را خواهد داد، که در نتیجه آن بسیاری از افراد مبتلا به نوعی از بیماری ناخن با نام پارونیشیای خواهند شد.

آیا کاشت ناخن برای خانم باردار ضرر دارد؟

بله، پزشکان معتقد هستند  کاشت ناخن در بارداری برای خانم های باردار باید تا زمان زایمان به تعویق بیافتد؛ چراکه در دوران بارداری حساسیت بدن و جنین به مواد شیمیایی بسیار بالا تر خواهد رفت و این مواد می توانند از طریق ناخن وارد بدن مادر شده و سپس به جنین رسیده و اثرات نامطلوبی بر روی او بگذارند، در این باره حتی پزشکان معتقد هستند که خانم باردار در طول حاملگی  از استعمال لاک ساده نیز خودداری کنند.

انواع مدل کاشت ناخن

چند نوع کاشت ناخن داریم؟ و کدام نوع بهترین است 

کاشت ناخن ها در مدل های متفاوتی و با روش های گوناگونی ابداع شده و پیاده سازی می شوند که در ادامه می توانید با مدل های مختلف کاشت ناخن اشنا  شوید.

۱- کاشت ناخن ژله ای

کاشت ناخن ژله ای یکی از دسته کاشت های بسیار زیبا و با دوام می باشد  که در مقایسه با روش های دیگر می تواند جذابیت بسیار زیادی را برای ناخن ها ایجاد کند. در این نوع از کاشت از ژل در سه مرحله با نام های بیلدینگ ژل ( ژل زیر سازی )، فینیشینگ ژل ( ژل استحکام دهنده ) و تاپ شاین ( ژل نهایی درخشان ) استفاده خواهد شد  ابتدا بر روی ناخن ها زیر سازی و سوهان کشی و مانیکور انجام می شود و پس از اعمال محلول ضد قارچ بر روی ناخن ها مراحل ژل گذاری انجام خواهد شد. در انتها بر روی این نوع از کاشت می توان از انواع مدل دیزاین همچون فرنچ ، لاک و انواع مدل از طراحی های شیک و ساده استفاده کرد البته انتخاب طراحی و ... مانند بقیه روش ها به عهده ی مشتری است .

۲- کاشت ناخن پودری

کاشت ناخن پودری در واقع از اولین روش های کاشت و طراحی و ناخن بشمار می رود که هنوز هم از دسته روش های پر طرف دار در کاشت به حساب می آید. در این روش از پودر اکریلیک و لیکوئید استفاه خواهد شد که پس از آغشته کردن این دو ماده با یک دیگر خمیر کاشت پودر آماده شده و آن را بر روی ناخن ها خواهند زد. زمانی که پودر خشک شد بر روی آن سوهان کشی دقیقی انجام می گردد تا در نهایت به توان شکل ظاهری مورد نظر همچون نوک تیز، کوتاه، بلند و … را ایجاد کرد.

انواع پودر کاشت ناخن 

اولین چیزی که باید بدانید این است که پودر های اکریلیک مورد استفاده در کاشت در نوع سخت و نرم تولید شده اند تا ناخن کارها بتوانند بسته به میزان سخت و نرم بودن مدل مورد نظر ترکیبی مناسب را ایجاد کنید. اما پودرهای مورد استفاده دارای ۴ دسته بندی می باشد که :

  1. پودر کاشت کریستالی: این پودر هیچ رنگ خاصی در خود ندارد، و عموما به عنوان لایه آخر در کاشت گریم استفاده شد9 است ، و وظیفه آن ایجاد قوس و یک دست کردن سطح می باشد. این نوع از پودر می تواند جزییات کاملی از سطح زیرین کار به نمایش بگذارد و در واقع در کاشت ناخن شیشه ای و کریستالی بسیار بیش تر از مدل های دیگر کاربرد دارد .
  2. پودر کاشت پینک یا صورتی: این نوع از پودر دارای یک رنگ ملایم صورتی رنگ می باشد  که می تواند زیبایی بیش تری را در کاشت ایجاد کند. این پودر نیز همچون پودر کریستالی قادر می باشد  تا جزییات سطوح زیرین را به خوبی به نمایش بگذارند. این نوع از پودر نیز دارای خاصیت پوشانندگی قوی نیست و در کاشت هایی که ساده هستند و می خواهیم تا نمای ناخن طبیعی را به نمایش بگذاریم استفاده خواهد بود .
  3. پودر کاشت کاور یا پوشاننده: این نوع از پودر ها دارای رنگ های متفاوتی می باشند  همچون هلویی ، صورتی و کرم هستند و ظاهری کاملا پوشاننده دارند، به شکلی که هیچ یک از جزییات زیرین خود را به نمایش نمی گذارند. کاشت ناخن هلویی دقیقا استفاده از رنگ هلویی این نوع از پودر های پوشاننده می باشند  که رنگ زیبا و طبیعی به ناخن ها می بخشد.
  4. پودر کاشت رنگی : پودر هایی هستند که دارای تناژهای مختلف و وسیعی از رنگ ها هستند که برای طراحی و دیزاین روی ناخن ها از آن ها استفاده می شوند.

کاشت ناخن ژله ای بهتره یا پودری ؟

قبل از هر کاری توجه داشته باشید که برای کاشت حتما از یک ناخن کار متخصص  استفاده کنید، چرا که یک متخصص در این کار می تواند تضمین می کند که کاشت شما تا چه حد ماندگاری داشته و در اثر تماس با شرایط هوای خاص کم تر دچار مشکل گردد. کاشت ناخن با ژل مناسب برای نواحی مرطوب می باشند  و در این شرایط هوایی ماندگاری بیش تری دارند. درست در نقطه مقابل کاشت ناخن پودری مناسب برای کسانی می باشد  که در مناطقی با هوای گرم و خشک زندگی می کنند. کاشت ناخن ژله ای دارای ظاهری ظریف ، شفاف تر و زیبا تر می باشند اما در هوای خشک ترک برداشته و از بین خواهد رفت.

مدل کاشت ناخن اکلیلی

کاشت ناخن با پودر استحکام بسیار بیشتری نسبت به کاشت ژل داشته باشد و بدون شکستگی و هوا گرفتگی می توانند بر روی ناخن های شما باقی بماند. این نوع از کاشت به هیچ عنوان در نواحی خشک ترک بر نمی دارند و بسیار مقاوم بر جای خود باقی می مانند  قیمت کاشت پودری از کاشت ژله ای کم تر می باشد  و برای کسانی که بودجه ای نسبتا کم در نظر گرفته اند بسیار مناسب می باشند.

۳- کاشت ناخن با فرمر

فرمر یک وسیله با جنس کاغذی می باشد  که بر روی ناخن ها نصب می شود  و اجازه می دهد تا ناخن کار شما بتواند مواد را بر روی آن قرار داده و به ناخن شما شکل جدیدی بدهند. بر روی فرمر ها اندازه های مختلفی نیز تعبیه شده  که کمک می کند تا ناخن کار بسته به سلیقه شما اندازه ناخن هایتان را به سادگی تعیین بکند. در این روش هم از ژل و هم از پودر های رنگی می توانند استفاده کنند . 

۴- کاشت ناخن گریم

کاشت گریم یکی از روش های جدیدی می باشد  که در واقع همان کاشت ناخن فرنچ نیز می توان آن را نام گذاری کرد. در این نوع از روش می توان صدف ناخن را طراحی کرده باشند و زیبایی بیش تری را برای ناخن ها ایجاد کنند . در واقع این روش کمک می کند تا عیوب ظاهری  ناخن ها بهتر بر طرف شده باشند و در نهایت ناخن ها دارای ظاهری شکیل تر و زیبا تر می باشند. برای این روش ابتدا باید با پودر هلویی و یا دیگر پودر های کاور صدف ناخن را طراحی کرده و سپس خط فرنچ طبق سلیقه ی مشتری طراحی می گردد. خط فرنچ به صورت یک خط مستقل و کاملا جدا از خط صدف ناخن طراحی می گردد و در نهایت زیبایی بیش تری را برای ناخن ها ایجاد خواهد کرد . در این روش هم می توان از انواع تیپ ها استفاه کرد و هم از انواع  فرمر ها می توانند استفاده بکنند . 

۵- کاشت ناخن با قالب

در این روش از یک قالب که یک ناخن مصنوعی می باشد  استفاده می گردد، ابتدا ناخن مصنوعی را با ابعاد و سایز  ناخن های شما هماهنگ خواهند کرد. پس از آن مواد کاشت داخل ناخن مصنوعی طراحی شده و سپس ناخن مصنوعی را بر روی ناخن طبیعی شما قرار داده و فشار می دهند. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی که مطمعن شدند  مواد کاشت خشک شده و ناخن مصنوعی از روی دستان شما بلند خواهد شد 

برای ادامه ی توضیحات کلیک کنید 

هنوز هیچ دیدگاهی درج نشده است. شما اولین باشید!